«Ο Εμμανουήλ Κεφαλογιάννης, για παράδειγμα, μας «ξέρανε» όλους πρόσφατα όταν έκαμε την «Ανατροπή» λογικής σε ομώνυμη τηλεοπτική εκπομπή. Δίκην Ντόρας, ίσως και Μεϊμαράκη -του αρχηγού ΓΕΕΘΑ Χηνοφώτη μη αποκλειομένου- ισχυρίστηκε πως θα ενομιμοποιείτο παρέμβαση της Τουρκίας αν ενεργοποιούσε κάποια μυστηριώδη διεθνή συνθήκη, ώστε να κινηθεί το Λιμενικό για το ναυάγιο του Sea Diamond! «Ανοησίες», θα πείτε. Αλλά αυτό είναι η καλή εκδοχή για τον «ξερόλα» υπουργό. Σας περνάει από το μυαλό η άλλη ερμηνεία; Να πιστεύει, δηλαδή, ειλικρινώς ο Εμμανουήλ ότι αποσόβησε έναν θανάσιμο εξ Ανατολών κίνδυνο; Δεν το σκεφτήκατε. Και καλώς. Διότι έχετε ανεπτυγμένο το ένστικτο της αυτοσυντήρησης. Διαφορετικά, θα πρεπε όλοι μας τώρα να κάνουμε παρέα στο Sea Diamond, φουντάροντας στη θηραϊκή θάλασσα.»
Αλλα λεω, άλλα κάνω και απολαμβάνω της προστασίας τον εφοπλιστών. Δεν με κουνάτε με τίποτα απο το υπουργείο μου οτι χαζομάρα και αν πώ.
Δουλευω για την πάρτη μου και δεν δινω δεκάρα για εσας.
Ενας γιαπις με ύφος 10 καρδιναλίων,επιπόλαιος και ιταμός στις θέσεις και εκφράσεις του!,τσιράκι των εφοπλιστών και των άνομων συμφερόντων τους! Το μόνο του καλό είναι ότι η εμφάνισή του και οι θέσεις του βλάπτουν το δημοκρατικό πρόσωπο που θέλει να παρουσιάζει η ΝΔ
Η Κρήτη εκτός από τα πραγματικά άξια τέκνα της ,έχει βγάλει και κάτι μπουμπούκιααααα !!!!!!
Εγώ λέω να τονε ξαναβγάλουμε το Μανώλη γιατί είναι υπομονετικός άνθρωπος, ευκολόπιστος και διόλου απαιτητικός και πέντε μήνες τώρα περιμένει το σχέδιο (απάντλησης και όχι ανέλκυσης ….) του Sea Diamond και δεν σχέδιο δεν βλέπει αλλά δεν βγάζει τσιμουδιά (γιατί όπως είπαμε είναι υπομονετικός)
Πέραν τούτου, ο κ. Κεφαλογιάννης, εκτός από υπομονετικός, ευκολόπιστος και διόλου απαιτητικός άνθρωπος, είναι παιδί φιλόξενο και κεφατζίδικο, κι αντί να κάθετε να μανουριάζει και να τσακώνεται με πέντε λιμενεργάτες προτιμά να καλαμπουρίζει με Σαουδάραβες πετρελαιάδες, εξ’ου κι η πρόταση να τους παραχωρήσουμε τα λιμάνια μας για να δένουνε τα βαπόρια και τα σκάφη τους.
Επιπλέον, προτείνω να τον ξαναψηφίσουμε και να τον ξαναβγάλουμε διότι πολύ έχει ταλαιπωρηθεί με τα σαπάκια και τα σαβουροβαπόρια με τα οποία έχει μπλέξει.
Γιατί δε φτάνει που χαλάγανε και σταματάγανε τα ξεφτιλισμένα μεσοπέλαγα μες το μεσημέρι και του χαλάγανε τον ύπνο, είχε και πέντε ψωροδημάρχους -των Κυκλάδων- που αντί να κοιτάνε να κλείσουνε τις λακκούβες στους δρόμους και να κάνουνε καμιά αφαλάτωση που έχουνε ξεμείνει οι νησιώτες απο νερό, φωνάζανε για την ακτοπλοΐα και του χαλάγανε τα κέφια.
Βέβαια Δέσποινα, καταλαβαίνεις ότι τέτοια βιντεάκια αποτελούν δυσφήμηση για τον ελληνικό τουρισμό. Αυτός που το έφτιαξε δεν προσφέρει καλές υπηρεσίες στον τόπο!
Dusfimisi kuriws apoteloun oi 8ewries peri assumetrwn apeilwn kai i eikona tis Elladas san tritokosmiko ktratos pou den mporei na sbisei purkagies kai afinei tous polites tis na katakaoun, oxi ena eirwniko video..
ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ. ΑΥΤΗΝ ΗΤΑΝ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΜΑΝΩΛΙΟΥ ΑΠ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΟΤΑΝ ΠΑΡΕΔΕΙΔΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΤΟ ΝΕΟ ΥΠΟΥΡΓΟ ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗ. ΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΠΕΙΣ ΡΕ ΜΑΝΩΛΙΟ; ΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΖΗΜΙΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΓΕΝΕΤΕΙΡΑ ΣΟΥ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ. ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΚΟΜΑ ΣΕ ΕΚΛΕΓΟΥΝ ΠΡΩΤΟ ΑΠΟ ΟΤΙ ΕΙΔΑ. ΠΟΣΕΣ ΚΟΥΜΠΑΡΙΕΣ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΙΕΣ ΕΧΕΙΣ ΚΑΝΕΙ ΒΡΕ ΜΠΑΓΑΣΑ; ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΕΤΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΛΛΑΞΑΝ. ΕΣΥ ΟΜΩΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙΣ ΠΡΩΤΟΣ ΣΕ ΨΗΦΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΣ ΝΑ ΠΟΛΙΤΕΥΤΕΙΣ. ΕΧΕΙΣ ΤΟ ΠΟΔΑΡΑΚΙ ΤΗΣ ΝΥΧΤΕΡΙΔΑΣ Ή ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ; ΟΛΟΙ ΚΑΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ. ΑΝ ΛΕΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΛΟΓΙΚΕΥΤΟΥΝ ΟΙ ΓΑΛΑΖΙΟΙ ΚΡΗΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΕ ΒΓΑΛΟΥΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ? ΑΥΤΗΝ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΙΝ; ΔΗΛΑΔΗ ΤΙΠΟΤΑ. ΕΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΕΠΕΝΔΥΣΕ ΟΛΗ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΔΩΝ ΕΠΑΝΩ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΑΝΕ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΑΜΕΣΩΣ ΜΟΛΙΣ ΤΕΛΕΙΩΣΕ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΗΡΕ ΤΟ ΔΑΚΤΥΛΙΔΙ ΔΙΑΔΟΧΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΙΟ ΤΟΥ. ΕΠΕΙΔΗ ΗΤΑΝ ΑΞΙΟΣ ΛΕΝΕ ΚΑΠΟΙΟΙ. ΠΟΣΟ ΑΞΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΟΤΑΝ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΙ ΑΝ ΑΝΑΛΑΒΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ. ΕΣΥ ΠΟΥ ΤΗΝ ΑΠΕΚΤΗΣΕΣ; (‘Ο ΑΞΙΖΕΙΣ’ ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΚΟΡΟΙΔΕΥΑΝ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΦΙΣΣΑ ΠΟΥ ΠΡΩΤΟΕΒΓΑΛΕ). Ο ΥΠΕΡΟΠΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΡΙΕΡΑ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΔΟΞΑ. ΚΡΙΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ. ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ ΠΩΣ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΓΑΛΑΖΙΟΙ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ. ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΘΑ ΕΛΕΓΑ. ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΑΖΑ. ΚΑΠΟΤΕ ΕΛΕΓΑΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΙΤΕ Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ. ΚΑΙ ΠΟΥ ΣΤΕΙΛΑΤΕ ΤΟ ΜΑΝΩΛΙΟ ΤΙ ΚΑΛΟ ΣΑΣ ΕΚΑΝΕ; ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟ ΤΥΜΠΑΚΙ; ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙ; ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ; ΤΟ ΒΟΑΚ; ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΣΣΑΡΑ; ΧΙΛΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΝΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΑΝΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΠΟ ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΜΕ ΕΝΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΜΠΑΖ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ. ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΕΚΑΝΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΑΠΟ ΟΤΙ ΤΟ ΜΑΝΩΛΙΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΛΕΓΕΤΕ ΚΡΗΤΙΚΟΣ. ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΠΟΥ ΣΕ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕ. ΕΤΣΙ ΘΑ ΕΧΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟΥΣ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΔΕΣ ΔΙΠΛΑ ΤΟΥ.
Ο Κεφαλογιάννης άφησε τα ακριτικά νησιά χωρίς πλοία σπρώχνοντας τους νησιώτες μας προς τη Τουρκία για τη κάλυψη των ζωτικών τους αναγκών και επιπλέον σαμποτάρισε, επειδή δεν μεθόδευσε στους κολλητούς του, την εγκατάσταση των απαραίτητων ραντάρ που χρηματοδοτούσε η Ε.Ε. για την έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο, επιτρέποντας στους Τούρκους να χωθούν.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ΜΕΓΑΛΟ ΜΗΔΕΝΙΚΟ
Το τραγικό προχθεσινό περιστατικό με την πτώση του ελληνικού F16 κατά τη διάρκεια άσκησης ΝΑΤΟϊκής αξιολόγησης (TACEVAL)στο μόνιμο πεδίο βολής της Ψαθούρας είχε αποτέλεσμα να επισημοποιηθεί πλέον στην πράξη το πλεονέκτημα της Τουρκίας να αναλαμβάνει επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης σε ολόκληρο το Αιγαίο, με το αιτιολογικό ότι διαθέτει καταλληλότερα και επαρκέστερα μέσα από την Ελλάδα για να σώζει ανθρώπινες ζωές.
Το προχθεσινό χαρακτηριστικό περιστατικό έρευνας και διάσωσης από την τουρκική φρεγάτα θα δημιουργήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις και στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ.
Η προχθεσινή ετήσια άσκηση στο πλαίσιο της «τακτικής αξιολόγησης» (TACEVAL), των ελληνικών αεροπορικών δυνάμεων και των ραντάρ, που διαθέτει η χώρα στη Συμμαχία (ACE ORBAT) (σ.σ. σημειώνεται ότι η Ελλάδα έχει παραχωρήσει και 7 ακόμα F16 της μοίρας 330.1 στη Λήμνο σε ρόλο αναχαίτισης) έγινε χωρίς την ενεργοποίηση του εθνικού σχεδίου έρευνας και διάσωσης σε αυτήν την επιχείρηση υψηλού ρίσκου.
Αντιθέτως, 9 ν.μ. έξω από το Αγιον Ορος, επιμένουν οι πληροφορίες, βρισκόταν στα διεθνή ύδατα η συγκεκριμένη τουρκική φρεγάτα.
Η παρουσία της όμως ήταν καθοριστική, μόλις το τραγικό F16 εξέπεμψε σήμα κινδύνου κατά την πτώση του: Το σήμα αυτό ελήφθη από το COSMOSAR δηλαδή, το ανώτατο διεθνές επίπεδο έρευνας και διάσωσης, το οποίο με τη σειρά του ειδοποιεί μέσω δορυφόρου πρωτογενώς το κέντρο που διαθέτει τα κατάλληλα μέσα και μπορεί αμέσως να κάνει έρευνα και διάσωση. Το κέντρο αυτό από το 2006 το έχει αναλάβει, ύστερα από πρόταση της, η Τουρκία για ολόκληρη την περιοχή του Αιγαίου, χωρίς να έχει υπάρξει αντιπρόταση από την ελληνική πλευρά.
Με την αναβάθμιση των δορυφορικών συστημάτων, από το 2006, η Τουρκία, που είχε εγκαίρως εκσυγχρονιστεί, πρότεινε η ίδια και πήρε από το COSMOSAR το πλεονέκτημα της πρώτης ειδοποίησης και επομένως της άμεσης κινητοποίησης σε περίπτωση ατυχήματος. Η Ελλάδα ειδοποιείται και αυτή, αλλά μόνο με την αναπαραγωγή του σήματος μέσω Τουρκίας για να σπεύσει και αυτή επικουρικώς σε έρευνα και διάσωση.
Στο προχθεσινό περιστατικό ενεργοποιήθηκε όλο αυτό το σύστημα, με την Τουρκία να πιστοποιεί στην πράξη -και για λογαριασμό ΝΑΤΟϊκής επιχείρησης- ότι έχει τα μέσα και το πλεονέκτημα να κάνει έρευνα και διάσωση σε ολόκληρο το Αιγαίο.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το θέμα της προμήθειας των κατάλληλων συστημάτων από την ελληνική πλευρά -ύψους περίπου 15 εκατ. ευρώ- έχει ήδη συζητηθεί 10 φορές στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, χωρίς να έχει ακόμα υπάρξει απόφαση.
Δυστηχώς έχετε σε πολλά δίκιο, έπρεπε να κάνει πολλά περισσότερα και κυρίως να βοηθήσει τα νησιά μας. Ελπίζω την άλλη φορά, που θα έρθει όχι γιατι είναι ο Μανώλης το χαιδεμένο παιδί κάποιον αλλα γιατί υπάρχει πραγματικά βάση πίσω του πολλών ανθρώπων και μιας μεγάλης οικογένειας. Μακάρι να μας δώσει την ευκαιρία να τον βοηθήσουμε κιόλας
Ακτοπλοϊκά πλοία «Μαθουσάλες», αφού η ηλικία τους αγγίζει τα 40 χρόνια από την ημέρα ναυπήγησής τους και με εισιτήρια που η τιμή τους «καίει» τις τσέπες των επιβατών θα ταξιδέψουν και φέτος στα νησιά του Αιγαίου, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα οι καλοκαιρινοί αδειούχοι αλλά και οι ξένοι τουρίστες που ήδη άρχισαν να «κλείνουν» τα «μαγικά χαρτάκια», τα οποία όμως αναμένεται να «πάρουν φωτιά» από τις αρχές Ιουνίου.
Αιτία η τιμή του «μαύρου χρυσού» που συνεχίζει την ανοδική του πορεία, ενώ την ίδια στιγμή η Πολιτεία τηρεί «σιγή ιχθύος» τόσο για την ακρίβεια του ναυλολογίου όσο και για τα γερασμένα ποστάλια που χαριστικά με νόμο της κυβέρνησης «ταξιδεύουν» ακόμα στις ελληνικές θάλασσες.
Το «φυσάνε και δεν κρυώνει» οι εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες του Πάσχα, όταν κλήθηκαν από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να πληρώσουν τα εισιτήριά τους ακριβότερα κατά 8% έως 13% σε σχέση με πέρυσι, με το αιτιολογικό ότι για όλα «φταίει το ακριβό πετρέλαιο», κάτι που όμως θα ακούν και από τον επόμενο μήνα, καθώς, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν έτοιμο το «μπουγιουρντί» του νέου ναυλολογίου.
Αν και τα εισιτήρια, που μέχρι την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας ήταν διαθέσιμα για όλα τα βαλάντια, έχουν φτάσει στα ύψη, ο ακτοπλοϊκός στόλος παραμένει ο ίδιος τα τελευταία χρόνια, αφού οι πλοιοκτήτριες εταιρείες -εξαίρεση αποτελούν η Hellenic SeaWays και η Blue Star Ferries- δεν έχουν δείξει καμία διάθεση ανανέωσης των πλοίων τους, με αποτέλεσμα να είναι δρομολογημένα ακόμη στα νησιά πλοία όπως τα «Μιλένα» 39 χρόνων, «Νταλιάνα» επίσης 39 χρόνων, «Μαρίνα» 37 χρόνων, «Μακεδών» 36 χρόνων, «Ιεράπετρα» 33 χρόνων, «Λατώ» επίσης 33 χρόνων.
Την παράταση του ορίου ηλικίας από τα 30 έτη στα 35 έδωσε «εν μια νυκτί» το καλοκαίρι του 2006 ο τότε υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης με τη συγκατάθεση ουσιαστικά του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, ο οποίος μάλιστα δεν έλαβε καν υπ’ όψιν του τις αντιδράσεις που ακολούθησαν από το σύνολο των πολιτικών κομμάτων αλλά και των τοπικών κοινωνιών των νησιών, των οποίων πάγιο αίτημα είναι η δρομολόγηση νέων σύγχρονων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων.
Ομως προβληματική είναι σύμφωνα με τους ακτοπλόους και η δρομολόγηση νέων «επιβατηγών πλοίων» στα περισσότερα νησιά του Αιγαίου και της Δωδεκανήσου, καθώς τον κατάπλου τους δυσκολεύουν τα ακατάλληλα λιμάνια, για τα οποία, σημειωτέον, αντιδρούν χρόνια τώρα οι πλοίαρχοι των ακτοπλοϊκών πλοίων χωρίς όμως οι προτάσεις να εισακούγονται από την Πολιτεία και τους επιτελείς της.
Πάντως, σύμφωνα με την ηλικιακή κατανομή του ακτοπλοϊκού στόλου, το 35,7% είναι ηλικίας μέχρι 12 χρόνων, το 20,8% είναι μεταξύ 13 και 25 ετών και το υπόλοιπο 43,5% είναι ηλικίας από 25 έως 39 χρόνων, που όμως για τα ευρωπαϊκά δεδομένα είναι κανονικά και ασφαλή, αφού στην Ε.Ε. δεν ισχύουν τα όρια ηλικίας παρά μόνο οι αυστηρότατοι έλεγχοι, κάτι που στην Ελλάδα τουλάχιστον μέχρι και σήμερα είναι ανύπαρκτοι, και οι επιβάτες επαφίενται στις καλές διαθέσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Η «μάχη» της περαιτέρω ακρίβειας του ναυλολογίου αν τελικά ο «μαύρος χρυσός», ο οποίος το 2004 κόστιζε για τα συμβατικά πλοία 148,72 ευρώ ο τόνος και τον Μάιο του 2008 έφτασε τα 402,11 ευρώ, ενώ για τα ταχύπλοα τύπου Highspeed το 2006 κόστιζε 470 ευρώ ο τόνος και σήμερα 769,86 ευρώ, θα δοθεί κυρίως στα νησιά «φιλέτα», όπως είναι η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Πάρος, ενώ για τα υπόλοιπα νησιά η αύξηση θα είναι μικρότερη, αλλά δεν αποκλείεται να μειωθούν τα δρομολόγια και οι ταχύτητες των δρομολογημένων πλοίων.
Βέβαια κάτι τέτοιο, τουλάχιστον για τα μικρότερα νησιά, θα είναι οικονομική καταστροφή, καθώς οι καλοκαιρινοί επισκέπτες, Ελληνες αλλά και ξένοι, θα μεταβαίνουν στα νησιά που η επιστροφή τους στον Πειραιά ή τη Ραφήνα θα είναι σίγουρη τις ημερομηνίες που θέλουν, ενώ πιθανό θεωρείται και το κόψιμο των διπλών δρομολογίων των ταχύπλοων πλοίων, κάτι που ασφαλώς θα μειώσει τον αριθμό των εργαζόμενων από τον Ιούνιο μέχρι και τον Οκτώβριο Ελλήνων ναυτικών.
Για την αναμενόμενη αύξηση του ναυλολογίου, που σύμφωνα με εκτιμήσεις θα φτάσει και στο 25-30%, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες επικαλούνται -εκτός από την τιμή του πετρελαίου- και την κατακόρυφη όπως λένε χαρακτηριστικά αύξηση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων τους -μισθοί πληρωμάτων, λιπαντέλαια, ανταλλακτικά- και ετοιμάζονται για τις νέες τιμές που θα ισχύσουν από τις αρχές του Ιουνίου.
Οσον αφορά τώρα την ανοδική πορεία του ναυλολογίου από το 2004 μέχρι και σήμερα, είναι με τα συμβατικά πλοία για δύο άτομα και 1 αυτοκίνητο στην οικονομική θέση αλέ ρετούρ για την Πάρο αυξημένο κατά 20%, αφού τον Ιούλιο του 2004 ήταν 229,50 ευρώ, τον ίδιο μήνα το 2005 249,60 ευρώ, 262 ευρώ το 2007 και τον Ιούλιο του 2008 τα εισιτήρια διατέθηκαν προς 276 ευρώ, ενώ για τα ταχύπλοα τα ίδια άτομα χωρίς αυτοκίνητο για τον ίδιο προορισμό ήθελαν τον Ιούλιο του 2006 180 ευρώ,το 2007 186 ευρώ και φέτος τον Ιούλιο 214 ευρώ, δηλαδή η αύξηση είναι 15,5%.
Ασφαλώς το εισιτήριο θα επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο καθώς έτοιμες είναι οι εταιρείες να αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων που διατίθενται από τα καταστήματα των πλοίων τα οποία έχουν νοικιάσει από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες, δηλαδή δεν αποκλείεται οι καλοκαιρινοί επιβάτες των «ποσταλιών» της ακτοπλοΐας από τον Ιούνιο μέχρι και τον Οκτώβριο του 2008 να «πουν το νερό νεράκι», ενώ θα πληρώνουν τον καφέ «βαπορίσιο».
Πάντως χωρίς πλοία αναμένεται να μείνουν πολλά από τα λεγόμενα άγονα νησιά του Αιγαίου, καθώς οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν είναι πρόθυμες να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς του ΥΕΝΑΝΠ για τις επιδοτούμενες γραμμές επειδή στόχο έχουν την αύξηση των επιδοτήσεων, οι οποίες για το 2008 θα ξεπεράσουν τα 50.000.000 ευρώ, ποσόν καθόλου ευκαταφρόνητο για τις εταιρείες που διαθέτουν πλοία μεγάλης ηλικίας και παλιάς τεχνολογίας.
Ομως την ίδια στιγμή που το ναυλολόγιο ετοιμάζεται να εκτιναχθεί στα ύψη βάζοντας στην κυριολεξία φωτιά στις τσέπες των επιβατών, η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας με ανακοινώσεις της υποστηρίζει ότι η απελευθέρωση λειτουργεί κανονικά, ενώ καλεί την κυβέρνηση προκειμένου να μειωθούν οι τιμές των εισιτηρίων να καταργήσει «εδώ και τώρα» τις κρατήσεις υπέρ τρίτων που αποδεδειγμένα επιβαρύνουν το ναυλολόγιο έως και 30%.
Ομως την ιδια στιγμή δήμαρχοι και κοινοτάρχες ανησυχούν για το φετινό καλοκαίρι, αφού υποστηρίζουν ότι από τη μια το ακριβό ναυλολόγιο και από την άλλη η ενδεχόμενη μείωση των δρομολογίων θα προκαλέσουν μεγάλη οικονομική ζημιά στα νησιά που εξαρτώνται κατά κύριο λόγο από τον τουρισμό.
Το καλύτερο δώρο στην… Τουρκία έκανε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης, κόβοντας τις επιδοτήσεις των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στο Αιγαίο και αφήνοντας ακριτικά νησιά όπως η Σύμη χωρίς σύνδεση με τον Πειραιά.
Μόνο «ευχαριστώ» που δεν λέει στον Ελληνα υπουργό ο τουρκικός Τύπος, και ειδικά η «Χουριέτ». Σε ένα προκλητικό άρθρο με τίτλο «Κατοχή στο ελληνικό νησί της Σύμης!», ο γνωστός αρθρογράφος Μεχμέτ Γιλμάζ υποστηρίζει ότι εξαιτίας της στάσης της κεντρικής κυβέρνησης των Αθηνών, το νησί είναι «κυριολεκτικά τώρα πια προσδεδεμένο στην Τουρκία!…».
Ηταν επόμενο να ανοίξει η όρεξη των γειτόνων, βλέποντας τον δήμαρχο Λευτέρη Παπακαλοδούκα να στέλνει το κλειδί του δημαρχείου στο ΥΕΝ. Και τους μανδαρίνους να του το επιστρέφουν υπηρεσιακώς, σαν να μην αφορά το ελληνικό κράτος η (ανύπαρκτη) σύνδεση της Σύμης με το λιμάνι του Πειραιά, από τον περασμένο Οκτώβριο. Ομως στο προκλητικό του άρθρο ο Μεχμέτ Γιλμάζ -πέρα από μια σειρά εθνικιστικές υπερβολές και διαστρεβλώσεις- μιλάει και τη σκληρή γλώσσα της λογικής: Που υπαγορεύει πως, ό,τι δεν μπορείς να κρατήσεις, θα το χάσεις αναπόφευκτα προς όφελος κάποιου άλλου…
Τακτικός επισκέπτης της Σύμης στις διακοπές του, ο Τούρκος δημοσιογράφος διαπιστώνει πως το νησί «τελεί υπό μια δόλια κατοχή». «Η συντριπτική πλειονότητα των κατοίκων της Σύμης («Σομπεκί» επί οθωμανικής αυτοκρατορίας) μιλάει τουρκικά». Υπάρχουν φυσικά και «…κάποιοι που μιλάνε ελληνικά και αγγλικά».
Η μαύρη αλήθεια
Ομως μετά τη χοντροκομμένη προπαγάνδα, ακολουθεί η μαύρη αλήθεια: «Διάβασα πώς οι κάτοικοι της Σύμης διαμαρτύρονται στην κεντρική κυβέρνηση των Αθηνών. Το αποτέλεσμα της κατάργησης των επιδοτήσεων στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Σύμης με την ελληνική ενδοχώρα είναι πως η Σύμη είναι κυριολεκτικά, πλέον, προσδεδεμένη στην Τουρκία…
Για όλες τους τις ανάγκες οι νησιώτες πηγαίνουν στις ακτές μας. Και φυσικά αυτό προκαλεί μια πολιτισμική σύγκρουση.
Η πλειονότητα των εστιατόρων στο νησί δεν μπορούν να καταλάβουν κάποιους κατοίκους που προσπαθούν να λιώσουν αυτή τη συγκεκριμένη μύγα (σ.σ.: την τουρκική επιρροή στο νησί) από τη στιγμή που τα φαγάδικα είναι γεμάτα Τούρκους τουρίστες…».
Και το κερασάκι στην τούρτα, που αφορά επίσης την «ιστορική παρουσία» της Τουρκίας στα Δωδεκάνησα. Κάποιοι «καλοθελητές» στην απέναντι πλευρά του Αιγαίου πληροφορήθηκαν ότι το Μουραντιγιέ τζαμί, που αναστηλώνεται στην πόλη της Ρόδου, θα μετατραπεί σε χριστιανική εκκλησία.
Ομως ο Τούρκος γενικός πρόξενος στο νησί, Αχμέτ Αρντά, έσπευσε να καθησυχάσει τους συμπατριώτες του πως οι φήμες δεν αληθεύουν
Τι άλλο θα πάθουμε ακόμα. Θα ξυπνήσουμε και όλα θα είναι πουλημένα. «Το κλειδί δεν θα κάνει στην πόρτα». Μετά την διάλυση των πάντων με κομματικές τοποθετήσεις ερχονται «αλλα κολπα»!
Χρήμα, γνωριμίες, ΜΜΕ, κομματικός φανατισμός τον έφεραν στο πολιτικό προσκήνιο, όπως συνήθως γίνεται σήμερα, γινόταν και χθες και θα γίνεται με τους περισσότερους πολιτικούς μας. ΄Οσο ο ελληνικός λαός που στη συντριπτική του πλειοψηφία από βάθος χρόνου παραμένει απαίδευτος λαός-έτσι τον θέλουν-όλες οι μετριότητες και οι αετονύχηδες θα είναι στα χάη τους πάνω στις περιστρεφόμενες καρέκλες τους. Αρκεί να επισημάνω πως στο σημερινό κοινοβούλιο υπάρχουν πολιτικόί που οι πρόγονοί τους από πάππο προς πάππο εκλέγονταν αδιαλείπτως, σχεδόν απ΄την απελευθέρωση από τους Τούρκους, ασχέτως αν το άξιζαν-αξίζουν ή όχι. Μάλιστα κάποιος έμπειρος και για πολλά χρόνια πολιτικός είχε πει για το γιο του:»Αυτός δεν τα ΄παιρνε τα χράμματα γι αυτό είπα να τον κάνω πολιτικό». Ελλάς το μεγαλείο σου…..
20 Ιανουαρίου, 2007 στο 3:18 πμ
«Είμαστε όλοι καραγκιόζηδες»
Υπάρχει άλλη φράση που να συνοψίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια και περιεκτικότητα τη σημερινή πολιτική σκηνή στην Ελλάδα;
Για την ειλικρίνεια του και μόνο του δίνω 5.
21 Απριλίου, 2007 στο 4:35 μμ
Γκάφα:
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=4670&subid=2&pubid=299394
«Ο Εμμανουήλ Κεφαλογιάννης, για παράδειγμα, μας «ξέρανε» όλους πρόσφατα όταν έκαμε την «Ανατροπή» λογικής σε ομώνυμη τηλεοπτική εκπομπή. Δίκην Ντόρας, ίσως και Μεϊμαράκη -του αρχηγού ΓΕΕΘΑ Χηνοφώτη μη αποκλειομένου- ισχυρίστηκε πως θα ενομιμοποιείτο παρέμβαση της Τουρκίας αν ενεργοποιούσε κάποια μυστηριώδη διεθνή συνθήκη, ώστε να κινηθεί το Λιμενικό για το ναυάγιο του Sea Diamond! «Ανοησίες», θα πείτε. Αλλά αυτό είναι η καλή εκδοχή για τον «ξερόλα» υπουργό. Σας περνάει από το μυαλό η άλλη ερμηνεία; Να πιστεύει, δηλαδή, ειλικρινώς ο Εμμανουήλ ότι αποσόβησε έναν θανάσιμο εξ Ανατολών κίνδυνο; Δεν το σκεφτήκατε. Και καλώς. Διότι έχετε ανεπτυγμένο το ένστικτο της αυτοσυντήρησης. Διαφορετικά, θα πρεπε όλοι μας τώρα να κάνουμε παρέα στο Sea Diamond, φουντάροντας στη θηραϊκή θάλασσα.»
4 Αυγούστου, 2007 στο 9:42 πμ
Αλλα λεω, άλλα κάνω και απολαμβάνω της προστασίας τον εφοπλιστών. Δεν με κουνάτε με τίποτα απο το υπουργείο μου οτι χαζομάρα και αν πώ.
Δουλευω για την πάρτη μου και δεν δινω δεκάρα για εσας.
Αυτα μου λένε τα μάτια του εν λόγω.
6 Αυγούστου, 2007 στο 8:14 μμ
Ενας γιαπις με ύφος 10 καρδιναλίων,επιπόλαιος και ιταμός στις θέσεις και εκφράσεις του!,τσιράκι των εφοπλιστών και των άνομων συμφερόντων τους! Το μόνο του καλό είναι ότι η εμφάνισή του και οι θέσεις του βλάπτουν το δημοκρατικό πρόσωπο που θέλει να παρουσιάζει η ΝΔ
Η Κρήτη εκτός από τα πραγματικά άξια τέκνα της ,έχει βγάλει και κάτι μπουμπούκιααααα !!!!!!
13 Αυγούστου, 2007 στο 2:58 πμ
Pws paramenei akoma ypourgos? auto einai to erwthma!
3 Σεπτεμβρίου, 2007 στο 6:55 μμ
Εγώ λέω να τονε ξαναβγάλουμε το Μανώλη γιατί είναι υπομονετικός άνθρωπος, ευκολόπιστος και διόλου απαιτητικός και πέντε μήνες τώρα περιμένει το σχέδιο (απάντλησης και όχι ανέλκυσης ….) του Sea Diamond και δεν σχέδιο δεν βλέπει αλλά δεν βγάζει τσιμουδιά (γιατί όπως είπαμε είναι υπομονετικός)
Πέραν τούτου, ο κ. Κεφαλογιάννης, εκτός από υπομονετικός, ευκολόπιστος και διόλου απαιτητικός άνθρωπος, είναι παιδί φιλόξενο και κεφατζίδικο, κι αντί να κάθετε να μανουριάζει και να τσακώνεται με πέντε λιμενεργάτες προτιμά να καλαμπουρίζει με Σαουδάραβες πετρελαιάδες, εξ’ου κι η πρόταση να τους παραχωρήσουμε τα λιμάνια μας για να δένουνε τα βαπόρια και τα σκάφη τους.
Επιπλέον, προτείνω να τον ξαναψηφίσουμε και να τον ξαναβγάλουμε διότι πολύ έχει ταλαιπωρηθεί με τα σαπάκια και τα σαβουροβαπόρια με τα οποία έχει μπλέξει.
Γιατί δε φτάνει που χαλάγανε και σταματάγανε τα ξεφτιλισμένα μεσοπέλαγα μες το μεσημέρι και του χαλάγανε τον ύπνο, είχε και πέντε ψωροδημάρχους -των Κυκλάδων- που αντί να κοιτάνε να κλείσουνε τις λακκούβες στους δρόμους και να κάνουνε καμιά αφαλάτωση που έχουνε ξεμείνει οι νησιώτες απο νερό, φωνάζανε για την ακτοπλοΐα και του χαλάγανε τα κέφια.
5 Σεπτεμβρίου, 2007 στο 11:02 μμ
Μπράβο βρέ Despina ,τα είπες ‘ολα για το καλλητάρι των εφοπλιστών ,τον γιάπι και άξιο τεκνο των κουμπουράδων κατσικοκλεφτών της Κρήτης !
5 Σεπτεμβρίου, 2007 στο 11:10 μμ
Βέβαια Δέσποινα, καταλαβαίνεις ότι τέτοια βιντεάκια αποτελούν δυσφήμηση για τον ελληνικό τουρισμό. Αυτός που το έφτιαξε δεν προσφέρει καλές υπηρεσίες στον τόπο!
5 Σεπτεμβρίου, 2007 στο 11:29 μμ
Dusfimisi kuriws apoteloun oi 8ewries peri assumetrwn apeilwn kai i eikona tis Elladas san tritokosmiko ktratos pou den mporei na sbisei purkagies kai afinei tous polites tis na katakaoun, oxi ena eirwniko video..
5 Σεπτεμβρίου, 2007 στο 11:53 μμ
Και τα δύο αποτελούν δυσφήμιση. Το βίντεο είναι ειρωνικό αλλά ο ξένος που το βλέπει δεν θα έρθει στην Ελλάδα. Εσύ θα ερχόσουν;
30 Σεπτεμβρίου, 2007 στο 1:20 μμ
ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ. ΑΥΤΗΝ ΗΤΑΝ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΜΑΝΩΛΙΟΥ ΑΠ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΟΤΑΝ ΠΑΡΕΔΕΙΔΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΤΟ ΝΕΟ ΥΠΟΥΡΓΟ ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗ. ΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΠΕΙΣ ΡΕ ΜΑΝΩΛΙΟ; ΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΖΗΜΙΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΓΕΝΕΤΕΙΡΑ ΣΟΥ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ. ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΚΟΜΑ ΣΕ ΕΚΛΕΓΟΥΝ ΠΡΩΤΟ ΑΠΟ ΟΤΙ ΕΙΔΑ. ΠΟΣΕΣ ΚΟΥΜΠΑΡΙΕΣ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΙΕΣ ΕΧΕΙΣ ΚΑΝΕΙ ΒΡΕ ΜΠΑΓΑΣΑ; ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΕΤΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΛΛΑΞΑΝ. ΕΣΥ ΟΜΩΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙΣ ΠΡΩΤΟΣ ΣΕ ΨΗΦΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΣ ΝΑ ΠΟΛΙΤΕΥΤΕΙΣ. ΕΧΕΙΣ ΤΟ ΠΟΔΑΡΑΚΙ ΤΗΣ ΝΥΧΤΕΡΙΔΑΣ Ή ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ; ΟΛΟΙ ΚΑΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ. ΑΝ ΛΕΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΛΟΓΙΚΕΥΤΟΥΝ ΟΙ ΓΑΛΑΖΙΟΙ ΚΡΗΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΕ ΒΓΑΛΟΥΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ? ΑΥΤΗΝ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΙΝ; ΔΗΛΑΔΗ ΤΙΠΟΤΑ. ΕΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΕΠΕΝΔΥΣΕ ΟΛΗ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΔΩΝ ΕΠΑΝΩ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΑΝΕ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΑΜΕΣΩΣ ΜΟΛΙΣ ΤΕΛΕΙΩΣΕ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΗΡΕ ΤΟ ΔΑΚΤΥΛΙΔΙ ΔΙΑΔΟΧΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΙΟ ΤΟΥ. ΕΠΕΙΔΗ ΗΤΑΝ ΑΞΙΟΣ ΛΕΝΕ ΚΑΠΟΙΟΙ. ΠΟΣΟ ΑΞΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΟΤΑΝ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΙ ΑΝ ΑΝΑΛΑΒΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ. ΕΣΥ ΠΟΥ ΤΗΝ ΑΠΕΚΤΗΣΕΣ; (‘Ο ΑΞΙΖΕΙΣ’ ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΚΟΡΟΙΔΕΥΑΝ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΦΙΣΣΑ ΠΟΥ ΠΡΩΤΟΕΒΓΑΛΕ). Ο ΥΠΕΡΟΠΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΡΙΕΡΑ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΔΟΞΑ. ΚΡΙΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ. ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ ΠΩΣ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΓΑΛΑΖΙΟΙ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ. ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΘΑ ΕΛΕΓΑ. ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΑΖΑ. ΚΑΠΟΤΕ ΕΛΕΓΑΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΙΤΕ Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ. ΚΑΙ ΠΟΥ ΣΤΕΙΛΑΤΕ ΤΟ ΜΑΝΩΛΙΟ ΤΙ ΚΑΛΟ ΣΑΣ ΕΚΑΝΕ; ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟ ΤΥΜΠΑΚΙ; ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙ; ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ; ΤΟ ΒΟΑΚ; ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΣΣΑΡΑ; ΧΙΛΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΝΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΑΝΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΠΟ ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΜΕ ΕΝΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΜΠΑΖ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ. ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΕΚΑΝΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΑΠΟ ΟΤΙ ΤΟ ΜΑΝΩΛΙΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΛΕΓΕΤΕ ΚΡΗΤΙΚΟΣ. ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΠΟΥ ΣΕ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕ. ΕΤΣΙ ΘΑ ΕΧΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟΥΣ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΔΕΣ ΔΙΠΛΑ ΤΟΥ.
6 Δεκεμβρίου, 2007 στο 11:03 μμ
http://www.chihuahua.gr/pops/kefalogianis2.html
Με τον εθνικό μας σταρ
8 Δεκεμβρίου, 2007 στο 12:35 μμ
Ο Κεφαλογιάννης άφησε τα ακριτικά νησιά χωρίς πλοία σπρώχνοντας τους νησιώτες μας προς τη Τουρκία για τη κάλυψη των ζωτικών τους αναγκών και επιπλέον σαμποτάρισε, επειδή δεν μεθόδευσε στους κολλητούς του, την εγκατάσταση των απαραίτητων ραντάρ που χρηματοδοτούσε η Ε.Ε. για την έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο, επιτρέποντας στους Τούρκους να χωθούν.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ΜΕΓΑΛΟ ΜΗΔΕΝΙΚΟ
http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=16041400
Ερευνα – διάσωση
Πλεονέκτημα Τούρκων
Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ
Το τραγικό προχθεσινό περιστατικό με την πτώση του ελληνικού F16 κατά τη διάρκεια άσκησης ΝΑΤΟϊκής αξιολόγησης (TACEVAL)στο μόνιμο πεδίο βολής της Ψαθούρας είχε αποτέλεσμα να επισημοποιηθεί πλέον στην πράξη το πλεονέκτημα της Τουρκίας να αναλαμβάνει επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης σε ολόκληρο το Αιγαίο, με το αιτιολογικό ότι διαθέτει καταλληλότερα και επαρκέστερα μέσα από την Ελλάδα για να σώζει ανθρώπινες ζωές.
Το προχθεσινό χαρακτηριστικό περιστατικό έρευνας και διάσωσης από την τουρκική φρεγάτα θα δημιουργήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις και στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ.
Η προχθεσινή ετήσια άσκηση στο πλαίσιο της «τακτικής αξιολόγησης» (TACEVAL), των ελληνικών αεροπορικών δυνάμεων και των ραντάρ, που διαθέτει η χώρα στη Συμμαχία (ACE ORBAT) (σ.σ. σημειώνεται ότι η Ελλάδα έχει παραχωρήσει και 7 ακόμα F16 της μοίρας 330.1 στη Λήμνο σε ρόλο αναχαίτισης) έγινε χωρίς την ενεργοποίηση του εθνικού σχεδίου έρευνας και διάσωσης σε αυτήν την επιχείρηση υψηλού ρίσκου.
Αντιθέτως, 9 ν.μ. έξω από το Αγιον Ορος, επιμένουν οι πληροφορίες, βρισκόταν στα διεθνή ύδατα η συγκεκριμένη τουρκική φρεγάτα.
Η παρουσία της όμως ήταν καθοριστική, μόλις το τραγικό F16 εξέπεμψε σήμα κινδύνου κατά την πτώση του: Το σήμα αυτό ελήφθη από το COSMOSAR δηλαδή, το ανώτατο διεθνές επίπεδο έρευνας και διάσωσης, το οποίο με τη σειρά του ειδοποιεί μέσω δορυφόρου πρωτογενώς το κέντρο που διαθέτει τα κατάλληλα μέσα και μπορεί αμέσως να κάνει έρευνα και διάσωση. Το κέντρο αυτό από το 2006 το έχει αναλάβει, ύστερα από πρόταση της, η Τουρκία για ολόκληρη την περιοχή του Αιγαίου, χωρίς να έχει υπάρξει αντιπρόταση από την ελληνική πλευρά.
Με την αναβάθμιση των δορυφορικών συστημάτων, από το 2006, η Τουρκία, που είχε εγκαίρως εκσυγχρονιστεί, πρότεινε η ίδια και πήρε από το COSMOSAR το πλεονέκτημα της πρώτης ειδοποίησης και επομένως της άμεσης κινητοποίησης σε περίπτωση ατυχήματος. Η Ελλάδα ειδοποιείται και αυτή, αλλά μόνο με την αναπαραγωγή του σήματος μέσω Τουρκίας για να σπεύσει και αυτή επικουρικώς σε έρευνα και διάσωση.
Στο προχθεσινό περιστατικό ενεργοποιήθηκε όλο αυτό το σύστημα, με την Τουρκία να πιστοποιεί στην πράξη -και για λογαριασμό ΝΑΤΟϊκής επιχείρησης- ότι έχει τα μέσα και το πλεονέκτημα να κάνει έρευνα και διάσωση σε ολόκληρο το Αιγαίο.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το θέμα της προμήθειας των κατάλληλων συστημάτων από την ελληνική πλευρά -ύψους περίπου 15 εκατ. ευρώ- έχει ήδη συζητηθεί 10 φορές στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, χωρίς να έχει ακόμα υπάρξει απόφαση.
Το έχει πάρει όμως η Τουρκία…
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 07/12/2007
18 Ιανουαρίου, 2008 στο 9:08 μμ
Δυστηχώς έχετε σε πολλά δίκιο, έπρεπε να κάνει πολλά περισσότερα και κυρίως να βοηθήσει τα νησιά μας. Ελπίζω την άλλη φορά, που θα έρθει όχι γιατι είναι ο Μανώλης το χαιδεμένο παιδί κάποιον αλλα γιατί υπάρχει πραγματικά βάση πίσω του πολλών ανθρώπων και μιας μεγάλης οικογένειας. Μακάρι να μας δώσει την ευκαιρία να τον βοηθήσουμε κιόλας
19 Ιανουαρίου, 2008 στο 4:12 πμ
ton apeiloun?
14 Μαΐου, 2008 στο 12:30 πμ
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ κ. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ!!!
Πληρώνουμε χρυσά τα σαράβαλα
Των Θ. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΣΑΚΚΟΥΛΑ
Ακτοπλοϊκά πλοία «Μαθουσάλες», αφού η ηλικία τους αγγίζει τα 40 χρόνια από την ημέρα ναυπήγησής τους και με εισιτήρια που η τιμή τους «καίει» τις τσέπες των επιβατών θα ταξιδέψουν και φέτος στα νησιά του Αιγαίου, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα οι καλοκαιρινοί αδειούχοι αλλά και οι ξένοι τουρίστες που ήδη άρχισαν να «κλείνουν» τα «μαγικά χαρτάκια», τα οποία όμως αναμένεται να «πάρουν φωτιά» από τις αρχές Ιουνίου.
Αιτία η τιμή του «μαύρου χρυσού» που συνεχίζει την ανοδική του πορεία, ενώ την ίδια στιγμή η Πολιτεία τηρεί «σιγή ιχθύος» τόσο για την ακρίβεια του ναυλολογίου όσο και για τα γερασμένα ποστάλια που χαριστικά με νόμο της κυβέρνησης «ταξιδεύουν» ακόμα στις ελληνικές θάλασσες.
Το «φυσάνε και δεν κρυώνει» οι εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες του Πάσχα, όταν κλήθηκαν από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να πληρώσουν τα εισιτήριά τους ακριβότερα κατά 8% έως 13% σε σχέση με πέρυσι, με το αιτιολογικό ότι για όλα «φταίει το ακριβό πετρέλαιο», κάτι που όμως θα ακούν και από τον επόμενο μήνα, καθώς, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν έτοιμο το «μπουγιουρντί» του νέου ναυλολογίου.
Αν και τα εισιτήρια, που μέχρι την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας ήταν διαθέσιμα για όλα τα βαλάντια, έχουν φτάσει στα ύψη, ο ακτοπλοϊκός στόλος παραμένει ο ίδιος τα τελευταία χρόνια, αφού οι πλοιοκτήτριες εταιρείες -εξαίρεση αποτελούν η Hellenic SeaWays και η Blue Star Ferries- δεν έχουν δείξει καμία διάθεση ανανέωσης των πλοίων τους, με αποτέλεσμα να είναι δρομολογημένα ακόμη στα νησιά πλοία όπως τα «Μιλένα» 39 χρόνων, «Νταλιάνα» επίσης 39 χρόνων, «Μαρίνα» 37 χρόνων, «Μακεδών» 36 χρόνων, «Ιεράπετρα» 33 χρόνων, «Λατώ» επίσης 33 χρόνων.
Την παράταση του ορίου ηλικίας από τα 30 έτη στα 35 έδωσε «εν μια νυκτί» το καλοκαίρι του 2006 ο τότε υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης με τη συγκατάθεση ουσιαστικά του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, ο οποίος μάλιστα δεν έλαβε καν υπ’ όψιν του τις αντιδράσεις που ακολούθησαν από το σύνολο των πολιτικών κομμάτων αλλά και των τοπικών κοινωνιών των νησιών, των οποίων πάγιο αίτημα είναι η δρομολόγηση νέων σύγχρονων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων.
Ομως προβληματική είναι σύμφωνα με τους ακτοπλόους και η δρομολόγηση νέων «επιβατηγών πλοίων» στα περισσότερα νησιά του Αιγαίου και της Δωδεκανήσου, καθώς τον κατάπλου τους δυσκολεύουν τα ακατάλληλα λιμάνια, για τα οποία, σημειωτέον, αντιδρούν χρόνια τώρα οι πλοίαρχοι των ακτοπλοϊκών πλοίων χωρίς όμως οι προτάσεις να εισακούγονται από την Πολιτεία και τους επιτελείς της.
Πάντως, σύμφωνα με την ηλικιακή κατανομή του ακτοπλοϊκού στόλου, το 35,7% είναι ηλικίας μέχρι 12 χρόνων, το 20,8% είναι μεταξύ 13 και 25 ετών και το υπόλοιπο 43,5% είναι ηλικίας από 25 έως 39 χρόνων, που όμως για τα ευρωπαϊκά δεδομένα είναι κανονικά και ασφαλή, αφού στην Ε.Ε. δεν ισχύουν τα όρια ηλικίας παρά μόνο οι αυστηρότατοι έλεγχοι, κάτι που στην Ελλάδα τουλάχιστον μέχρι και σήμερα είναι ανύπαρκτοι, και οι επιβάτες επαφίενται στις καλές διαθέσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Η «μάχη» της περαιτέρω ακρίβειας του ναυλολογίου αν τελικά ο «μαύρος χρυσός», ο οποίος το 2004 κόστιζε για τα συμβατικά πλοία 148,72 ευρώ ο τόνος και τον Μάιο του 2008 έφτασε τα 402,11 ευρώ, ενώ για τα ταχύπλοα τύπου Highspeed το 2006 κόστιζε 470 ευρώ ο τόνος και σήμερα 769,86 ευρώ, θα δοθεί κυρίως στα νησιά «φιλέτα», όπως είναι η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Πάρος, ενώ για τα υπόλοιπα νησιά η αύξηση θα είναι μικρότερη, αλλά δεν αποκλείεται να μειωθούν τα δρομολόγια και οι ταχύτητες των δρομολογημένων πλοίων.
Βέβαια κάτι τέτοιο, τουλάχιστον για τα μικρότερα νησιά, θα είναι οικονομική καταστροφή, καθώς οι καλοκαιρινοί επισκέπτες, Ελληνες αλλά και ξένοι, θα μεταβαίνουν στα νησιά που η επιστροφή τους στον Πειραιά ή τη Ραφήνα θα είναι σίγουρη τις ημερομηνίες που θέλουν, ενώ πιθανό θεωρείται και το κόψιμο των διπλών δρομολογίων των ταχύπλοων πλοίων, κάτι που ασφαλώς θα μειώσει τον αριθμό των εργαζόμενων από τον Ιούνιο μέχρι και τον Οκτώβριο Ελλήνων ναυτικών.
Για την αναμενόμενη αύξηση του ναυλολογίου, που σύμφωνα με εκτιμήσεις θα φτάσει και στο 25-30%, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες επικαλούνται -εκτός από την τιμή του πετρελαίου- και την κατακόρυφη όπως λένε χαρακτηριστικά αύξηση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων τους -μισθοί πληρωμάτων, λιπαντέλαια, ανταλλακτικά- και ετοιμάζονται για τις νέες τιμές που θα ισχύσουν από τις αρχές του Ιουνίου.
Οσον αφορά τώρα την ανοδική πορεία του ναυλολογίου από το 2004 μέχρι και σήμερα, είναι με τα συμβατικά πλοία για δύο άτομα και 1 αυτοκίνητο στην οικονομική θέση αλέ ρετούρ για την Πάρο αυξημένο κατά 20%, αφού τον Ιούλιο του 2004 ήταν 229,50 ευρώ, τον ίδιο μήνα το 2005 249,60 ευρώ, 262 ευρώ το 2007 και τον Ιούλιο του 2008 τα εισιτήρια διατέθηκαν προς 276 ευρώ, ενώ για τα ταχύπλοα τα ίδια άτομα χωρίς αυτοκίνητο για τον ίδιο προορισμό ήθελαν τον Ιούλιο του 2006 180 ευρώ,το 2007 186 ευρώ και φέτος τον Ιούλιο 214 ευρώ, δηλαδή η αύξηση είναι 15,5%.
Ασφαλώς το εισιτήριο θα επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο καθώς έτοιμες είναι οι εταιρείες να αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων που διατίθενται από τα καταστήματα των πλοίων τα οποία έχουν νοικιάσει από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες, δηλαδή δεν αποκλείεται οι καλοκαιρινοί επιβάτες των «ποσταλιών» της ακτοπλοΐας από τον Ιούνιο μέχρι και τον Οκτώβριο του 2008 να «πουν το νερό νεράκι», ενώ θα πληρώνουν τον καφέ «βαπορίσιο».
Πάντως χωρίς πλοία αναμένεται να μείνουν πολλά από τα λεγόμενα άγονα νησιά του Αιγαίου, καθώς οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν είναι πρόθυμες να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς του ΥΕΝΑΝΠ για τις επιδοτούμενες γραμμές επειδή στόχο έχουν την αύξηση των επιδοτήσεων, οι οποίες για το 2008 θα ξεπεράσουν τα 50.000.000 ευρώ, ποσόν καθόλου ευκαταφρόνητο για τις εταιρείες που διαθέτουν πλοία μεγάλης ηλικίας και παλιάς τεχνολογίας.
Ομως την ίδια στιγμή που το ναυλολόγιο ετοιμάζεται να εκτιναχθεί στα ύψη βάζοντας στην κυριολεξία φωτιά στις τσέπες των επιβατών, η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας με ανακοινώσεις της υποστηρίζει ότι η απελευθέρωση λειτουργεί κανονικά, ενώ καλεί την κυβέρνηση προκειμένου να μειωθούν οι τιμές των εισιτηρίων να καταργήσει «εδώ και τώρα» τις κρατήσεις υπέρ τρίτων που αποδεδειγμένα επιβαρύνουν το ναυλολόγιο έως και 30%.
Ομως την ιδια στιγμή δήμαρχοι και κοινοτάρχες ανησυχούν για το φετινό καλοκαίρι, αφού υποστηρίζουν ότι από τη μια το ακριβό ναυλολόγιο και από την άλλη η ενδεχόμενη μείωση των δρομολογίων θα προκαλέσουν μεγάλη οικονομική ζημιά στα νησιά που εξαρτώνται κατά κύριο λόγο από τον τουρισμό.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 13/05/2008
14 Μαΐου, 2008 στο 8:55 μμ
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=5347&subid=2&pubid=124813
Τουρκικοί …ύμνοι σε Κεφαλογιάννη
«E» 7/8/2007 ETHNOS
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ
johnpapadatos@pegasus.gr
Το καλύτερο δώρο στην… Τουρκία έκανε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης, κόβοντας τις επιδοτήσεις των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στο Αιγαίο και αφήνοντας ακριτικά νησιά όπως η Σύμη χωρίς σύνδεση με τον Πειραιά.
Μόνο «ευχαριστώ» που δεν λέει στον Ελληνα υπουργό ο τουρκικός Τύπος, και ειδικά η «Χουριέτ». Σε ένα προκλητικό άρθρο με τίτλο «Κατοχή στο ελληνικό νησί της Σύμης!», ο γνωστός αρθρογράφος Μεχμέτ Γιλμάζ υποστηρίζει ότι εξαιτίας της στάσης της κεντρικής κυβέρνησης των Αθηνών, το νησί είναι «κυριολεκτικά τώρα πια προσδεδεμένο στην Τουρκία!…».
Ηταν επόμενο να ανοίξει η όρεξη των γειτόνων, βλέποντας τον δήμαρχο Λευτέρη Παπακαλοδούκα να στέλνει το κλειδί του δημαρχείου στο ΥΕΝ. Και τους μανδαρίνους να του το επιστρέφουν υπηρεσιακώς, σαν να μην αφορά το ελληνικό κράτος η (ανύπαρκτη) σύνδεση της Σύμης με το λιμάνι του Πειραιά, από τον περασμένο Οκτώβριο. Ομως στο προκλητικό του άρθρο ο Μεχμέτ Γιλμάζ -πέρα από μια σειρά εθνικιστικές υπερβολές και διαστρεβλώσεις- μιλάει και τη σκληρή γλώσσα της λογικής: Που υπαγορεύει πως, ό,τι δεν μπορείς να κρατήσεις, θα το χάσεις αναπόφευκτα προς όφελος κάποιου άλλου…
Τακτικός επισκέπτης της Σύμης στις διακοπές του, ο Τούρκος δημοσιογράφος διαπιστώνει πως το νησί «τελεί υπό μια δόλια κατοχή». «Η συντριπτική πλειονότητα των κατοίκων της Σύμης («Σομπεκί» επί οθωμανικής αυτοκρατορίας) μιλάει τουρκικά». Υπάρχουν φυσικά και «…κάποιοι που μιλάνε ελληνικά και αγγλικά».
Η μαύρη αλήθεια
Ομως μετά τη χοντροκομμένη προπαγάνδα, ακολουθεί η μαύρη αλήθεια: «Διάβασα πώς οι κάτοικοι της Σύμης διαμαρτύρονται στην κεντρική κυβέρνηση των Αθηνών. Το αποτέλεσμα της κατάργησης των επιδοτήσεων στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Σύμης με την ελληνική ενδοχώρα είναι πως η Σύμη είναι κυριολεκτικά, πλέον, προσδεδεμένη στην Τουρκία…
Για όλες τους τις ανάγκες οι νησιώτες πηγαίνουν στις ακτές μας. Και φυσικά αυτό προκαλεί μια πολιτισμική σύγκρουση.
Η πλειονότητα των εστιατόρων στο νησί δεν μπορούν να καταλάβουν κάποιους κατοίκους που προσπαθούν να λιώσουν αυτή τη συγκεκριμένη μύγα (σ.σ.: την τουρκική επιρροή στο νησί) από τη στιγμή που τα φαγάδικα είναι γεμάτα Τούρκους τουρίστες…».
Και το κερασάκι στην τούρτα, που αφορά επίσης την «ιστορική παρουσία» της Τουρκίας στα Δωδεκάνησα. Κάποιοι «καλοθελητές» στην απέναντι πλευρά του Αιγαίου πληροφορήθηκαν ότι το Μουραντιγιέ τζαμί, που αναστηλώνεται στην πόλη της Ρόδου, θα μετατραπεί σε χριστιανική εκκλησία.
Ομως ο Τούρκος γενικός πρόξενος στο νησί, Αχμέτ Αρντά, έσπευσε να καθησυχάσει τους συμπατριώτες του πως οι φήμες δεν αληθεύουν
15 Μαΐου, 2008 στο 1:48 μμ
Τι άλλο θα πάθουμε ακόμα. Θα ξυπνήσουμε και όλα θα είναι πουλημένα. «Το κλειδί δεν θα κάνει στην πόρτα». Μετά την διάλυση των πάντων με κομματικές τοποθετήσεις ερχονται «αλλα κολπα»!
8 Νοεμβρίου, 2008 στο 12:31 μμ
Χρήμα, γνωριμίες, ΜΜΕ, κομματικός φανατισμός τον έφεραν στο πολιτικό προσκήνιο, όπως συνήθως γίνεται σήμερα, γινόταν και χθες και θα γίνεται με τους περισσότερους πολιτικούς μας. ΄Οσο ο ελληνικός λαός που στη συντριπτική του πλειοψηφία από βάθος χρόνου παραμένει απαίδευτος λαός-έτσι τον θέλουν-όλες οι μετριότητες και οι αετονύχηδες θα είναι στα χάη τους πάνω στις περιστρεφόμενες καρέκλες τους. Αρκεί να επισημάνω πως στο σημερινό κοινοβούλιο υπάρχουν πολιτικόί που οι πρόγονοί τους από πάππο προς πάππο εκλέγονταν αδιαλείπτως, σχεδόν απ΄την απελευθέρωση από τους Τούρκους, ασχέτως αν το άξιζαν-αξίζουν ή όχι. Μάλιστα κάποιος έμπειρος και για πολλά χρόνια πολιτικός είχε πει για το γιο του:»Αυτός δεν τα ΄παιρνε τα χράμματα γι αυτό είπα να τον κάνω πολιτικό». Ελλάς το μεγαλείο σου…..
14 Φεβρουαρίου, 2009 στο 3:14 πμ
Ρουσφέτι
http://pressmme.blogspot.com/2009/02/blog-post_9219.html
18 Φεβρουαρίου, 2010 στο 2:04 μμ
Ρε Μανωλο δεν σταματας τις μακακιες με αυτα που λες?Μην το παιζεις μεγαλος διοτι ποτε δρν ησουν.