Διαφημίσεις του κυβερνητικού έργου στον Τύπο

Σε πολλές εφημερίδες βλέπει κανείς αυτές τις μέρες ολοσέλιδες διαφημίσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη Νέα Εγνατία. Έχουμε και στο παρελθόν δει τέτοιες διαφημίσεις από υπουργεία, π.χ. το ΥΠΕΠΘ με το νέο του έμβλημα. Θεωρώ απαράδεκτες αυτές τις διαφημίσεις. Χρήματα του φορολογούμενου πολίτη σπαταλώνται για να διαφημίσει το έργο του το κόμμα που βρίσκεται στην εξουσία. Δεν εξυπηρετούν κανένα άλλο σκοπό. Το κυβερνητικό έργο προβάλλεται έτσι κι αλλιώς δωρεάν από τα ΜΜΕ. Τι χρειάζονται οι διαφημίσεις;

19 Σχόλια to “Διαφημίσεις του κυβερνητικού έργου στον Τύπο”

  1. Stazybο Hοrn Says:

    Ως επί το πλείστον, πρόκειται για επιλέξιμες δαπάνες από κωδικούς «δημοσιότητας», σε προγράμματα που έχουν συγχρηματοδότηση από την Ε.Ε.

    Φυσικά, αλλιώς, ίσως, εννοεί τη δημοσιότητα η Ε.Ε., αλλά ο Έλληνας ξέρει ανέκαθεν τα κόλπα.

  2. Der Freischutz Says:

    Συμφωώ με την τοποθέτησή σας κ. Λαζαριδη.
    Ωστόσο η πρακτική αυτή ξεκίνησε από την δεκατία του ’90, επι κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, δεν είναι κάτι καινούργιο.

  3. Κυριάκος Μπεχράκης Says:

    Der Freischutz επειδή παρακολουθώ τηλεόραση αρκετά χρόνια μπορώ να σε βεβαιώσω οτι η διαφήμιση των υπουργείων εκτός προεκλογικής περιόδου είναι κάτι πρωτοφανές, τουλάχιστον στην έκταση που γίνεται σήμερα. Ειδικά η διαφήμιση για την «πράσινη» ευαισθησία της κυβέρνησης και την προώθηση εναλλακτικών πηγών ενέργειας φέρνει γέλια (ή κλαμματα) σε όσους τυχαίνει να γνωρίζουν πόσο έχουν δυσκολέψει οι διαδικασίες έκδοσης αδειών για τη δημιουργία αιολικών πάρκων με την αλλαγή της σχετικής νομοθεσίας επί ΝΔ. Και επιτέλους, αν η ΝΔ αποφάσισε να συνεχίσει να ξοδεύει τα λεφτά των φορολογούμενων για να διαφημίζει το έργο της επειδή «έτσι έκανε και το ΠΑΣΟΚ» αυτό δεν της δίνει σε καμία περίπτωση άφεση αμαρτιών. Ο καθένας είναι υπεύθυνος για τις αποφάσεις του. Ίσως θυμάσαι τι μας λέγανε οι γονείς μας όταν είμασταν μικροί και προσπαθούσαμε να δικαιολογήσουμε τις αταξίες μας λέγοντας πως κάποιος άλλος μας προέτρεψε σ’ αυτές: «αν αυτός σου έλεγε να πηδήξεις από το μπαλκόνι θα το έκανες;» Την ερώτηση αυτή απευθύνω σε σένα και όλους τους άλλους που μας θυμίζουν πως και το ΠΑΣΟΚ έκανε κάτι αντίστοιχο όταν κρίνουμε τη ΝΔ για τις αμαρτίες της. Δεν έχει καμία σημασία τι έκανε το ΠΑΣΟΚ, εκτός κι αν υποθέσουμε πως οι νεοδημοκράτες είναι ανίκανοι να αποφασίσουν οτιδήποτε και κάνουν μόνο ότι έκαναν και οι προηγούμενοι απ’ αυτούς.

  4. goas Says:

    Αγαπητοί,
    πώς θα ζήσει ο Τύπος δίχως το χρήμα του Κράτους;
    Το’να χέρι νίβει τ’άλλο κι όσοι δεν εισπράτουνε, εκδικούνται…..

  5. AAT Says:

    @ Der Freischutz είπε «η πρακτική αυτή ξεκίνησε από την δεκατία του ‘90»

    Προσθέτω «… με ρίζες στη δεκαετία του ’60.»
    Αν και τα ποσά ήταν μικρά τότε (και είναι ζήτημα αν υπήρχαν σε όλη τη χώρα 2-3 διαφημιστικές εταιρείες) ήταν η κλασσική συνταγή για την προβολή του κυβερνητικού έργου. Η Χούντα βέβαια το ξεφτίλισε (ήταν η εποχή που οι διαφημιστικές άρχισαν να μεγαλώνουν και η «ειδικότητα» του «επικοινωνιολόγου» να γίνεται περιζήτητη).

    Ψηφίζω την άποψη του goas.
    Σήμερα, η πρακτική αυτή δεν «θρέφει» μόνο τον τύπο και τα ΜΜΕ γενικώς (άρα τις επιχειρήσεις του τύπου) θρέφει και το ταμείο των δημοσιογράφων με το Αγγελιόσημο (20% επί του καθαρού ποσού του τιμολογίου της διαφήμισης).

    Δεν έχω ακούσει και δεν ξέρω αν σε άλλη χώρα υπάρχουν τέτοιες ρυθμίσεις.

  6. johnvellis Says:

    Ως επί το πλείστον, πρόκειται για επιλέξιμες δαπάνες από κωδικούς «δημοσιότητας», σε προγράμματα που έχουν συγχρηματοδότηση από την Ε.Ε.

    Συμφωνώ με το παραπάνω. Που είναι υποχρεωτικό από την Ε.Ε. για να υπάρχει διαφάνεια στα κράτη – μέλη της.

    Βέβαια εδώ χαρίζονται οι διαφημίσεις σε υμέτερους για να τους προβάλλουν τώρα και μετά και να τους στείλους μερικούς ψηφοφόρους. Αλλά και μέσα από τον τρόπο προβολής της διαφήμισης να αφήνεται η εντύπωση ότι είναι κυβερνητικό έργο…

  7. Ιστορικός Says:

    Η αιτία των κρατικών διαφημίσεων (όπως και παλιότερα επί ΠΑΣΟΚ) είναι η συντήρηση παραταξιακών δεξιών εντύπων τα οποία δεν διαβάζει σχεδόν κανείς όπως φαίνεται και στον πίνακα που παραθέτει σήμερα η Κυρ. Ελευθεροτυπία: η Χώρα του (γελοίου) Τράγκα, η Βραδυνή, η Απογευματινή κ.ο.κ..

    Χωρίς σχόλια:
    «Πρακτικά, για τις καταχωρίσεις στη «Χώρα της Κυριακής» η κυβέρνηση πλήρωνε για κάθε φύλλο που πωλήθηκε το 2008 περί τα 24 ευρώ!»

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=110,id=1558672

  8. Θεμης Λαζαριδης Says:

    Σωστά. Μήπως πρέπει να καταργηθεί εξ ολοκλήρου η κρατική διαφήμιση;

  9. Ιστορικός Says:

    Προσωπικά είμαι 100% υπέρ της κατάργησης. Και εάν πια το θεωρούν τόσο σημαντικό να διατηρήσουν κάποιες διαφημίσεις (για λόγους δημοσιότητας στα προγράμματα που χρηματοδοτεί η ΕΕ και όχι για προβολή του κυβερνητικού έργου ή στήριξη παραταξιακών εφημερίδων), τότε ας υιοθετηθεί κάποιο διαφανές σύστημα, χωρίς ανάμειξη κρατικών οργανισμών και υπουργείων. Λ.χ. με ανοιχτές προσφορές των εφημερίδων για τα διάφορα διαφημιστικά πακέτα και αναθέσεις στο μειοδότη. Κάτι παρόμοιο με τα δημόσια έργα, δηλαδή.

  10. AAT Says:

    @ Ιστορικός

    Γόνιμες και δημιουργικές οι σκέψεις που προτείνεις. Πιστεύω ότι θα μπορούσαν να εκφραστούν δεκάδες ή και εκατοντάδες ανάλογες σκέψεις για τη λύση άλλων απλών αλλά και σύνθετων προβλημάτων.

    Ωστόσο, το πρόβλημα για το οποίο δεν υπάρχει διαφαινόμενη λύση είναι το πώς οι γόνιμες και δημιουργικές σκέψεις θα μπορέσουν να προσεγγίσουν αυτούς που αποφασίζουν και να αποτελέσουν μέρος ουσιαστικού διαλόγου και όχι αντικείμενα στείρας αντιπαράθεσης.

  11. dimitris Says:

    @AAT
    Αυτό που προτείνει ο «Ιστορικός» είναι το αυτονόητο. Το ότι οι κυβερνώντες προτιμούν να μοιράζουν το δημόσιο χρήμα των κρατικών διαφημίσεων στους ημέτερους είναι μια πολιτική πρακτική που μπορεί να έχει μόνο πολιτική απάντηση. Το μαύρισμά τους στις εκλογές. Τουλάχιστον από όσους πολίτες διαθέτουν στοιχειώδη ευαισθησία, και δεν είναι πρόβατα σε κομματικά μαντριά.

  12. Θεμης Λαζαριδης Says:

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_34_16/09/2009_329471

    Κύριε διευθυντά

    Στο σύνολο σχεδόν του Τύπου της Κυριακής βλέπω ολοσέλιδες έγχρωμες καταχωρίσεις κυρίως του ΥΠΕΧΩΔΕ, που εξυμνούν τα όσα έκανε και τα όσα θα κάνει ο κ. υπουργός. Το ίδιο παρατηρείται και σε όλα τα άλλα ΜΜΕ. Αυτό αμέσως μου θύμισε τις πάρα πολύ συχνές καταχωρίσεις της εποχής του Λαλιώτη για την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου για όλη την Ελλάδα, και που πλέον δεν θα υπήρχε καμιά αμφισβήτηση για την κυριότητα και χρήση της ελληνικής γης. Το αποτέλεσμα, να μας ζητεί ακόμα η Ε.Ε. τα λεφτά που μας έδωσε γι’ αυτή τη δουλειά. Οπως και της αντίστοιχης έγχρωμης καταχώρισης της ΕΣΔΚΝΑ που αφορούσε την κατασκευή και λειτουργία του μεγαλύτερου στην Ευρώπη εργοστασίου ανακύκλωσης και κομποστοποίησης των απορριμμάτων της Αττικής.

    Ποιος πληρώνει όλες αυτές τις καταχωρίσεις που γίνονται βέβαια σε όλα τα ΜΜΕ; Και για τις δύο ανωτέρω περιπτώσεις σας είχα στείλει αντίστοιχες επιστολές από τις αρχές του 2003, φωνή βοώντος εν τη ερήμω. Οι υπουργοί έχουν το βήμα της Βουλής για να δώσουν αναφορά για τα έργα τους, επιπλέον μπορούν να απευθυνθούν στα ΜΜΕ και να πουν ό,τι θέλουν.

    Το θεωρώ σοβαρή κατάχρηση εξουσίας το να σκορπάνε τα χρήματα του λαού για αυτοδιαφήμιση.

    Και να λέει κάτι το ολοσέλιδο αυτό κείμενο;

    Είναι να γελάς και να κλαις συγχρόνως. Δεν ντρέπονται γι’ αυτά που δημοσιεύουν; Κάνουν συγκρίσεις με ανόμοια πράγματα, π.χ. Ισπανία – Ιταλία με έκταση και πληθυσμό τετραπλάσιο. Προς Θεού, δεν υπάρχει κάποιος έλεγχος, κάποιο φρένο!

    Αγγελος Οικονομιδης / Κηφισιά

  13. Θεμης Λαζαριδης Says:

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_10/11/2009_336685

    «Διαφήμιση και εξουσία

    Αποτελεί διαχρονικό σκάνδαλο το πώς μοιράζεται η κρατική διαφήμιση στα μέσα ενημέρωσης. Χωρίς διαφάνεια και κανόνες, τα μεγάλα διαφημιστικά κονδύλια των υπουργείων καθίστανται χρήσιμα εργαλεία για φιλόδοξους πολιτικούς, οι οποίοι ασχολούνται μόνο με την επικοινωνία. Η κυβέρνηση Παπανδρέου μπορεί να έχει θέσει ως στόχο τη διαφάνεια, αλλά ήδη κινούνται στην αγορά οι γνωστοί διαμεσολαβητές που προσφέρουν επικοινωνιακά ανταλλάγματα έναντι κονδυλίων διαφήμισης. Καλό θα ήταν το Μέγαρο Μαξίμου να επιβάλει κανόνες και περιορισμούς, γιατί αλλιώς θα αντιληφθεί, όπως και η προηγούμενη κυβέρνηση, ότι το παιχνίδι εξουσίας στη χώρα παίζεται εν αγνοία του.»

  14. Γιώργος Πρίντζιπας Says:

    Πιστεύω ότι είναι αναπόφευκτος αμοραλισμός και εντάσσεται στην επικοινωνιακή πολιτική κάθε κυβέρνησης . Είδατε ποιές ήταν κατά καιρούς οι κατηγορίες κατά πρωθυπουργών και υπουργών ; Δεν είναι επικοινωνιακοί. Δεν σερβίρουν δηλαδή το προϊόν του με ωραίο και παραπλανητικό περιτύλιγμα. Έτσι ,λοιπόν ξοδεύονται ποσά υπέρογκα μόνο και μόνο για την επικοινωνιακή πλευρά του κυβερνητικού έργου. Παράλληλα βέβαια οι διαφημιστικές εταιρείες άνεβάζουν τον κύκλο εργασιών τους και τον τζίρο τους , απασχολούν διαφημιστές, κειμενογράφους, γραφίστες , ένα ολάκερο κόσμο. Δείτε κι αυτήν την παράμετρο.

  15. Θεμης Λαζαριδης Says:

    http://fonirodopis.gr/press/?p=12047

    65.373 ευρώ έδωσε ο Ευριπίδης Στυλιανίδης στο τοπικό κανάλι της Ροδόπης για την προβολή του !!!

    Πρέπει να μπει τέλος σ΄αυτό το ρεζιλίκι.

  16. eleos Says:

    Eπειδή όλο και περισσότεροι Έλληνες σκέφονται τη μετανάστευση, μάλλον η κρατική διαφήμιση αποτελεί μια απελπισμένη προσπάθεια για να πειστούν κάποιοι να παραμείνουν στη χώρα.

  17. Θεμης Λαζαριδης Says:

    Πρώτο Θέμα, σελ 35.

    Xορηγός εφημερίδων ο Β. Μεϊμαράκης

    Μετά τη δημοσίευση συνεντεύξεων ή
    ρεπορτάζ για τις δραστηριότητες του
    υπουργού, εκταμιεύονταν ποσά που
    έφταναν ακόμη και τις 12.000 ευρώ

  18. Θεμης Λαζαριδης Says:

    http://e-drasis.blogspot.com/2010/09/blog-post.html

  19. Παράγκας Says:

    Και από την άλλη…….

    «Έξι σχολεία της Θέρμης έμειναν σήμερα κλειστά, με απόφαση των γενικών συνελεύσεων των Συλλόγων Γονέων τους, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το πρόβλημα μεταφοράς των μαθητών σε αυτά. Πρόκεται για το 3ο και 4ο και 5ο δημοτικό Θέρμης, το 2ο δημοτικό Ραιδεστού, το 3ο Γυμνάσιο και το 2ο Λύκειο Θέρμης, όπου οι γονείς εμπόδισαν σήμερα την προσέλευση των καθηγητών και των μαθητών, ζητώντας άμεσα λύση στο πρόβλημα μεταφοράς των παιδιών (πάνω από 1.000 μαθητές συνολικά) από και προς το σχολείο.
    Οι Σύλλογοι Γονέων αποφάσισαν να κλείσουν τα συγκεκριμένα σχολεία από 2 έως 4 μέρες, υποστηρίζοντας ότι τα σχολεία βρίσκονται μακριά από το κέντρο της Θέρμης (π.χ. 2,5 χιλιόμετρα) με αποτέλεσμα να είναι αναγκασμένοι να μεταφέρουν τα παιδιά τους, οι ίδιοι. Αύριο το πρωί, η Ενωση Συλλόγων Γονέων Θέρμης θα πραγματοποιήσει παράσταση διαμαρτυρίας στην κεντρική πλατεία.

    Το πρόβλημα μεταφοράς μαθητών ανέκυψε ήδη από τον Μάρτιο, της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, όταν ο διαγωνισμός ανάθεσης μεταφοράς μαθητών από τη νομαρχία στις εταιρίες με τουριστικά λεωφορεία κηρύχθηκε άγονος.
    Σύμφωνα με στοιχεία της νομαρχίας Θεσσαλονίκης, ο αριθμός των μαθητών που αντιμετωπίζουν σήμερα πρόβλημα μεταφοράς ανέρχεται περίπου στις 8.000. Ο αντινομάρχης Παιδείας, Ευθύμιος Φωτόπουλος, δήλωσε ότι για το πρόβλημα ενημερώθηκε από τον Ιούνιο το υπουργείο Παιδείας, το οποίο πρέπει να δώσει λύση. «Η νομαρχία δεν μπορεί να κάνει κάτι που απαγορεύει ο νόμος», είπε και υπενθύμισε την δικαστική υπόθεση που εκκρεμεί εις βάρος της, μετά την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τις αναθέσεις μεταφοράς μαθητών από τη νομαρχία.

    Η Ομοσπονδία Γονέων μαθητών του νομού Θεσσαλονίκης, προτείνει τη διευθέτηση του ζητήματος από το υπουργείο Εσωτερικών, το οποίο με νομοθετική πράξη θα προβλέπει τη μεταφορά της συγκεκριμένης αρμοδιότητας στους δήμους, νωρίτερα από ό,τι προβλέπουν οι αλλαγές με το νόμο του Καλλικράτη (1/1/2011).»»»» Πηγή : Ετ3

    Την ίδια ώρα που στην Ακόμα Πιο Αντιπαραγωγική Κηφηνιακή Κουκίδα Της Υφηλίου (Α.Π.Α.Κ.Κ.Τ.Υ.) ετοιμάζονται για…

    Πηγή: «Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ:
    “Απίστευτο! 73 εκατομμύρια ευρώ για την υποδοχή λαθρομεταναστών”.
    Η εφημερίδα γράφει ότι “τα παίρνουν από συνταξιούχους, επιδοματούχους και δημοσίους υπαλλήλους για να ξοδεύουν το κρατικό χρήμα στην υποδοχή λαθρομεταναστών. Αποστέλλει έτσι η κυβέρνηση το μήνυμα στα βάθη της Ασίας, ότι η χρεοκοπημένη, διαλυμένη και χωρίς βιομηχανία και αγροτική παραγωγή Ελλάδα είναι έτοιμη να υποδεχθεί χιλιάδες λαθρομετανάστες”.»»»

    Ξυπνήστε Έλλη(νες καφέ φραπέ και φρεντοτσίνο)!!!!

Τα σχόλια είναι κλειστά.


Αρέσει σε %d bloggers: