Είναι πράγματι «ιερό» το δικαίωμα της απεργίας;

Διακοπές ρεύματος σε όλη την Ελλάδα. Οι πόλεις γεμάτες σκουπίδια. Και σύσσωμη η πολιτική ηγεσία δηλώνει: «το δικαίωμα της απεργίας είναι ιερό». Είναι;

Στην πολιτεία της Νέας Υόρκης οι δημόσιοι υπάλληλοι απαγορεύεται να κάνουν απεργία με βάση το νόμο του Taylor του 1967 (1,2,3). Το Δεκέμβριο του 2005 οι εργαζόμενοι στο μέτρο αψήφησαν το νόμο αυτό και απήργησαν, παραλύοντας την πόλη. Το δικαστήριο τους επέβαλε ένα τεράστιο πρόστιμο. Το επικρότησα! Το 1981 ο Ρόναλντ Ρήγκαν απέλυσε το 70% των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας 48 ώρες μετά την έναρξη της (παράνομης) απεργίας τους (1,2). Ο κόσμος τον χειροκρότησε. Θεωρείται μία από τις μεγάλες επιτυχίες της προεδρίας του.

Τα παλιά χρόνια οι εργαζόμενοι ήταν όμηροι της εργοδοσίας. Γίνονταν αντικείμενο στυγνής εκμετάλλευσης. Η απεργία ήταν το μόνο τους όπλο να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους. Σήμερα στην Ελλάδα έχουμε φτάσει στο άλλο άκρο, συντεχνίες του δημοσίου να εκμεταλλεύονται τη μονιμότητά τους και τη χαλαρότητα του κράτους ως εργοδότη για να διευρύνουν τα προνόμιά τους σε βάρος της υπόλοιπης κοινωνίας. Το εκκρεμές έχει πάει στο άλλο άκρο. Στην Ελλάδα οι ιδιωτικοί υπάλληλοι σπάνια κάνουν απεργίες. Οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι που ξεσκίζονται στις απεργίες, με το παραμικρό. Έτσι έχουμε φτάσει στο σημείο οι αποδοχές και οι εργασιακές συνθήκες των δημοσίων υπαλλήλων να υπερτερούν σημαντικά αυτές των ιδιωτικών.

Συγκεκριμένα όσον αφορά τα σκουπίδια προτείνω να δημιουργηθούν ομάδες εθελοντών πολιτών που να λειτουργούν τα οχήματα και να συλλέγουν τα σκουπίδια όταν γίνεται απεργία. Κι ας πάνε να κουρεύονται οι υπάλληλοι των ΟΤΑ. Ας μην ξεχνάμε ότι οι εργαζόμενοι στις ΟΤΑ κέρδισαν πριν από μερικούς μήνες την ένταξή τους στα «βαρέα και ανθυγιεινά». Ούτε αυτό απέτρεψε την απεργία τους. Πάντα ζητάνε περισσότερα.

Μήπως η Ελλάδα χρειάζεται έναν Ρήγκαν;

279 Σχόλια to “Είναι πράγματι «ιερό» το δικαίωμα της απεργίας;”

  1. Παράγκας Says:

    Πηγή :

    http://troktiko.blogspot.com/2009/11/140000_03.html

  2. Παράγκας Says:

    http://troktiko.blogspot.com/2009/11/blog-post_3865.html

    Είναι ιερό το δικαίωμα της κατάληψης;;; Με τι κριτήρια (αξιοκρατικά;) είχαν προσληφθεί;;;

  3. Παράγκας Says:

    Για τους ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ανέργους (ΧΩΡΙΣ ΒΥΣΜΑ και κούνημα σημαίας) ποια τηλεπερσόνα θα βγει κανείς να τους υποστηρίξει με “θέρμη” και “στοργή”;;;;;;…………

    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artId=4545815

  4. Παράγκας Says:

    Ποιος είναι χορηγός πριμοδότησης και εν συνεχεία φωτογραφικής τακτοποίησης των Σταζ Δημοσίου;;;;;;…….

    Μήπως τα κονδύλια-κεφάλαια-κουμπαράς του Ιδιωτικού Υπαλλήλου;;;; Λέω μήπως!;!;!!;……
    ….ΩΣ ΕΔΩ!!!!!……..
    ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ!!!!……..

  5. Παράγκας Says:

    http://troktiko.blogspot.com/2009/11/blog-post_1695.html

  6. Γιώργος Πρίντζιπας Says:

    Τα μεγάλα λόγια κρύβουν κάποια απάτη. Η λογική του δικαιώματος, όπως παρουσιάζεται , περιορίζεται σε μια ατομοκεντρική αξίωση αποκομμένη από την κοινωνική εκδοχή του που κάποτε διασωζόταν στη φράση «το δικαίωμά μου φτάνει μέχρι την έναρξη του δικαιώματος των άλλων». Η παραβίαση αυτής της θέσης – αξιώματος οδηγεί σ’ αυτήν την κατάσταση που χαρακτήρισε ο ο καθηγητής κ. Χρ. Γιανναράς ως «απανθρωπία του δικαιώματος» .Η χρησιμοθηρική δηλαδή λειτουργία του δικαιώματος , ενώ η ουσία του είναι κοινωνική Π.χ. τα δικαιώματα του ανθρώπου θωρακίζουν τη δημοκρατία . Στην πρακτική πλευρά της ζωής το βλέπουμε κάθε μέρα. «Είναι δικαίωμά μου να περάσω» κι αδιαφορώ για την ανάγκη του άλλου, είναι δικαίωμά μου να απεργήσω κι ας πάνε να κουρεύονται οι θιγόμενοι , π.χ. ασθενείς στα νοσοκομεία ή στα εξωτερικά γιατρεία, είναι δικαίωμά μου να απεργήσω κι ας πνιγεί η πόλη στα σκουπίδια . Άρα η ιερότητα του δικαιώματος της απεργίας – αν υπάρχει κάτι τέτοιο – αίρεται από την σύγκρουσή του με την κοινωνία.

  7. Γιώργος Πρίντζιπας Says:

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα καταχρηστικής άσκησης δικαιώματος είναι αυτό που έγινε σήμερα στο υπουργείο εργασίας. Μέλη της ΠΑΣΚΕ εμπόδισαν την ηγεσία της ΓΣΕΕ να προσέλθη σε διάλογο με τον υπουργό. Είχε δίκιο υπουργός κ. Α. Λοβέρδος που χαρακτήρισε τη στάση αυτή ως επιδίωξη κάποιων (ΚΚΕ) να υπάρχει το πρόβλημα και όχι η λύση του.

  8. ποιητής Φανφάρας Says:

    Μια μικρή διόρθωση: ΠΑΜΕ, όχι ΠΑΣΚΕ!
    Το ΠΑΜΕ υποστηρίζεται από το ΚΚΕ και η ΠΑΣΚΕ από το ΠαΣοΚ.
    Η ΠΑΣΚΕ (ΠαΣοΚ) επιθυμεί διακαώς να «συνομιλήσει» με την κυβέρνηση (ΠαΣοΚ). Αλίμονο αν τα μέλη της ίδιας οικογένειας δε συζητούν μεταξύ τους και δεν χαράσουν μια κοινή «οικογενειακή» πολιτική!
    ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

  9. Γιώργος Πρίντζιπας Says:

    Ποιητή Φανφάρα ( αλήθεια γιατί δεν θέλεις να σε αποκαλούμε ποιητή😉 είσαι πολύτιμος. Σ’ ευχαριστώ.

  10. ποιητής Φανφάρας Says:

    κ. Πρίντζιπα,

    Όταν πρωτομπήκα εδώ, σχολίασα παραθέτοντας κάποια σατιρικά χαζοποιηματάκια δικής μου εμπνεύσεως (της στιγμής).
    Όταν ήρθε η ώρα να συμπληρώσω το ψευδώνυμο, μου ήρθε αυθόρμητα αυτό το αυτοσατιρικό – αυτοαναιρετικό όνομα. Και το διατήρησα.
    Απλώς, εξηγήθηκα ότι δεν «το παίζω» ποιητής. Δεν απαγόρευσα σε κανένα να με αποκαλεί έτσι. Εξάλλου, ποιητής είναι αυτός που ποιεί. Και όλοι μας ποιούμε κάτι.
    Με έχουν πει χίλια δυο πράγματα, καλά ή κακά, τιμητικά ή απαξιωτικά. Άλλα με συγκίνησαν, άλλα με απογοήτευσαν.
    Στο «ποιητής» θα κολλήσουμε τώρα;

    Ευχαριστώ με τη σειρά μου για το χαρακτηρισμό. Ανταποδίδοντας, θα σας πω ότι αν και διαφωνώ κάποιες (ίσως αρκετές) φορές μαζί σας, ωστόσο χαίρω ιδιατέρως για το ήθος και τη σεμνότητα με τα οποία εκφράζονται οι απόψεις σας.

  11. Παράγκας Says:

    http://troktiko.blogspot.com/2009/11/48_24.html
    Μπορούμε να μάθουμε τα κριτήρια αξιολόγησης πρόσληψης τους(και τόσων άλλων) σε αυτή την Μεταολυμπιακή(sic) Ευρωπαική(sic) χώρα(sic), λίκνο του Πολιτισμού και αρχαίων διδαγμάτων που είναι εμβληματικά σε χώρες της Υφηλίου εκτός από τη δική μας;;;;;!!!!!!……..

  12. Παράγκας Says:

    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=4549554

    Πως προσλήφθηκαν όλοι αυτοί, που απέχουν από την εργασία τους;;;;. Μπορούμε να μάθουμε, σε τούτη δω, την Δημοκρατική(sic), Ευρωπαική(sic) χώρα(sic);;;;(Των 1.005.000(!!!!!!!)(στοιχεία ΓΣΕΕ), Δημοσιουπαλλήλων).

  13. Παράγκας Says:

    {Σαρανταοκτάωρη προειδοποιητική απεργία προκήρυξε για τις 15 και 16 Δεκεμβρίου η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Εργαζομένων στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, διεκδικώντας, μεταξύ άλλων, την προκήρυξη θέσεων εργασίας και την αναγνώριση του χρόνου προϋπηρεσίας τους.}

    Αλλά την…..
    (Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2009, ____http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=37&artId=4538454)_____

    (Περί Κ.Ε.Π. και φωτογραφικών προσλήψεων)

    (…..“Προϋπηρεσία Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να διαθέτουν εμπειρία τουλάχιστον 24 μηνών στη διεκπεραίωση διοικητικών υποθέσεων μέσω διαδικασιών των ΚΕΠ που υπάγονται στους ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού ή και των Γραφείων του Πολίτη στο πλαίσιο του προγράμματος ΑΣΤΕΡΙΑΣ. Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν υποψήφιοι που διαθέτουν εμπειρία 24 μηνών θα γίνονται δεκτοί όσοι διαθέτουν εμπειρία στη διεκπεραίωση διοικητικών υποθέσεων μέσω διαδικασιών των ΚΕΠ τουλάχιστον 15 μηνών. Η πρόβλεψη αυτή θα υπάρχει στην προκήρυξη προκειμένου να προκριθούν όσοι απασχολούνται ήδη ως συμβασιούχοι στα διάφορα ΚΕΠ της χώρας. Σημειώνεται ότι προβλέπεται μοριοδότηση της προϋπηρεσίας κατά 50% σε περίπτωση απασχόλησης τουλάχιστον 24 μηνών σε οποιοδήποτε ΚΕΠ ή Γραφεία του Πολίτη που λειτουργούσαν στο πρόγραμμα ΑΣΤΕΡΙΑΣ. Η μοριοδότηση φθάνει το 55% σε περίπτωση που οι ενδιαφερόμενοι έχουν διανύσει προϋπηρεσία ακόμη και 18 μηνών στο ίδιο ΚΕΠ στο οποίο υποβάλλουν αίτηση. Την ίδια μοριοδότηση θα λάβουν και υποψήφιοι που εργάστηκαν σε Γραφεία του Πολίτη που λειτουργούσαν στο πλαίσιο του προγράμματος ΑΣΤΕΡΙΑΣ στον ίδιο φορέα. Σημειώνεται επίσης ότι οι υποψήφιοι για την κάλυψη των θέσεων θα πρέπει να έχουν γνώση χειρισμού Η/Υ.
    Από την υποχρέωση απόδειξης της γνώσης χειρισμού Η/Υ απαλλάσσονται όσοι έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 18 μήνες απασχόλησης στα ΚΕΠ.”).”…

    ΤΟΝΙΖΩ: “Από την υποχρέωση απόδειξης της γνώσης χειρισμού Η/Υ απαλλάσσονται όσοι έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 18 μήνες απασχόλησης στα ΚΕΠ.”).”…
    Γιατί αυτό;;;;;;.Εεεεεε;;;;;; Που είναι η ισονομία;;; Πόσοι έχουν βολευτεί φωτογραφικά έτσι στο ΔΗΜΟΣΙΟ και φορείς του, ενώ άλλοι συμπολίτες τους ήταν έξω ΑΠΟ ΤΟ “κόλπο”;;;;…..

  14. Παράγκας Says:

    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4551349&ct=1

    Βρε, βρε….Καλώς τα παιδιά….

  15. Παράγκας Says:

    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artid=4557835

  16. Παράγκας Says:

    http://troktiko.blogspot.com/2010/01/blog-post_379.html

  17. Παράγκας Says:

    Λογικό είναι ρε παιδιά….
    μετά τα «μπαράζ» και τις «παρελάσεις» Κρατικών Προσλήψεων….
    ακολουθούν τα «μπαράζ» απεργιακών κινητοποιήσεων!!!!!!!!!!………..

    Σε όποιον αρέσει!!!!!!…….

    Σε κάθε άλλη περίπτωση, υπάρχει η οικιοθελής αποχώρηση…….

  18. Παράγκας Says:

    PARAGAS λέει:
    Νοεμβρίου 19, 2007 σε 9:59 πμ

    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=146234

  19. Παράγκας Says:

    Όποιος Δημόσιος Υπάλληλος, δεν θέλει περικοπές επιδομάτων του, να δηλώσει Οικιοθελή αποχώρηση…
    Οι τελωνιακοί γιατί απεργούν;;; Για το γρηγορόσημο μήπως;;;…
    Οι εφοριακοί κάνουν καλή δουλειά και έφεραν έσοδα στο Κράτος;;;…
    Οι δάσκαλοι πάνε στα «απομακρυσμένα» μέρη (γύρω από Κολωνάκι σχολεία) για διδαχή;;;;;;………………

  20. Παράγκας Says:

    http://troktiko.blogspot.com/2010/02/blog-post_9228.html

  21. Παράγκας Says:

    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4559383&ct=1

  22. Θεμης Λαζαριδης Says:

    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=10148836

    Ακύρωση όλων των πτήσεων λόγω απεργίας

    Το θεωρώ απαράδεκτο. Κατά τη γνώμη μου, πρέπει να επιβάλονται περιορισμοί σε μια απεργία όταν αυτή δημιουργεί μεγάλες ζημιές ή τεράστια αναστάτωση. Μια τέτοια περίπτωση είναι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Δεν μπορεί να τους επιτρέπεται να βάζουν λουκέτο και να φεύγουν. Πρέπει να υπάρχει ένα ελάχιστο προσωπικό ασφαλείας. Ή να μπει ένα χρονικό όριο: π.χ. στάση εργασίας μέχρι 3 ώρες.

  23. Θεμης Λαζαριδης Says:

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_11/02/2010_390323

    «Τις τελευταίες δεκαετίες η απεργία και το δικαίωμά της περιορίζεται στον δημόσιο τομέα.»

    Σωστό. Αλήθεια, δεν προβληματίζεται η «αριστερά» από αυτό το φαινόμενο;

  24. pro Says:

    Θέμη, ο προβληματισμός της αριστεράς στην Ελλάδα για το θέμα είναι υπαρκτός και απορώ ειλικρινά πως δεν τον έχεις αντιληφθεί. Ούτε λίγο ούτε πολύ τη ζητά η αριστερά; Να γίνουμε όλοι οι Έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι. Το ΚΚΕ το λέει δίχως αναστολές και ο ΣΥΡΙΖΑ το υπαινίσσεται αφού διαμαρτύρεται κάθε φορά που πάει να γίνει ιδιωτικοποίηση ακόμη και χρεοκοπημένης ΔΕΚΟ, ενώ μη ξεχνάμε ότι ο Τσίπρας προ ολίγων μηνών είπε να προσλάβουμε άλλους 100,000 στο δημόσιο για να αντιμετωπιστεί η κρίση.
    Η λύση λοιπόν που προβάλλουν τα δύο κόμματα της αριστεράς για να αντιμετωπιστούν οι δύσκολότερες, ομολογουμένως, συνθήκες εργασίας στον ιδιωτικό τομέα είναι η σταδιακή κατάργηση του τελευταίου. Μέχρι εκεί τους κόβει των ανθρώπων, τι να κάνουμε τώρα. Το γεγονός ότι τα προκλητικά προνόμια των εργαζομένων στο δημόσιο τα πληρώνουν από το υστέρημά τους τα οι εργαζόμένοι στον ιδιωτικό τομέα ούτε που τους περνά από το μυαλό.

  25. Θεμης Λαζαριδης Says:

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_17/02/2010_391000

    Είναι πράγματι εξοργιστικό να βλέπεις τους προνομιούχους του δημοσίου να κατεβαίνουν σε απεργία. Πρέπει να πέσει στο τραπέζι σύντομα το ζήτημα του εξορθολογισμού των αμοιβών. Δεν μπορεί ο πρωτοδιοριζόμενος εφοριακός να παίρνει 1700 και ο πρωτοδιοριζόμενος εκπαιδευτικός 950. Αν δεν τους αρέσει στο σπίτι τους.

  26. Θεμης Λαζαριδης Says:

    Επίσης: οι εφοριακοί αποτελούν απόδειξη του ότι υψηλότερες αμοιβές δεν οδηγούν σε λιγότερη διαφθορά. Αυτοί ΚΑΙ πληρώνονται περισσότερο ΚΑΙ λαδώνονται.

  27. Παράγκας Says:

    Θέμη με πρόλαβες….

    στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον της Α.Π.Α.Κ.Κ.Τ.Υ.ς, θα δούμε απεργίες από Δημοσίους Υπαλλήλους, όχι τόσο για δικά τους αιτήματα αλλά….για να δημιουργηθούν δουλειές (καθώς όλοι οι δείκτες Παραγωγής και Ανταγωνιστικότητας είναι στα «χάη» τους) και τα δανεικά (που δεν φτάνουν για να πληρωθούν) θα σταματήσουν, όπως οι επιδοτήσεις των αγροτών!!!!!!!!

  28. Γιώργος Πρίντζιπας Says:

    Συμφωνώ με τον Θέμη. Επιτέλους να γίνει εξορθολογισμός στις αμοιβές των Δ.Υ. Οι του υπουργείου οικονομικών αποτελούν ισχυρή ομάδα πίεσης και κατάφεραν να διπλασιάσουν τους μισθούς τους. Άλλες κατηγορίες υπαλλήλων( π.χ. Βιβλιοθηκονόμοι ) είναι αδύναμες και μένουν στο περιθώριο του μισθολογίου. Το κράτος όμως οφείλει να αντιμετωπίζει τπυς δικούς του ανθρώπους με δικαιωσύνη

  29. Παράγκας Says:

    «Oι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι συνταξιούχοι, οι απλοί πολίτες της χώρας μας που πλήττονται από τις σκληρές, άδικες και υφεσιακές πολιτικές του Μνημονίου των δανειστών θα δώσουν αγωνιστικό παρών στο Συλλαλητήριο των συνδικάτων» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΓΣΕΕ»

    (Και όταν έρθουν εκλογές τρέχουν να βάλουν στον «κουμπαρά» το…ψηφαλάκι τους.
    Μα πως παίρνουν βρε αδελφέ «ζωή» τα δύο πρώτα κόμματα;;

    (Τυχαίο; Δε νομίζω.)

Τα σχόλια είναι κλειστά.


Αρέσει σε %d bloggers: