Η διαδοχή στην Εκκλησία

Ε αφού μιλήσαμε για τη διαδοχή στο ΠΑΣΟΚ και στο Συνασπισμό, ας μιλήσουμε και για την Εκκλησία. Όσο η Εκκλησία ανακατεύεται στην πολιτική, η εκλογή αρχιεπισκόπου θα έχει και πολιτικές διαστάσεις. Ποιός είναι λοιπόν ο αγαπημένος σας μητροπολίτης;

Εγώ ένα απεύχομαι: να μην εκλεγεί ο Άνθιμος. Προς Θεού παιδιά, όχι αυτός. Και μόνο η όψη του εκπέμπει μίσος. Άσε που μπορεί να κάνει μαντάρα την εξωτερική πολιτική της χώρας.

75 Σχόλια to “Η διαδοχή στην Εκκλησία”

  1. ΚΩΣΤΗΣ ΔΡΑΝΔΑΚΙΣ Says:

    Οι μεγάλοι ποιητές ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ. Αλοίμονο σε όσους φοράνε παροπίδες…..
    Πολύ καλά τα λέει ο Παλαμάς. Όπως οι –Καλαμαράδες και δημοκόποι και μπολσεβίκοι– γεμάτοι με την άδεια τους παιδεία, θεώρησαν εαυτούς ΣΟΦΟΥΣ και ΚΡΙΤΕΣ των πάντων, έτσι σήμερα και το υψηλόβαθμο εκκλησιαστικό κατεστημένο συνωστίζεται ( ΜΕ ή ΧΩΡΙΣ στριγκάκι) για να ΠΡΩΤΟΚΑΘΕΔΡΕΥΣΕΙ…. Τρομάρα τους…. Δυστυχώς φονιάδες των θεωριών συνήθως είναι αυτοί που εργολαβικά αναλαμβάνουν να τις ερμηνεύουν…
    (Δάσκαλε, νομίζω τα πάω καλά έως εδώ… Δεν τσιμπάω…. χεχεχε) . Δεν έχω τίποτα να μοιράσω με τους παπάδες… Μια δουλέιά είναι κι’ αυτή. Τα έχω με αυτούς που την κάνουν άσχημα!!! Εκεί όμως που σταματάνε οι παπάδες κι’ αρχίζει το ΑΓΑΜΟ (έμπροσθεν) ΙΕΡΑΤΕΙΟ αρχίζουν νομίζω τα προβλήματα. Κι όταν ένας λαός έχει τόσα και τόσα προβλήματα, μάλλον σκασίλα του για το ποιός θα πέρδεται καθήμενος εις τον ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟΝ ΘΡΟΝΟΝ!!!!! Αν κάνω λάθος διορθώστε με.

  2. ΚΩΣΤΗΣ ΔΡΑΝΔΑΚΙΣ Says:

    Το ψάρεψα στο διαδίκτυο…….
    Εδώ που τα λέμε, και είναι προσωπική η άποψη αυτή, δεν είναι δυνατόν ο άνθρωπος που πάει και απορρίπτει το σεξ για πάντα να είναι εντελώς στα καλά του…
    Πάντα το πίστευα, αλλά βέβαια δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ίδιοι, ποιος ξέρει, μπορεί οι χριστιανοί ιερείς πράγματι να απολαμβάνουν την αγάπη του Θεού, και να μη χρειάζονται σεξ. Ή μπορεί να συμβαίνει κάτι άλλο.

    Στις ΗΠΑ όταν κάποιος κάνει κάτι κακό, πληρώνει, ακόμα κι αν αυτός ο κάποιος είναι η Καθολική Εκκλησία του Λος Άντζελες. Αυτή η άγια οργάνωση θα πληρώσει το ποσό ρεκόρ των 660 εκατομμυρίων δολαρίων για αποζημιώσεις σε πάνω από 500 περιπτώσεις σεξουαλικής παρενόχλησης για τις οποίες κατηγορούνται παπάδες της Εκκλησίας.

    Για να ξεκαθαρίσουμε τι εννοούμε: Από τη δεκαετία του ’50 και μετά παπάδες ασέλγησαν αποδεδειγμένα σε πάνω από 500 παιδιά (ναι, για παιδεραστία πρόκειται, όχι για «σκύψε ευλογημένη» φάση) και γι’ αυτό τώρα ο εκεί αρχιεπίσκοπος θα βάλει βαθιά το χέρι (χεχε) στο ράσο (χεχε) για να πληρώσει.
    Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο.

    Ούτε η δεύτερη.

    Παντού υπάρχουν άρρωστοι άνθρωποι, σε όλους τους κλάδους και όλα τα επαγγέλματα, αλλά πάντα αναρωτιόμουν μήπως ο συγκεκριμένος κλάδος, άνθρωποι δηλαδή που επιβάλλουν στον εαυτό τους τη στέρηση ενός βασικού ανθρώπινου ενστίκτου, είναι ελαφρώς πιο επιρρεπείς στην, πως να το πω, «παρεκκλίνουσα» συμπεριφορά.

    Η ελληνική εκκλησία δεν είναι καθόλου ξένη σ’ αυτά τα φαινόμενα, βέβαια: Θα θυμάστε τις αποκαλύψεις του Σπύρου Καρατζαφέρη και του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου για τα ροζ σκάνδαλα με κασέτες και αποδείξεις, για την όλη φημολογία για το τι γίνεται στη Ριζάρειο, και το φημολογούμενο (συγκλονιστικό) ποσοστό των μελών της Ιεράς Συνόδου που την κουνάν την αχλαδιά. Είναι ενδιαφέρον το ότι κανείς δεν τιμωρήθηκε στην υποτιθέμενη «κάθαρση» που θα επακολουθούσε, και κάποιοι από τους πρωταγωνιστές των αποκαλύψεων γρήγορα επέστρεψαν στο πλευρό ισχυρών ιεραρχών, όταν η ιστορία ξεχάστηκε.

    Και, βέβαια, μικρή κοινωνία είμαστε, όλοι έχουμε ακούσει για τον τάδε παπά που την πέφτει στις πιστές, ή τον δείνα που την πέφτει στους πιστούς.

    Στον βαθμό που αυτά περιορίζονται στις ερωτικές συνευρέσεις των ιερέων με άνδρες και γυναίκες που συναινούν, βέβαια, η μόνη ένσταση που θα μπορούσε να διατυπωθεί είναι για την υποκρισία (η εκκλησία καταδικάζει και την ομοφυλοφιλία, και τη μοιχεία, και το σεξ εκτός γάμου, μεταξύ πολλών άλλων).

    Αλλά όλες αυτές οι ειδήσεις σου αφήνουν την υπόνοια πως η ίδια η κουλτούρα της ιεροσύνης όπως διαμορφώνεται στις εκκλησίες διεθνώς εμπεριέχει το παιδοφιλικό στοιχείο με κάποιον άρρωστο, ελλεινό τρόπο. Υποψιάζομαι πως όλα αυτά γίνονταν πάντα, απλά τώρα υπάρχουν τα μέσα να έρχονται στην επιφάνεια, να μαθαίνονται.

    Εδώ που τα λέμε, καλύτερα να κάνουν λαμογιές και να κλέβουν δημόσιες εκτάσεις για να προσθέσουν στην ήδη τεράστια περιουσία τους, παρά να βιάζουν παιδάκια.

  3. ποιητής Φανφάρας Says:

    Εκτός από τη (δεδομένη πλέον) ηπιότητα και την πρόσφατα επιτυχημένη χρήση παραδείγματος, χαιρετίζω και την άρτι χρησιμοποιηθείσα έντεχνη ειρωνία!!!
    Εύγε!!! Σε λίγες μέρες θα είσαι ο δημοφιλέστερος του φόρουμ!!!

  4. ποιητής Φανφάρας Says:

    »Πολύ καλά τα λέει ο Παλαμάς. Όπως οι –Καλαμαράδες και δημοκόποι και μπολσεβίκοι– γεμάτοι με την άδεια τους παιδεία, θεώρησαν εαυτούς ΣΟΦΟΥΣ και ΚΡΙΤΕΣ των πάντων» (Δρανδάκις)

    Sorry, αλλά δεν αναφέρεται σε αυτήν την περίπτωση ο Παλαμάς, αλλά σε μια συγκεκριμένη πολιτική που ακολουθήθηκε από τις τρεις προαναφερθείσες κατηγορίες στο θέμα της ιδέας της Μεγάλης Ελλάδας (της οποίας ο Παλαμάς υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής), αλλά… σταματώ εδώ! Είπαμε να ενώνουμε και όχι να διχάζουμε

  5. ΚΩΣΤΗΣ ΔΡΑΝΔΑΚΙΣ Says:

    Αγαπητέ Φανφάρα. Δεν θα σταθώ ποτέ απροβλημάτιστος μπροστά στο υψος και τις αποψεις του ΠΑΛΑΜΑ. Ίσως βέβαια να τα λέμε σε λάθος τόπο, όμως ,αν και δηλώνω ευθαρσώς, ότι από νεαρός έχω μακρύτερο τ’ αριστερό μου χέρι…… ουδέποτε έπαψα να θαυμάζω όλους αυτούς που ονειρεύτηκαν κάτι μεγάλο για την Ελλάδα μας. Κάτι μεγάλο που δεν κάθεται αναπαυτικά πάνω στην δυστυχία των άλλων. Δεν είμαι ΟΠΑΔΟΣ, είμαι απλά αριστερά προσανατολισμένος. Αυτό βέβαια δεν με εμποδίζει να πιστεύω ότι υπάρχει και ΑΡΙΣΤΕΡΟΤΕΡΑ. (χεχεχε) . Εκέινο που πραγματικά με έλκει απ’ ανέκαθεν είναι η ελέυθερία του πνεύματος. Λυπάμαι τους περιχαρακωμένους που απλά αναμεταδίδουν στείρες απόψεις. Γι’ αυτό ποτέ μου δεν τα πήγα καλά με την θρησκεία. Είναι πολύ σοβαρή υπόθεση (γιά πάρα πολλούς) για να την αναθέσεις στους παπάδες….. Όσο για την ιδέα της ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ δεν νομίζω ότι ποτέ μου θα αντιπαράθετα αντίλογο. Είμαι από την Κρήτη από την οποία βγήκε ο λεβέντης Βενιζέλος, που πήρε από τους εστεμμένους φελούς την Ελλάδα από την Λάρισα και την έκανε μεγάλη. Γι’ αυτό και εισέπραξε τα δέοντα…. Τώρα βέβαια θα μου πείς πως από την μία δηλώνω ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ και από την άλλη αγαπώ τον Βενιζέλο. Καλέ μου φίλε έχω την αίσθηση ότι οι πολιτικές ιδέες είναι σαν τα όργανα στην συναυλία. Αν έχεις μυαλό ΜΠΟΡΕΙΣ να τα διευθύνεις και να παράγουν αρμονία….. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΘΕΤΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΔΙΑΛΥΕΙΣ.Αλοίμονο σε όσους για την συμπεριφορά τους έχουν γνώμονα τα απομνημονεύματα των άλλων….. Και για να ξαναμπώ στο θέμα, αδυνατώ να δεχθώ τους χρυσοφόρους αρχιερείς που προσπαθούν να τσακίσουν το μυαλό των πιστών . Αδυνατώ να πιστέψω στα λόγια της ΜΠΕΜΠΑ ΜΠΛΑΝΣ (οι παλαιότεροι θα τον θυμούνται) όταν μιλάει για τα δίκαια του Θεού διαβολοστέλνοντας τα δίκαια των ανθρώπων.

  6. ποιητής Φανφάρας Says:

    Μετά ταύτα, Φανφάρας είπεν: ΦΩΣ, ΕΓΕΝΕΤΟ ΦΩΣ! Ολική επαναφορά!

    Συμφωνώ σε όλα, εκτός από το θέμα της »λεβεντιάς» του εθνικού συμβόλου. Αλλά είπαμε, ας μη διχάζουμε… Εξάλλου, για τους Κρητικούς είναι πρόσωπο ιερό!
    Σχετικά με τον Παλαμά: Συμφωνώ απολύτως. Υπήρξε από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες της διανόησης της νεώτερης Ελλάδας. Ίσως και επειδή έζησε τη ζωή του και δεν προσπάθησε να μεταφέρει στο χαρτί στείρες φαντασιώσεις! Ο νοών νοείτω! Είναι χαρακτηριστικό ότι, αν και υπήρξε δεδηλωμένος αντικομμουνισής, αναγνωρίστηκε (αν δεν κάνω λάθος) από την τότε ηγεσία του ΚΚΕ ως μέγας ποιητής. Έχει ιδιαίτερη σημασία αυτό, αν αναλογιστούμε τις συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την περίοδο.

    Είπες: »έχω την αίσθηση ότι οι πολιτικές ιδέες είναι σαν τα όργανα στην συναυλία. Αν έχεις μυαλό ΜΠΟΡΕΙΣ να τα διευθύνεις και να παράγουν αρμονία….. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΘΕΤΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΔΙΑΛΥΕΙΣ».

    Μα εγώ δεν είχα τονίσει τη χρησιμότητα όλων των τάσεων και την αναγκαιότητα της σύνθεσης; Κανείς δεν περισσεύει (τουλάχιστον) στην Ελλάδα. Κανείς εκτός από τα λαμόγια. Αν καταλάβουμε τη δύναμή μας και την αξία της ένωσης, θα μεγαλουργήσουμε! Τίμιοι άνθρωποι υπάρχουν σε όλους τους χώρους. Ρουφιάνοι υπάρχουν σε όλους τους χώρους….

    Για να ελαφρύνουμε λίγο: Θυμάμαι την Μπέμπα Μπλανς. που τραγούδαγε στην ταινία »Καλως ήλθε το δολλάριο» με τον Κωνσταντίνου, τον Μουστάκα, τον Καφάση, την Καλουτά, την Καστούρα, την Τζόλη Γαρμπή και τον »κύριο νομάρχη»…. Ωραία γκομενίτσα!!! χι χι χι χι 😉

  7. Γιώργος Says:

    Την 1η Φεβρουαρίου, στις 11.00 είχα προβλέψει με ακρίβεια το αποτέλεσμα της εκλογής.

  8. ποιητής Φανφάρας Says:

    Σε θυμήθηκα μόλις είδα το αποτέλεσμα… Ίσως ήταν η καλύτερη επιλογή (από τις προτεινόμενες βέβαια). Δείχνει σεμνός, ταπεινός και προσγειωμένος

  9. Γιώργος Says:

    Άξιος! Και ο εκλεγείς και συ, ποιητή, για τη μνήμη σου!

    Κι εγώ πιστεύω πως ήταν η καλύτερη εκλογή. Και πάντως Κάτι που εδικαιούτο μετά την περιπέτεια που πέρασε.

  10. maria Says:

    giorgo an deis stis 1 febrouariou kano mia erotisi gia ton ieronimo kai kaneis den leei tipota ektos apo sena ligo pio kato.
    ton eixa ksexorisei ki ego!
    simera diabazontas ta nea eipa kai ego
    axios!
    nai makari na ton eixame apo to 98 .
    sigoura kai to patriarxio mas tha itan se kaluteri thesei alla kalio arga para pote!!

  11. Γιώργος Says:

    Μαρία,
    δεν ξέρω αν και τι παίχτηκε στο παρασκήνιο το 98. Όσο για τον Χριστόδουλο, πιστεύω πως παρά τις υπερβολές του σε κάποια σημεία και τις αστοχίες του, ήταν χρήσιμος με τη συνολική παρουσία του. Έδειξε ότι ο τόπος βγάζει ακόμη ηγετικές προσωπικότητες (με τα λάθη τους!). Έδειξε πως ο κόσμος αναζητάει τέτοιες προσωπικότητες και είναι έτοιμος να ακούσει τη φωνή τους, να τις ακολουθήσει (ακόμη και να παρασυρθεί!). Έδειξε πως κάποια πράγματα που τα θεωρούσαμε νεκρά απλώς κοιμούνται και «προσμένουν την ανάσταση». Ειδικά για την Εκκλησία έδειξε πως μπορεί να πορεύεται μέσα στο χρόνο έχοντας στο τιμόνι της καπετάνιους με κάθε λογής γνωρίσματα (θετικά ή αρνητικά).
    Για την Εκκλησία, πάλι, η σημερινή μέρα έδειξε πως ο χώρος στον οποίο λέμε πως δεν υπάρχει δημοκρατία δεν δυσκολεύεται να βρίσκει το βηματισμό του και να συνεχίζει την πορεία του. Ας πούμε, έχουμε δει σε πολλά πολιτικά κόμματα να βγάζουν μέσα σε λίγες μέρες καινούργιο αρχηγό και αυτόν να τον δέχονται όλοι (έστω και μέσα από στάση κριτική) και να συμπορεύονται; Τελικά, μήπως η καλύτερη «δημοκρατία» είναι αυτή που βλέπουμε στην Εκκλησία σε περιπτώσεις σαν τη σημερινή;

  12. maria Says:

    GIORGO OUTE KAI EGO TI PEXTIKE ALLA AKOU TON TRIANTAFULLOPOULO KATI THA BGALEI TORA!!!!!!

  13. maria Says:

    kai opoios parakolouthise katalanbe…..sumoria…..

  14. maria Says:

    emena oli auti tin arnitiki eikona pou mou ebgaze o xristodoulos simera eixe to megalio tis

  15. ΚΩΣΤΗΣ ΔΡΑΝΔΑΚΙΣ Says:

  16. marianna Says:

    Τώρα που έληξε το θέμα της διαδοχής με την εκλογή του νέου αρχιεπισκόπου, εύχομαι η Εκκλησία να έχει επιτέλους τον ρόλο που της αρμόζει στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία.
    Παραθέτω το άρθρο του κ.Σταθόπουλου με το οποίο συμφωνώ απόλυτα

    http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=15284&m=B22&aa=1

  17. ekpliktos_politis Says:

    Πάντως κάποια στιγμή (ας πούμε σε 500.000 χρόνια) καλό θα ήταν οι παπάδες να μην είναι δημόσιοι υπάλληλοι.
    Οποιος πιστεύει το οτιδήποτε ας πληρώνει την συνδρομή του και ας το απολαμβάνει.
    Απλά πράγματα (αλλά μάλλον μη κατανοητά)

  18. ak111 Says:

    Στις αρχές της δεκαετίας του 50 το κράτος ανέλαβε την μισθοδοσία των κληρικών έναντι της περιουσίας που του είχε παραχωρήσει η Εκκλησία.

    από http://www.oodegr.com/oode/koinwnia/perius1.htm

    Με την από 18/9/1952 «Σύμβαση περί εξαγοράς υπό του Δημοσίου κτημάτων της Εκκλησίας προς αποκατάστασιν ακτημόνων γεωργικών κτηνοτρόφων», η Εκκλησία της Ελλάδος υποχρεώθηκε να παραχωρήσει στο Κράτος το 80% της καλλιεργούμενης ή καλλιεργήσιμης αγροτικής περιουσίας της με αντάλλαγμα να λάβει κάποια αστικά ακίνητα και 45.000.000 δραχμές νέας (τότε) εκδόσεως. Στη σύμβαση του 1952 περιέχεται η διακήρυξη του κράτους ότι η απαλλοτρίωση αυτή είναι η τελευταία και δεν πρόκειται να υπάρξει νεότερη στο μέλλον, ενώ υπάρχει και η δέσμευση ότι η Πολιτεία θα παρέχει κάθε αναγκαία υποστήριξη (υλική και τεχνική), ώστε η Εκκλησία να μπορέσει να αξιοποιήσει την εναπομένουσα περιουσία της. Στην ίδια σύμβαση καθιερώθηκε και η «μισθοδοσία» των κληρικών από τον Κρατικό Προϋπολογισμό – του δε Αρχιεπισκόπου και των Μητροπολιτών από το έτος 1980 – ως υποχρέωσις του Κράτους έναντι των μεγάλων παραχωρήσεων γης στις οποίες είχε προβεί η Εκκλησία της Ελλάδος κατά την δεκαετία 1922-32. Δηλαδή, επειδή το Κράτος αδυνατούσε να καταβάλει οποιοδήποτε αντίτιμο – όπως προέβλεπε ο νόμος του 1932 – συνεφωνήθη να μισθοδοτούνται επ’ άπειρον οι κληρικοί και το Κράτος δεσμεύθηκε επ’ αυτού.

    Υπάρχει και ένα πρόσφατο άρθρο του σημερινού Αρχιεπισκόπου σχετικό με τη μισθοδοσία των κληρικών και την εκκλησιαστική περιουσία
    http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=14638&m=A46&aa=1

    Δεν είμαι θρησκευόμενος, μάλιστα πολύ θα μου άρεσε να είμαστε στα ζητήματα αυτά σαν τους Γάλλους. Απλώς θέλω να πω ότι τα θέματα που αφορούν τις σχέσεις κράτους και Εκκλησίας είναι εξαιρετικά πολύπλοκα. Για παράδειγμα, λογική προϋπόθεση ενός συστήματος με εθελοντικές εισφορές των πιστών θα ήταν επιστροφή ενός μέρους της εκκλησιαστικής περιουσίας που έχει δημεύσει το κράτος.

  19. Χρήστος Says:

    Είμαστε στον σωστό δρόμο…

    http://www.lifo.gr/content/x6/951.html

  20. Νερατζιά(ή) Says:

    Βασκανία! Βρέθηκε ένας «άγιος» άνθρωπος και τραυματίστηκε!!

    περί καινούριου αρχιεπισκόπου…στο
    http://www.athensvoice.gr/editorial/

  21. Αρίστος Says:

    απειλείται ιστορικό μνημειο στην Αρτα!(Εκκλησια)

    http://www.tovimadaily.gr//Article.aspx?d=20080405&nid=8085439&sn=&spid=

  22. Kosmas Says:

    Γεια σου Μεγάλε:

  23. Παράγκας Says:

    εν τω μεταξύ στην Α.Κ.Τ.Υ
    http://www.zougla.gr/news.php?id=33752

  24. Παράγκας Says:

    http://www.adesmeytos.gr/news.php?aid=1182

  25. Παράγκας Says:

    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=4567127

Τα σχόλια είναι κλειστά.


Αρέσει σε %d bloggers: