Επιβάλλεται Εξεταστική Επιτροπή για τις νοσοκομειακές προμήθειες

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_26/05/2010_402234
http://ermippos.blogspot.com/2010/05/blog-post_17.html
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_79_30/05/2010_402806
https://axiologisibouleytwn.wordpress.com/παπαδόπουλος-αλέκος/
https://axiologisibouleytwn.wordpress.com/ξενογιαννακοπούλου-μαριλίζα/

Πώς είναι δυνατόν υπουργοί να εγκρίνουν ανώτατες τιμές για νοσοκομειακά υλικά που είναι δεκαπλάσιες και βάλε των κανονικών;

Δεν επιβάλλεται να γίνει μια εξεταστική επιτροπή της Βουλής για το θέμα αυτό και να ανοιχτούν οι τραπεζικοί λογαριασμοί όλων όσων διετέλεσαν υπουργοί Υγείας από το 2001 μέχρι το 2009, δηλαδή του Αλέκου Παπαδόπουλου, του Κώστα Στεφανή, του Νικήτα Κακλαμάνη, και του Δημήτρη Αβραμόπουλου, τη στιγμή που το σκάνδαλο αυτό είναι τουλάχιστον τόσο μεγάλο όσο αυτό της Ζιμενς και του Βατοπεδίου;

Δυστυχώς η κυβέρνηση πάει να κουκουλώσει το θέμα ξεπληρώνοντας όπως-όπως τα χρέη στους προμηθευτές. Ορθώς τους τα έψαλλε ο Βγενόπουλος.

Είναι εξοργιστικό! Όλα τα βάρη τα ρίχνουν στον κοσμάκη και τα λαμόγια την βγάζουν καθαρή. Έλεος πια!

40 Σχόλια to “Επιβάλλεται Εξεταστική Επιτροπή για τις νοσοκομειακές προμήθειες”

  1. Θεμης Λαζαριδης Says:

    Ποιοί είναι τέλος πάντων αυτοί οι προμηθευτές; Μπορεί κάποιος να παραθέσει λίστα με ονόματα μαζί με τα υλικά που προμηθεύουν;

  2. Θεμης Λαζαριδης Says:

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_100014_20/06/2010_405279
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_100024_20/06/2010_405278
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_20/06/2010_405013

  3. Θεμης Λαζαριδης Says:

    http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=20/06/2010&id=174940
    http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=20/06/2010&id=174943
    http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=20/06/2010&id=174942
    http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=20/06/2010&id=174944
    http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=20/06/2010&id=174945

  4. Θεμης Λαζαριδης Says:

    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11378&subid=2&pubid=16420953

  5. Θεμης Λαζαριδης Says:

    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4580663

  6. AAT Says:

    Από την ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 23-6-2010

    Εισαγγελική έρευνα για τις υπερτιμολογήσεις στο χώρο της υγείας

    Τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης με αφορμή καταγγελίες στον Τύπο αλλά και του επιχειρηματία Ανδρέα Βγενόπουλου όσον αφορά το χώρο της υγείας, διέταξε η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών κ. Ελένη Ράικου.

    Τόσο σε δημοσιεύματα του Τύπου όσο και σε δηλώσεις του κ. Βγενόπουλου γίνεται αναφορά σε αναθέσεις και υπερκοστολογήσεις στο χώρο της υγείας. Μάλιστα ο κ. Βγενόπουλος χαρακτήρισε τα δεδομένα στην υπόθεση, σκάνδαλο μεγαλύτερο από αυτό της Siemens.
    Η κ. Ράικου ανέθεσε στον εισαγγελέα κ. Αντώνη Ελευθεριάνο τη διενέργεια της έρευνας.
    (ΑΠΕ-ΜΠΕ)

    http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12333&subid=2&pubid=38819147

  7. AAT Says:

    Από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 24-6-2010

    Στο σκαμνί η Ελλάδα για τις προμήθειες των νοσοκομείων
    Παραπέμπεται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και για τα ιατρικά απόβλητα
    http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=176679

    «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσφεύγει για δεύτερη φορά στο ευρωπαϊκό δικαστήριο κατά της Ελλάδας, υπό την απειλή προστίμου, κατηγορώντας τις ελληνικές αρχές για σπατάλη χρημάτων των φορολογουμένων στην αγορά ιατρικού εξοπλισμού από τα δημόσια νοσοκομεία της χώρας.»

    Και … τα σχόλια 2 αναγνωστών της εφημερίδας:

    «1. Ο/Η Petran έγραψε:
    Αφού όλοι γνωρίζουμε ποιοι ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ (υπάλληλοι, γραμματείς και φαρισαίοι, πολιτικοί και άλλα «καταξιωμένα» φοροδίαιτα (δανειοδίαιτα) καθάρματα ευθύνονται για την κατάντια της χώρας μας, ΓΙΑΤΙ δεν εφαρμόζουμε τους νόμους;
    Αν έχουν καταληστέψει τα χρήματα που δανίζεται η Ελλάς στο όνομα των πολιτών της ΓΙΑΤΙ δεν τους τα πέρνουμε πίσω και δεν τους απολύουμε από τα πόστα που έχουν, περικόπτοντας όχι μόνο το 13ο και 14ο μισθό τους αλλά τους μισθούς τους οριστικά και αμετάκλητα. Η ΠΡΟΝΟΙΑ που έχουμε πιστεύω να τους δόσει κανένα πιάτο ωστε να μην παν’ κι εντελώς νηστικοί.
    ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΙΠΟΤΑ Σ’ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ;!

    2. Ο/Η Greek Statistics έγραψε:
    {Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσφεύγει για δεύτερη φορά στο ευρωπαϊκό δικαστήριο κατά της Ελλάδας, υπό την απειλή προστίμου, κατηγορώντας τις ελληνικές αρχές για σπατάλη χρημάτων των φορολογουμένων στην αγορά ιατρικού εξοπλισμού από τα δημόσια νοσοκομεία της χώρας.}

    Ελληνικέ Λαέ,
    και κερατάς και δαρμένος!!!!
    Και στα φάγανε οι επιτήδειοι, και θα κληθείς να πληρώσεις που στα φάγανε!!!
    Και ζήσαν αυτοί καλά, και μεις …….. «

  8. Θεμης Λαζαριδης Says:

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_92_25/06/2010_405854

  9. AAT Says:

    Αν το παρακάτω δημοσίευμα είναι αλήθεια, τί να λέμε τώρα;

    ΟΙ ΔΙΔΥΜΕΣ ΑΔΕΡΦΕΣ ΓΡΑΨΑ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΤΙΚΗ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΞΕΝΟΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΗΣ Δ.Υ.ΠΕ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
    http://dealnews-gr.blogspot.com/2010/06/blog-post_7832.html

    Το Υπουργείο Υγείας και η 4 η Δ.Υ.ΠΕ. Θεσσαλονίκης (Διεύθυνση Υγείας Περιφέρειας Θες/κης) προκήρυξαν διαγωνισμό και ζήτησαν προσφορές με ΑΝΟΙΚΤΟ ΦΑΚΕΛΟ, για την ουσία paclitaxel.
    Οι μεγαλύτερες φαρμακοβιομηχανίες της χώρας κατέθεσαν τις προσφορές τους σε ΑΝΟΙΧΤΟΥΣ ΦΑΚΕΛΟΥΣ, η ημερομηνία υποβολής προσφορών έφτασε και όλα έδειχναν ότι ο διαγωνισμός προχωρά κανονικά.

    Ξαφνικά και εντελώς Απροκάλυπτα, μετά από 10 μέρες, η επιτροπή του διαγωνισμού, ζητά να κατατεθούν εκνέου οι προσφορές σε ΚΛΕΙΣΤΟ ΦΑΚΕΛΟ! Ο Διαγωνισμός λήγει την Τετάρτη 23/6, και ΠΟΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑ νομίζετε ότι κερδίζει τον ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ;;;

    Η ΕΤΑΙΡΙΑ MEDICA MERC, της οποίας Managing Director-Μεγαλοστέλεχος είναι η κ. Μόσχω Γράψα, δίδυμη αδερφή της Πολιτευτού του ΠΑΣΟΚ στην Περιφέρεια Αττικής κ. Ελισάβετ Γράψα, μέλος του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ από το 2005 και 1η Επιλαχούσα, εν δυνάμει Βουλευτής δηλαδή.

    κ. Ξενογιαννακοπούλου, Τυχαίο;… Δε νομίζω!!!

  10. AAT Says:

    @ Θέμης

    Η εισήγηση της υπόθεσης C-489/06 που αναφέρεται στο άρθρο της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ που έβαλες:

    http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&lng1=en,el&lng2=bg,cs,da,de,el,en,es,et,fi,fr,hu,it,lt,lv,mt,nl,pl,pt,ro,sk,sl,sv,&val=483132:cs&page=1&hwords=

  11. AAT Says:

    Και η σχετική απόφαση εδώ:
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2009:113:0003:0003:EN:PDF

    *****
    Είναι προφανές, ότι με πρόσχημα την «ακαταλληλότητα» των υλικών/προϊόντων, αποκλείονταν προμηθευτές από τους διαγωνισμούς.
    Πάλι καλά που η ΕΕ έχει προβλέψει σχετική διαδικασία σύμφωνα με την οποία κάθε ακατάλληλο προϊόν με σήμανση CE θα πρέπει να επανεξετάζεται (αλλιώς, δεν θα ήταν δυνατή η αποκάλυψη της μεθόδευσης).

    Άποψή μου είναι, ότι όσο καλά στημένη και αν είναι μια απάτη ή μια παράκαμψη των νόμων, όλο και κάπου θα υπάρχει το λαθάκι.

  12. Θεμης Λαζαριδης Says:

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_38_26/06/2010_405955

    «Κύριε διευθυντά

    Οι υψηλές τιμές που παρατηρούνται στις προμήθειες Υγείας δεν ερμηνεύονται από το κόστος που προκαλείται λόγω των καθυστερήσεων των πληρωμών.

    Για να υπάρχει μια ικανοποιητική εικόνα ως προς τις τιμές με τις οποίες αγοράζει το υπουργείο Υγείας προτείνεται το εξής, που είναι καθ’ όλα συμβατό με τις Οδηγίες της Ε.Ε.: Θα ζητείται από τους συμμετέχοντες σε κάθε διαγωνισμό πίνακας τιμών προσφοράς που κατέθεσαν στους τελευταίους τρεις διαγωνισμούς εντός Ελλάδας και σε άλλους τρεις διαγωνισμούς εκτός Ελλάδας (όπου και αν συμμετείχαν) και που αφορούν το προς προμήθεια αγαθό. Η πληροφορία αυτή δεν αποτελεί είτε κριτήριο επιλογής του αναδόχου είτε ανάθεσης μιας σύμβασης. Εξυπηρετεί ανάγκες καθαρά πληροφοριακού χαρακτήρα. Για τον σκοπό αυτό μπορεί να ενσωματωθεί ένας πίνακας υπό μορφήν παραρτήματος στις διακηρύξεις του υπουργείου Υγείας.

    Με τον τρόπο αυτό:

    α) Αποτρέπεται ένας προμηθευτής να καταθέσει τιμές προσφοράς υπερβολικά διαφορετικές από τις αντίστοιχες σε άλλους διαγωνισμούς.

    β) Αν επιμένει στην κατάθεση τιμών ιδιαίτερα διαφορετικών (πιο ακριβών) απ’ ό,τι σε άλλους διαγωνισμούς, τότε η όλη του συμπεριφορά μπορεί να εμπλέξει την Επιτροπή Ανταγωνισμού στον διαγωνισμό.

    Μια παρόμοια λογική άντλησης πληροφοριών, στο πλαίσιο ενός μηχανισμού εποπτείας των διαγωνισμών, είχε εισαχθεί το 2001 στους διαγωνισμούς της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου μέσω του τότε Παρατήματος Ζ΄. Η Νέα Δημοκρατία το 2005 διέγραψε το παράρτημα αυτό, που έδινε όμως πλήθος στοιχείων αναφορικά με το οικονομικό προφίλ του υποψηφίου προμηθευτή. Οι πληροφορίες σχετικά με τις τιμές προσφοράς για κάθε διαγωνισμό που υπάγεται στους κανόνες των σχετικών οδηγιών των κρατικών προμηθειών της Ε.Ε. (2004/17 και 2004/18) ανακοινώνονται υποχρεωτικά από τις εθνικές αναθέτουσες αρχές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς ανάρτηση. Ως εκ τούτου, αν κάποιος ψάξει στη βάση σχετικές με τις κρατικές προμήθειες βάσεις δεδομένων της επιτροπής (π.χ. την TED), θα τις βρει και εκεί.

    Δημητρης Μαρδας / Αν. καθηγητής Οικονομικών ΑΠΘ»

  13. Θεμης Λαζαριδης Says:

    http://tvxs.gr/node/61051

    Πολύ θράσος έχει ο κ. Τίποτα.

  14. AAT Says:

    Ο ΚΥΡ σατιρίζει ελεύθερα κυβέρνηση και αντιπολίτευση

    Το ΕΣΥ επέτυχε! Ο ασθενής απέθανε…

    ΚΥΡ, ΤΟ ΒΗΜΑ, Κυριακή 27 Ιουνίου 2010

    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=65&artid=340298

  15. AAT Says:

    Η παραοικονομία στην Υγεία και το ΑΕΠ
    Λ. ΛΙΑΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΤΟ ΒΗΜΑ, Σάββατο 26 Ιουνίου 2010

    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=72&artid=340086&dt=26/06/2010

    «….. Οι εκτιμήσεις σχετικά με το μέγεθος της παραοικονομίας κυμαίνονται μεταξύ 70 και 90 δισ. ευρώ. Αν αυτή η δραστηριότητα καταγραφεί (ακόμη και αν δεν φορολογηθεί), το ΑΕΠ θα αυξηθεί και το δημόσιο χρέος θα πέσει κάτω από το 100%. Αυτό έγινε το 2005, άσχετα αν ο η ΝΔ το γελοιοποίησε μιλώντας για φορολογία των… εκδιδομένων γυναικών.
    …..»

  16. AAT Says:

    Η μεγάλη κλοπή
    Δεν… πίστευαν στα μάτια τους οι αρμόδιοι του ιδρύματος όταν έκαναν έρευνα αγοράς και σύγκριναν τις τιμές των αναλώσιμων στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της ΕΕ
    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=17586952

    «Λέγεται ότι η συγκεκριμένη τακτική επελέγη για να λειτουργεί ως… αντιστάθμισμα της απώλειας εσόδων των προμηθευτών για τα απλήρωτα επί σειρά ετών χρέη των νοσοκομείων!»

    «Οι υπερκοστολογήσεις, που έως τώρα γίνονταν στα νοσοκομεία, με την ανοχή της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας ειδικά την περασμένη εξαετία, με το πρόσχημα πολυετών καθυστερήσεων στις πληρωμές, δεν ευσταθούν για το ΙΚΑ, αφού πληρώνει έγκαιρα το 90% των απαιτήσεων και έπειτα από έλεγχο των παραστατικών και το υπόλοιπο, εκτός αν προκύπτουν αποκλίσεις, οπότε συμψηφίζονται όταν συγκεντρωθούν όλα τα παραστατικά.«

    Συμπεράσματα:
    1. Άρα, ο παραπάνω ισχυρισμός του πρωην Υπ. Υγείας (βλ. -3 σχόλια -tvxs), ότι «τάχα» δεν έδιναν λεφτά οι Αλογοσκούφης και Παπαθανασίου από τον προϋπολογισμό στην επιτροπή προμηθειών των νοσοκομείων, είναι «άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε» (παρεμπιπτόντως, ήξερε και ότι οι χρεώσεις μετακυλίονταν στα ασφαλιστικά ταμεία που θα πλήρωναν στο τέλος τη νύφη). Και όχι τίποτα άλλο, το άτομο αυτό, ως αντιπρόεδρος της ΝΔ, είναι -μακροπρόθεσμα και υπό προϋποθέσεις- εν δυνάμει πρωθυπουργός της χώρας.

    2. Τα στοιχεία που τεκμηριώνουν το άρθρο είναι αρκετά για να παρέμβει εισαγγελέας στα ασφαλιστικά ταμεία (ώστε κάποια στιγμή να απαγγελθούν και ονομαστικές κατηγορίες – σε όσους αμέλησαν, έστω, να προστατεύσουν το δημόσιο συμφέρον ως όφειλαν).

    ΥΓ
    Πληρώστε τώρα το λογαριασμό, φίλοι συμπολίτες και ξαναψηφίστε.

  17. Θεμης Λαζαριδης Says:

    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=32&artid=340695&dt=01/07/2010

    «Οχι» Νασιώκα για τις προμήθειες

    (Ήταν υφυπουργός Υγείας επι ΠΑΣΟΚ. Μόνο επι ΝΔ έγιναν παράνομες προμήθειες;)

  18. InspectorGadget Says:

    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=32&artId=340910&dt=01/07/2010

    «Η Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου είπε ακόμη ότι έχουν αναμετρηθεί με τον χώρο της Υγείας μεγάλες προσωπικότητες και από τις δύο παρατάξεις για να προσθέσει ότι δεν είναι εκείνη η οποία σήμερα θα πει ότι θα βρεθεί λύση με ένα μαγικό ραβδί.»

    Συμπεριλαμβάνεται και ο Αβραμο στις μεγάλες αυτές προσωπικότητες ?

  19. InspectorGadget Says:

    Αν η κατάσταση δεν ήταν τραγική θα ήταν για γέλια …

    Όταν η κουβέντα έφθασε στα θέματα της υγείας η υπουργός Oικονομίας πρότεινε να δημιουργηθούν προγράμματα αντίστοιχα με τα Erasmus (σ.σ. ανταλλαγές φοιτητών) για την ειδικότητα των γιατρών. «Oι περισσότεροι γιατροί είναι από ευκατάστατες οικογένειες, ε όχι και να τους πληρώνουμε την ειδικότητα στο εξωτερικό» είπε κοφτά ο Θ. Πάγκαλος. Tο νομοσχέδιο της M. Ξενογιαννακοπούλου συνάντησε και την… «καχυποψία» του Γ. Παπακωνσταντίνου.

    «Mαριλίζα αυτό είναι το νομοσχέδιο με το οποίο θα μαζέψουμε τα οικονομικά της υγείας, όπως έχουμε δεσμευθεί στο μνημόνιο» ρώτησε την υπουργό Yγείας ο υπουργός Oικονομικών. «Όχι» του απάντησε η πρώτη και ανανέωσαν το ραντεβού τους για την επόμενη νομοθετική πρωτοβουλία.

    http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=15459&subid=2&pubid=41071147

  20. InspectorGadget Says:

    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=4582685

  21. InspectorGadget Says:

    Πολλά τα λεφτά Αλέκο (παλιό βέβαια) http://www.patris.gr/articles/182617

    »
    Πάνω από 8 δισ. ευρώ το χρόνο πληρώνουν οι Ελληνες ασθενείς σε “φακελάκια” για να εξυπηρετηθούν στα νοσοκομεία ενώ στην χώρα μας περίπου 50.000 νοικοκυριά απειλούνται με χρεοκοπία λόγω κάποιου έκτακτου περιστατικού υγείας.

    Εκτιμάται ότι ποσοστό 2,44% των νοικοκυριών στην Eλλάδα κάποια στιγμή θα πρέπει να πληρώσουν το 40% του διαθέσιμου εισοδήματός τους και τελικά θα πτωχεύσουν οικονομικά εξαιτίας του προβλήματος υγείας. «

  22. InspectorGadget Says:

    Και η άποψη του Χρ. Στεφανάδη για το θέμα. Προσέξτε την απάντηση στο ζήτημα της τιμολόγησης των στεντ

    http://www.capital.gr/Articles.asp?id=991930

  23. Θεμης Λαζαριδης Says:

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_12_08/07/2010_407311

    Κύριε διευθυντά

    Διάβασα την επιστολή του κ. Μάρδα (φύλλο του Σαββάτου 26/6/2010), που αφορούσε στις προμήθειες Υγείας, αναφερόμενος μεταξύ άλλων στην αποστολή πινάκων τιμών τελευταίων προσφορών από τους προμηθευτές. Στις σοβαρές χώρες, όπως γνωρίζει πολύ καλά ο κ. Μάρδας, στις προμήθειες του Δημοσίου και κατ’ επέκταση στον χώρο της Υγείας υπάρχει ένα κεντρικό πληροφοριακό σύστημα όπου καταχωρίζονται από όλη την επικράτεια της χώρας όλες οι προσφορές και οι τιμές των προμηθευόμενων αγαθών, δηλαδή δημιουργείται ένα μηχανογραφημένο κοινό ιστορικό αρχείο προμηθειών (common procurement history) με τιμές αρχείου για οτιδήποτε αγοράζεται από το κράτος. Ετσι π.χ. το Δημόσιο Νοσοκομείο της Αρτας γνωρίζει σε τι τιμές προμηθεύεται τα διάφορα προϊόντα και αγαθά το Δημόσιο Νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης και του Ηρακλείου αντίστοιχα και συγκρίνει τι είναι προς το συμφέρον και τι όχι. Αν ήθελε η ηγεσία του εκάστοτε υπουργείου Υγείας ή Ανάπτυξης ή άλλου φορέα να εμπλουτίσει ακόμη περισσότερο το αρχείο πληροφοριών, ας ζητούσε συνδρομή και από άλλες ευρωπαϊκές χώρες για κατηγορίες ειδών με κριτήρια διακίνησης, κόστους, κρισιμότητας κ.ά.

    Σίγουρα η κατάσταση δεν θα ήταν η σημερινή. Επίσης, μεταξύ όλων αυτών των φορέων (Δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα – Τοπική Αυτοδιοίκηση) δεν υπάρχει σήμερα κοινή γλώσσα επικοινωνίας ώστε να επιτευχθούν τα προαναφερόμενα. Κοινή γλώσσα επικοινωνίας αποτελεί ένα κοινό σύστημα κωδικοποίησης των ειδών, έτσι ώστε όταν το νοσοκομείο της Καβάλας έχει κοινό κωδικό είδους με το νοσοκομείο του Ηρακλείου, τότε μπορείς να δεις σε τι ποσότητες και τιμές αγοράζει και προ πάντων σε τι καθεστώς αποκλίσεων βρίσκονται οι αποφάσεις όλων αυτών που διαχειρίζονται το δημόσιο χρήμα. Οσο για το αν κάποιος προμηθευτής βάζει την «κατάσταση με τις τελευταίες προσφορές ειδών» ή όχι, μόνο χαμόγελα μπορεί να σκορπίσει σε όσους γνωρίζουν τι συμβαίνει πίσω από μηχανισμούς που παραπέμπουν σε χώρες πραγματικά υπανάπτυκτες. Και να σκεφθεί κανείς ότι οι προηγμένες χώρες της Δύσης βρίσκονται στο 2010, εμείς ποιον «σωτήρα» περιμένουμε να απαξιώσει το έργο του προηγούμενου και να εδραιώσει το δικό του έργο, μέχρι να έρθει ο επόμενος;

    Επίσης, το να ψάξει να βρει κάποιος πληροφορίες με «παρόμοια λογική άντλησης πληροφοριών», όπως αναφέρει ο κ. Μάρδας, παραπέμπει στο ότι στο Δημόσιο «αναζήτηση» δεν σημαίνει και «ανεύρεση», αφού δεν υπάρχει η σχετική υποδομή ή αυτή καθίσταται χρονοβόρος. Θα μπορούσε όμως να υπάρχει εδώ και χρόνια αυτή η πληροφοριακή υποδομή, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει.

    Παπασωτηριου Δημητρης – Logistics Specialist

  24. InspectorGadget Says:

    Ακόμα μία φωνή που λέει τα αυτονόητα:
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_15/07/2010_407982

  25. InspectorGadget Says:

    Το πάρτυ καλά κρατεί:
    http://ygeianet.gr/keimeno.php?id=17782

  26. Φιλιππος Says:

    Και έχεις τον «κύριο τίποτα» Αβραμόπουλο να παριστάνει τον αντιπρόεδρο της ΝΔ! Κύριε Σαμαρά πως μπορείτε να έχετε άτομο με τέτοιες σκιές δίπλα σας; Διώξτε τον και ζητήστε από τον εισαγγελέα να ξεσκονίσουν τον Αβραμόπουλο. Να βγουν όλα στη φορα. Αλλιώς τα περί «κάθαρσης» τα λέτε απλά για να δουλεύετε τους ψηφοφόρους. Αβραμόπουλε εγώ στη θέση σου θα είχα κάνει χαρακίρι από ντροπή.

  27. InspectorGadget Says:

    http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=186648

    Τα πρόστιμα που επιβάλλονται είναι ασήμαντα και δυσανάλογα μικρά σε σχέση με το μέγεθος της απάτης. Σύμφωνα με το δημοσίευμα επιβάλλονται χαμηλά πρόστιμα για να εισπραχτούν (? δηλ τα δικαστήρια θα ακύρωναν μεγαλύτερα πρόστιμα ή κάτι άλλο).

  28. InspectorGadget Says:

    Ένα ενδιαφέρον άρθρο δημοσιευμένο πριν από 30!! χρόνια στο New England Journal of Medicine αναφορικά με το ρόλο της Βιομηχανίας της Υγείας. Συγκρίνετε την κατάσταση στις ΗΠΑ το 1980 σε σχέση με την Ελληνική και την Αμερικανική (για όσους ζουν στη χώρα) κατάσταση το 2010.

    http://pluto.fss.buffalo.edu/classes/dms/berna/dms434/readings/relman.pdf

  29. AAT Says:

    @ InspectorGadget

    Πράγματι, πολύ ενδιαφέρον και σημαντικό άρθρο.
    Θα μπορούσε κανείς να το σχολιάζει επί ώρες μια και αποτελεί μια σύνοψη των θεμάτων και προβληματισμών γύρω από την ανάπτυξη των ιδιωτικών υπηρεσιών υγείας σε καπιταλιστικό περιβάλλον.
    Σε αρκετά σημεία δε, είναι και προφητικό διότι, την εποχή που γράφτηκε, δεν υπήρχαν στοιχεία που να τεκμηριώνουν τους προβληματισμούς (π.χ. περιγράφονται επιγραμματικά οι διάφορες αιτίες που οδήγησαν -τελικά και αναγκαστικά- στην πρόσφατη αναθεώρηση του συστήματος υγείας και υγειονομικής ασφάλισης των ΗΠΑ).
    Βέβαια, πολλοί από τους προβληματισμούς που παρατίθενται, είχαν περιγραφεί ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του ’70 (ή και νωρίτερα) από οικονομολόγους και κοινωνιολόγους. Σήμερα όμως, μετά από τριάντα-τόσα χρόνια, έχουν τεκμηριωθεί.

    Όσον αφορά στην Ελλάδα, η ανάπτυξη των ιδιωτικών υπηρεσιών υγείας ακολούθησε μια ανάλογη πορεία -π.χ. μικρές ιδιωτικές κλινικές από γιατρούς μετά τον εμφύλιο και από το 1970, με πρώτο το ΥΓΕΙΑ, ίδρυση μεγαλύτερων πολυμετοχικών μονάδων (αλλά τα μεγέθη σε σχέση με τις ΗΠΑ ήταν πολύ μικρότερα).
    Οπωσδήποτε, υπήρξαν και πολλές διαφορές, που σχετίζονται με τις εδώ επικρατούσες συνθήκες (π.χ. ο τρόπος που αναπτύχθηκε η αιμοδιάλυση, τα διαγνωστικά εργαστήρια κ.ά.) -[σημ.: αυτά, ίσως θα έπρεπε να γραφτούν κάποτε για να υπάρχουν]-.
    Σε γενικές γραμμές πάντως, «τους αντιγράψαμε» πολύ πιστά (φυσικά, αντιγράψαμε κυρίως τα κακά τους, προσθέτοντας και τις απαραίτητες «Ελληνικές πατέντες» ή αλλιώς αυθαιρεσίες). Βέβαια, και κάποιες άλλες χώρες -χωρίς υποδομές- το κάνανε αυτό αλλά όχι σε αυτό το βαθμό.

  30. InspectorGadget Says:

    Εκείνο που μου κάνει εντύπωση είναι ότι το Ελληνικό non-for-profit σύστημα (ΕΣΥ συμπεριλαμβανομένων των στρατιωτικών νοσοκομείων και του Ερρ. Ντυνάν) δεν έλυσε τελικά κανένα πρόβλημα σε σχέση με τα for-profit μοντέλο των ΗΠΑ και των ελληνικών ιδιωτικών νοσοκομείων.
    Αυτό υποδηλώνει πόσο έξω πέσαν τελικά τα μοντέλα και των δύο πλευρών, συγκρινόμενα με το τι έγινε στον πραγματικό κόσμο.

    Το αρθράκι είναι προφητικό και για ένα άλλο λόγο: 3 χρόνια μετά την δημοσίευση του έγινε ο πρώτος οικονομικός εξορθολογισμός του συστήματος με το νόμο του Medicare του 1983 και την εισαγωγή των anti kickback laws. Πολλά από τα πολυμετοχικά doctors hospitals κλείσανε η εξαγοράσθησαν/συγχωνεύτηκαν, οι τιμές αμοιβών μειωθήκανε (και συνεχίζουν να μειώνονται) και άρχισε η ταλάντωση (με περίοδο δεκαετίας) μεταξύ generalist/specialist μοντέλου ιατρικού δυναμικού. Ο τομέας των «κρατικών» συστημάτων υγείας (στην αμερική το μεγαλύτερο τέτοιο σύστημα είναι αυτό του Department of Veterans Affairs) αναδιοργανώθηκε εκ βάθρων και τα νοσοκομεία του μεταβλήθηκαν από ισάξια των χειρότερων ιδρυμάτων του ΕΣΥ (βλεπε την ταινία Born in the 4th of July) σε πρότυπα ιδρύματα.

    Νομίζω ότι οι αλλαγές αυτές (που στην Αμερική έγιναν σε βάθος 15-20 χρόνων) θα γίνουν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ εντός διετίας-τριετίας υπό την πίεση των μακρο-οικονομικών περιορισμών του ΔΝΤ. Σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις θα παίξει ο τρόπος διαχείρισης του υγειονομικού σκέλους των ασφαλιστικών ταμείων τόσο ιδιωτικών όσο και των κρατικών. Από αυτούς και από τον περιορισμό της εισφοροδιαφυγής θα εξαρτηθεί η τελική μορφή του συστήματος υγείας στην Ελλάδα το 2020.

  31. AAT Says:

    …Ελληνικό non-for-profit σύστημα (ΕΣΥ συμπεριλαμβανομένων των στρατιωτικών νοσοκομείων και του Ερρ. Ντυνάν)…
    Εννοείς το νοσοκομείο του Ελλην. Ερυθρού Σταυρού, διότι το Ερρ. Ντυνάν είναι full for profit.

    Η αναδιάρθρωση είναι απολύτως αναγκαία στο δημόσιο τομέα και πιθανόν να γίνει (και ο ιδιωτικός θέλει σημαντικές ρυθμίσεις). Το θέμα είναι σε τί έκταση. Και τούτο διότι αφενός δεν είναι εύκολο να βρεθούν τα κεφάλαια για τον δημόσιο τομέα (δεν είναι ΗΠΑ εδώ) και αφετέρου, δεν είναι εύκολο να «σπάσει το κακό σπυρί» του συνδικαλισμού και της κομματοκρατίας (και πάλι δεν είναι ΗΠΑ εδώ).
    Επιπλέον, πρέπει να λυθούν και μερικά ακόμη «τοπικά» προβλήματα, όπως π.χ. το πρόβλημα της «στρέβλωσης» που υπάρχει στο ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο οι ΗΠΑ δεν είχαν και δεν έχουν (αλήθεια, τί περισσότερο μπορεί να κάνει κανείς με τους χιλιάδες πλεονάζοντες γιατρούς, από το να περιμένει 15-20 χρόνια μέχρι να εκλείψει το φαινόμενο;).

  32. InspectorGadget Says:

    @AAT

    Το Ντυνάν (στα χαρτιά τουλάχιστον) είναι μη κερδοσκοπικού ( Π.Δ 247/91 και 517/91, Νόμο 2082/1992) γι’αυτό θα εξαιρεθεί από ΦαΠΑ, εφόσον διάβαζω σωστά το τι προβλέπει το νομοσχέδιο που έβαλε το ΦΠΑ στις ιδ. υπηρεσίες υγείας. Το ευνοικό φορολογικό καθεστώς εξηγεί μάλλον την σύμπραξη Ιατρ Κεντρου με το Ντυνάν στο χώρο της μαιευτικής (αν δεν κάνω λάθος εκκρεμεί μήνυση εναντίον του Ντυνάν από Ιασώ/Υγεία για την σύμπραξη).

    Όσον αφορά το θέμα της στρέβλωσης, ίσως χρειαστεί λιγότερο από 20χρόνια εφόσον οι παρανομούντες συνάδελφοι υποστούν τις συνέπειες του νόμου (αβέβαιο) και εφόσον υφίστανται συγκεκριμένες προυποθέσεις στη δημογραφική πυραμίδα του ιατρικού δυναμικού (άγνωστο). Αν θέλει το υπουργείο παιδείας ας κοιτάξει λίγο πιο προσεκτικά τη δημογραφική διάσταση του ζητήματος για να καθορίσει τον αριθμο των εισακτέων στις ιατρικές σε πιο λογικά επίπεδα (π.χ. αρχές δεκατίας 90 άνευ μεταγραφών) από τα υπάρχοντα.

  33. AAT Says:

    1. Για το Ντυνάν

    Χμμμμ… «μη κερδοσκοπικό στα χαρτιά».
    Σωστά. Στην πράξη όμως;

    Στην πράξη λοιπόν, εκτός από το ότι για τον ασθενή, δεν έχει σχεδόν καμία διαφορά από ό,τι αν νοσηλευθεί στα άλλα ιδιωτικά, κέρδη υπάρχουν (ή θα «μπορούσαν» να υπάρχουν, σύμφωνα με τον ίδιο τον πρόεδρο του ιδρύματος ΕΕΣ σε δήλωση του 2008: http://stocks.pathfinder.gr/news/584445.html ).
    Λόγω δε, του «μη κερδοσκοπικού» χαρακτήρα, τα κέρδη αυτά, αντί να πηγαίνουν σε μετόχους, θα πρέπει να επανεπενδύονται.

    Ως εδώ καλά.
    Ως δικηγόρος του διαβόλου όμως, έρχομαι να ρωτήσω:
    Αφού μπορούν να υπάρχουν κέρδη, γιατί δεν μπορεί το ίδιο το ίδρυμα να διαχειριστεί το νοσοκομείο; Γιατί θα πρέπει, ένα μέρος των κερδών (το μεγαλύτερο ίσως) να πηγαίνει σε άλλους ιδιώτες επιχειρηματίες;
    Τί περισσότερο θα κάνει το third party management που δεν μπορεί να το κάνει η εκάστοτε «διορισμένη» διοίκηση του νοσοκομείου (αν είναι εντάξει στις υποχρεώσεις της);

    2. Για τις στρεβλώσεις (ειδικά για τον αριθμό των γιατρών), αν ληφθούν μέτρα αύριο το πρωί (που δεν θα ληφθούν), θα αρχίσουν να μετράνε μετά από 4-6 χρόνια.
    Ακόμα και στο μισό να περιοριστούν οι εισακτέοι και να απαγορευτούν οι μεταγραφές, πάλι δεν μπορείς να εμποδίσεις αυτούς (που θα είναι πολλοί) που θα καταφύγουν στο εξωτερικό για να σπουδάσουν ιατρική.
    Όσο για τις συνέπειες στους «παρανομούντες», όνειρα θερινής νυκτός (ακόμα και αν όλη η χώρα γινόταν ένα απέραντο δικαστήριο).
    Μιλάμε για 25.000 στο δημόσιο τομέα και άλλους 43.000 ιδιώτες (τη στιγμή που δεν χρειάζονται πάνω από 45.000 συνολικά). Πόσους θα πιάσεις και πόσους θα καταδικάσεις και σε τί βάθος χρόνου;
    [σημ. και φυσικά δεν εννοώ ότι όλοι αυτοί παρανομούν]

  34. InspectorGadget Says:

    @AAT

    Που να δεις τα κόλπα που δουλεύουν στο Μέρικα … δηλώνεις το νοσ/μείο σαν μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (οπότε έχεις ουσιαστικές διευκολύνσεις), στήνεις μια εταιρία 3rd party management που αναλαμβάνει την διοίκηση του νοσοκομείου και διοχετεύεις τα κέρδη από το καθαρά νοσοκομειακό κομμάτι στην εταιρία αυτή για να αποφύγεις την επανεπένδυση (ή έστω ένα μεγάλο μέρος αυτής). Με μια πολύ προσεκτική διαχείρηση και μεταφορά των χρημάτων σε ένα δαιδαλώδες σύστημα κερδοσκοπικών/μη κερδοσκοπικών οργανώσεων και offshore γλυτώνεις ένα μεγάλο μέρος της φορολογίας που θα πλήρωνες υπό κανονικές συνθήκες.

    Υποθέτω ότι το Ντυνάν έκανε με το Ιατρ Κέντρο κάτι αντίστοιχο με τα αμερικάνικα κόλπο αλλά σε πολύ πιο απλή μορφή. Αν είναι ξύπνιοι οι υπόλοιποι θα στήσουν κάτι αντίστοιχο, κόβωντας και πακετάροντας δραστηριότητες σε μη κερδοσκοπικά ιδρύματα και μεταβιβάζοντας το μανατζεμεντ σε ιδιωτικές εταιρίες. Απορώ πως δεν το έχουν σκεφτεί ακόμα … έστω και για να γλυτώσουν το ΦΠΑ που τους φόρεσε ο Παπακωνσταντίνου και η τρόικα.

  35. InspectorGadget Says:

    http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_19/08/2010_351253

  36. Θεμης Λαζαριδης Says:

    Να και μια φορά που γράφτηκαν ονόματα.

    8 χρόνια για να εκδικαστεί η έφεση. Για να δούμε πόσα ακόμα μέχρι τον Άρειο Πάγο.

  37. InspectorGadget Says:

    @Θεμης

    Το χρονικό της υπόθεσης είναι λίγο πιο ενδιαφέρουσα …

    http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/26225

    Στην έφεση ο ΒΤ πήγε για μαλλί και βγήκε κουρεμένος (η πρώτη του καταδίκη είχε ανασταλτικό χαρακτήρα).

    Η αναφορά των ονομάτων δεν προσκρούει σε νόμο προσωπικών δεδομένων … μια και οι αποφάσεις της δικαιοσύνης μπορούν να δημοσιοποιούνται.

  38. InspectorGadget Says:

    http://www.protagon.gr/Default.aspx?tabid=70&smid=382&ArticleID=3549&reftab=61&t=%CE%8C%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CE%BA%CF%85%CE%B2%CE%B5%CF%81%CE%BD%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CE%BF%CE%B9-%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B5%CF%82

  39. InspectorGadget Says:

    Οι νέες τιμές των φαρμάκων (ή τουλάχιστον αυτές που δίνει το παρατήριο τιμών) δίνονται εδώ:

    http://www.gge.gr/up/files/ALAGES_TIMWN_T_TEL_04_10.xls

    Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι πολλά γενόσημα κυκλοφορούν με την ίδια τιμή όσο τα πρωτότυπα με την ίδια ουσία (γιατί άραγε?).
    Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, οι νέες τιμές των φαρμάκων είναι τόσο χαμηλές ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς τους big killers (υπέρταση, διαβήτη, υπερλιπιδαιμίες) με ένα πολύ μικρό κόστος το μήνα.

    Φάουλ της Γενικής Γραμματείας του Υπουργείου ότι δεν έδωσε τη δραστική ουσία κάθε σκευάσματος σε μια έξτρα στήλη, καθιστώντας δύσκολη (αν όχι αδύνατη) την εύκολη σύγκριση τιμών μεταξύ φαρμάκων με την ίδια ουσία από τους μη ιατρούς/φαρμακοποιούς.

  40. AAT Says:

    «Χορός εκατομμυρίων στα γκρίζα πειράματα»
    http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=228303

    Της ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΛΙΝΑΡΔΟΥ
    «Ράμπο» του υπουργείου Οικονομίας ερευνούν 700 συμβάσεις και μελέτες μέσω των οποίων διακινήθηκαν μεγάλα ποσά προς συγκεκριμένα νοσοκομεία και πανεπιστήμια

    …….
    Στο στόχαστρο του διευθυντή της Επιχειρησιακής Διεύθυνσης της ΥΠΕΕ, Β. Καραμάνου βρίσκονται γιατροί σε δημόσια νοσοκομεία και πανεπιστημιακές κλινικές της Αθήνας, της Πάτρας, των Ιωαννίνων και της Κρήτης. Ηδη στα γραφεία του ΣΔΟΕ μελετώνται 700 συμβάσεις μεταξύ γιατρών και πέντε μεγάλων φαρμακευτικών εταιρειών, οι οποίες αφορούν τις λεγόμενες «παρεμβατικές και μη παρεμβατικές μελέτες», καθώς και στις μελέτες παρατήρησης.
    …….

    Και λίγα λένε

Τα σχόλια είναι κλειστά.


Αρέσει σε %d bloggers: