Ψυχραιμία και λογική ….

Η μπλογκόσφαιρα ξεχειλίζει από οργή. Απολύτως κατανοητό. Όμως η οργή από μόνη της δεν θα λύσει κανένα πρόβλημα. Ο καθένας λέει το μακρύ του και το κοντό του. Εκφράζονται βεβαιότητες χωρίς στοιχεία, πράγματα χαρακτηρίζονται προφανή ενώ δεν είναι καθόλου προφανή, πλέκονται παράλογες θεωρίες συνωμοσίας, εκτοξεύονται κατηγορίες προς δικαίους και αδίκους, να παραιτηθεί η κυβέρνηση, να βγουν τα τανκς κλπ κλπ. Λίγη περισσότερη ψυχραιμία και λογική δεν θα έβλαπτε.

Πρώτον, οποιαδήποτε κομματική εκμετάλλευση αυτής της τραγωδίας είναι ανεπίτρεπτη. Ασφαλώς και πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν ευθύνες όταν με το καλό σβήσουν οι φωτιές. Αλλά να αποδοθούν εκεί που πρέπει και για τους λόγους που πρέπει. Όσο τέλειο και να ήταν το ελληνικό κράτος, αυτές οι φωτιές δε μπορούσαν να σβηστούν. Μικρόψυχες, άδικες επιθέσεις στα κυβερνητικά στελέχη δεν βοηθούν. Είναι παράλογο π.χ. να κατηγορείται ο υπουργός πολιτισμού για τη φωτιά στην Αρχαία Ολυμπία.

Δεν θα διαφωνήσω στο ότι η κυβέρνηση είναι ανίκανη. Το πρόβλημα όμως είναι βαθύτερο και έχει να κάνει με όλους μας. Η ελληνική κοινωνία έχει short attention span. Δεν γνωρίζει τι θα πει να επικεντρώνεις σε ένα θέμα με υπομονή και επιμονή μέχρι να το λύσεις. Σήμερα κλαίμε και οδυρόμαστε για τις πυρκαγιές, αύριο θα βγει κάτι άλλο, θα ξεχάσουμε τις πυρκαγιές και θα αρχίσουμε να οδυρόμαστε για αυτό το άλλο. Μέχρι που να ξανάρθει το καλοκαίρι και να αρχίσουμε πάλι τα ίδια. Έχουμε μια αδυναμία να σκεφτόμαστε ορθολογικά, να μελετάμε τα προβλήματα σε βάθος, και να βρίσκουμε λύσεις. Μετά από μιά τραγωδία σαν κι αυτή οφείλουμε: α) να ερευνούμε σε βάθος τα αίτια με σοβαρό και επιστημονικό τρόπο, και β) να αναζητούμε τρόπους ώστε να μην επαναληφθεί. Δυστυχώς η πολιτεία δεν δρα με αυτόν τον τρόπο, και για αυτό έχουμε κάθε δικαίωμα να την κατηγορούμε για ανικανότητα. Αλλά μήπως η κοινωνία των πολιτών κάνει τίποτα καλύτερο;

Καλές είναι οι συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας αλλά ας μη μείνουμε εκεί. Ταυτόχρονα, ας γίνει και μιά προσπάθεια σοβαρής μελέτης του προβλήματος. Εφόσον η επίσημη πολιτεία είναι ανίκανη να το κάνει αυτό, θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια Μη-Κυβερνητική Οργάνωση. Ας ζητήσουμε π.χ. αναλυτικές γνωμοδοτήσεις από καθηγητές δασολογίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ας μελετήσουμε τι κάνουν άλλες χώρες για να αποτρέψουν τις πυρκαγιές. Ας μελετήσουμε σε βάθος τι θεσμικά μέτρα μπορούν να ληφθούν για να εκλείψουν τα κίνητρα των ενδεχόμενων εμπρηστών. Ίσως πρέπει π.χ. να προωθήσουμε την πρόταση του Στέφανου Μάνου για απαλλοτριώσεις. Με τη δαιμονοποίηση των εμπρηστών δεν πρόκειται να γίνει τίποτα. Μόνο αν τους αφαιρέσουμε τα κίνητρα θα δούμε αποτέλεσμα.

Αν υπήρχε ΕΝΑ ΑΤΟΜΟ που θα αναλάμβανε να οργανώσει αυτήν την πρωτοβουλία και να την φέρει σε πέρας, αυτό θα ήταν μιά πραγματικά σημαντική συμβολή. Αλλά αυτό θέλει ΔΟΥΛΕΙΑ, και η δουλειά μας τρομάζει …

65 Σχόλια to “Ψυχραιμία και λογική ….”

  1. pikman Says:

    Aγαπητέ Θέμη.Κάθε επιχείρηση, κάθε κράτος έχει ή βάζει έναν ορισμένο στόχο.Σκοπός τους είναι η βελτίωση της επιχείρησης, του κράτους και μ’ αυτό το σκεπτικό γίνεται η επιλογή ή η αλλαγή προσώπων.
    Η προηγούμενη κυβέρνηση. ο πρώην πρωθυπουργός, μπορεί να ήταν αρχιερείς της διαπλοκής, ίσως ήταν λαμόγια και κλέφτες, αλλά σίγουραν πρόσθεσαν ένα λιθαράκι στο οικοδόμημα της Ελλάδας.Τα μεγάλα έργα για τα οποία οι σημερινοί υπουργοί καυχώνται,είναι οι μακέτες του Σημίτη.
    Η ένταξη στην ΟΝΕ και στο Ευρώ,όι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν κάποιοι από τους στόχους των προηγούμενων κυβερνώντων.Βέβαια η μη λύση του ασφαλιστικού, η ακρίβεια, το θέμα της παιδείας και της υγείας, χρεώνονται στις αποτυχίες της κυβέρνησης Σημίτη.

    Τι θέλω να πώ? Ότι ο Σημίτης τελικά κάτι έκανε, παρ’ όλες τις δυσκολίες του κομματικού μηχανισμού.Μην ξεχνάμε βέβαια και την κυβέρνηση Μητσοτάκη.Ακόμα και αυτή είχε κάποια, κάποιες ιδέες να υλοποιήσει.

    Μπορεί κάποιος να μου πεί, τα σχέδια τους στόχους του Καραμανλή και των άφθαρτων και σεμνών συνεργατών του.Μπορεί κάποιος να μου πεί,τι θα υπάρχει να θυμόμσαστε μετά τις 16 Σεπτ., αν τυχόν χάσει τις εκλογές η Ν.Δ?

    Αγαπητοί φίλοι , ξέρετε τι κάνει μια επιχείρηση, ή ένα ΄μουσικό συγκρότημα όταν ο Διευθυντής ή ο συνθέτης δεν έχουν πια ιδέες, στόχους ή έμπνευση?
    Τους απολύουν….και μάλιστα πολλές φορές τους ζητούν και τα διαφυγόντα κέρδη.
    Πραγματικά οι κύριοι αυτοί διάλυσαν, έστω κι’ αυτα τα ελάχιστα που κάποιοι άλλοι είχαν πετύχει.
    Τιμωρήστε το Πασόκ,εξαφανιστε όμως τη ΝΔ.!!!

  2. pikman Says:

    ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ MRB

    «Συγκεκριμένα, στην πρόθεση ψήφου, η ΝΔ συγκεντρώνει το 35,2%, το ΠΑΣΟΚ το 33,2%, το ΚΚΕ το 7,3%, ο ΣΥΡΙΖΑ το 4,4% και ο ΛΑ.Ο.Σ το 3,9%. Ποσοστό 2,2% απαντά ότι θα ψήφιζε άλλο κόμμα, τα λευκά και τα άκυρα φτάνουν το 4,3%, το 6,7% απαντά ότι δεν έχει αποφασίσει, και το 3% δηλώνει Δεν γνωρίζω/Δεν απαντώ.»

    Υπερτιμημένο και το γκάλοπ…..Φθανει στο 100,2

  3. jpapa2007 Says:

    picman το άθροισμα φτάνει στο 100,2 σιότι έχει γίνει στρογγυλοποίηση στο 1ο δεκαδικό ψηφίο. Προφανώς δεν είσαι των θετικών επιστημών. Διαφορετικά θα το ήξερες αυτό.

  4. jpapa2007 Says:

    Η άποψη της κ. Δάφνης Μανουσάκη με βρίσκε σύμφωνο.

  5. Iasonas Says:

    ΤΟ ΤΕΛΟΣ
    Μου αρέσει το «να αποφεύγουμε τις ακρότητες» σαν απάντηση στο «κατέστρεψαν τον τόπο», πολύ καλό, δεν ξέρω αν ο φίλος έχει παιδιά, αν ετοιμάζεται να κάνει και αν ανησυχεί γι΄ αυτά καθόλου και για το μέλλον τους. Μιλάμε για την απόλυτη οικολογική καταστροφή με συνέπειες, που θα αγγίζουν την επόμενη εκατονταετία. Μιλάμε για τις αλλεργίες, το άσθμα, που θα θερίζουν τους μπόμπιρες, το κύμα των μεταναστών (και των αλλοδαπών οικονομικών μεταναστών!!!), που θα γονατίσει την πρωτεύουσα, μιλάμε για την ανασφάλεια, που με ζώνει, όταν ξέρω ότι κρίνουν την τύχη τη δικιά μου και των ανθρώπων μου άνθρωποι από το θίασο του αποτυχημένου μπαρόβιου θεσσαλονικιού: Δεν κατόρθωσαν να σώσουν ούτε καν την Ολυμπία, την περίμεναν τη φωτιά, μόνο sms δεν τους έστειλε, και παρόλ΄ αυτά δε διαφύλαξαν ούτε καν αυτόν τον εμβληματικό για τον παγκόσμιο πολιτισμό τόπο, ο Καϊάφας τους υποσχέθηκε ο Πρωθυπουργός θα σωθεί, κάηκε και αυτός. Γιατί να τους δώσουμε δεύτερη ευκαιρία, έχουμε αποφασίσει ότι η Λέσβος, η Χίος, η Ρόδος (στο Αιγαίο ήδη οι φίλοι και γείτονες κάνουν τις βολτίτσες τους ανενόχλητοι) μας είναι άχρηστες, πόσες εξετάσεις πρέπει να δώσουν, για να πούμε φτάνει, άσε τα ομόλογα, άσε τους κουμπάρους, άσε τις υποκλοπές, άσε τη ανεκμετάλλευτη μεταολυμπιακή κληρονομιά, άσε τους Πακιστανούς, άσε τη διάλυση του Α.Σ.Ε.Π., άσε την απαξίωσή μας διεθνώς (άσχετο το πώς γελάνε οι Ευρωπαίοι με τις πίπες για την ασύμμετρη απειλή δεν το περιγράφω) αλλά να βάλουν χέρι και στις εισαγωγικές, αυτό κανείς δεν το σκέφτηκε, κανείς δεν το τόλμησε, πειράξανε και τις Πανελλήνιες. Για να μη μιλήσω για την περιφρόνηση στους θεσμούς, που επέδειξαν όλα αυτά τα χρόνια, την απαξίωση της ίδιας της πολιτικής, η οποία έχει γίνει πλέον lifestyle, αυτό δεν είναι πρωθυπουργός, τηλεοπτική περσόνα είναι, με αυτό το αγέρωχο, το προεδρικό, το εράσμιο στυλάκι… Φτάνει πια. Ήθελε να μας αιφνιδιάσει μάλιστα και εκλογικά. Αυτό όμως ήταν. Έκαψε τη μισή Ελλάδα, υποθήκευσε το μέλλον μας και τώρα φεύγει. Αυτό είναι το τέλος του, θα τιμωρηθεί την τιμωρία, που του πρέπει, θα υποστεί τα επίχειρα των πράξεών του. Σε ότι αφορά στο ΠΑ.ΣΟ.Κ. το ζήτημα, για το οποίο τους μέμφομαι είναι πως όλα αυτά τα χρόνια δεν κατάφεραν να εμπεδώσουν σε αυτή την πρωτόγονη αλλά διψασμένη και φιλόδοξη κοινωνία μια προοδευτική αντίληψη για τα πράγματα. Επέτρεψε σε προσωπικότητες σαν το Χριστόδουλο, τον Πολύδωρα, τον Παπατσάκαλο να βρίσκουν ακροατήριο. Η κοινωνία θέλει εκπαίδευση και σ΄ αυτό το ΠΑ.ΣΟ.Κ. απέτυχε. Την επόμενη των εκλογών νομοσχέδιο για το διαχωρισμό εκκλησίας-κράτους. Να πω και μια κουβέντα για τη δημοσκόπηση του Άλφα (δύο μονάδες διαφορά με προηγούμενη τη ΝΔ.), μιλάμε για το γνωστό προοδευτικό κανάλι του Κοντομηνά, της Ιντεραμέρικαν, του ζεύγους Ρουσσόπουλου, του Τζούμα και του Χριστόδουλου. Είστε λίγο μινιμαλιστές, βρε παιδιά, τι 2% τι 4%… Μασήσαμε!

  6. Γιώργος Says:

    Πώς έχει θέση σ’ αυτό το κανάλι η Στάη; Αυτή πήγαινε ακόμη και για εκπρόσωπος τύπου (ή κάτι τέτοιο) του ΠΑΣΟΚ.
    Οι άνθρωποι δεν έχουν ούτε καν την ικανότητα να ξεχωρίζουν το γελοίο και το φαιδρό από το σοβαρό. Πολύ επικίνδυνοι, και πρέπει ολοταχώς να φύγουν.
    Το διαχωρισμό κράτους – Εκκλησίας ούτε το ΠΑΣΟΚ θα τον αποτολμήσει ούτε το ΚΚΕ (αν κάποτε ερχόταν στα πράγματα) ούτε κανένας άλλος. Ο λόγος είναι απλός: ως πρώτο σκέλος έχει το ότι δεν θα αλλάξει τίποτε από τα στραβά που ζούμε όλοι μας, ως δεύτερο το ότι θα ανατρέψει άλλα πράγματα που είναι συνυφασμένα με την ψυχοσύνθεση, με την ίδια τη συνείδηση του Έλληνα. Όσοι ζητούν το διαχωρισμό δεν έχουν σκύψει στο θέμα, για να δουν τις επιπτώσεις που θα υπάρχουν σε μια σειρά θεμάτων από τον εργασιακό μέχρι τον κοινωνικό και τον οικογενειακό χώρο. Ή μήπως θα νομιμοποιούνται τότε να μιλούν για κεκτημένο δικαίωμα αναφερόμενοι π. χ. στην αργία της δεύτερης μέρας των Χριστουγέννων και της δεύτερης μέρας του Πάσχα; Και γιατί, ας πούμε, τα σχολεία να διακόπτουν 15 μέρες τα Χριστούγεννα και 15 το Πάσχα; Επί της ουσίας όμως: πώς ο διαχωρισμός θα φέρει το ποθητό αποτέλεσμα της ανόρθωσης του κράτους; Θα αλλάξουν οι πολίτες; Αυτοί που συγχρόνως είναι (στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, τυπικά τουλάχιστον) και χριστιανοί; Θα κλείσει το στόμα του ο Χριστόδουλος (και ο κάθε Χριστόδουλος); Τη δουλεία του κάνει ο άνθρωπος, όπως πιστεύει πως πρέπει να την κάνει, εμείς οι άλλοι δεν κάνουμε τη δουλειά μας. Από πότε έγινε πιο επικίνδυνος από πολλούς εκ των πολιτικών, για τους οποίους γράφουμε και οργιζόμαστε; Λίγο ακόμη και θα τον κατηγορήσουμε ότι συνιστά κι αυτός ασύμμετρη απειλή για τον τόπο!
    Τεράστιο θέμα, αυτά για τώρα.

  7. pikman Says:

    Aγαπητέ Γιώργο ο διαχωρισμός κράτους εκκλησίας , δεν σημαίνει και αποχριστιανοποίηση.Απλά θα προσδώσει στην Εκκλησία τον πραγματικό της ρόλο.Αυτόν της αλληλεγγύης και της προσφοράς.
    Συνάμα θα επιτρέψει και στο κράτος να «τραβήξει» το δρόμο του σε μια σύγχρονη πολυπολιτισμική και πολύχρωμη κοινωνία.
    Δηλαδή ξεχωριστούς και διακριτούς δρόμους.
    Η εκκλησία δεν μπορεί να έχει λειτουργούς δημοσίους υπαλλήλους.Οι παπάδες θα πρέπει να ζούν από την «ελεημοσύνη» του κόσμου .
    Το κράτος δεν πρέπει να επεμβαίνει στα εσωτερικά ζητήματα της εκκλησίας, όπως και η εκκλησία θα πρέπει να περιορίζεται στα του οίκου της.
    Με λίγα λόγια ο διαχωρισμός θα βοηθήσει και τα δύο μέρη, ιδιαίτερα δε την εκκλησία που τα τελευταία χρόνια έχει «ξεχάσει» το ρόλο της.

    ΥΓ.Πως θα σας φαινόταν άν τα 30 εκατ. Ευρώ που πήρε ο Χριστόδουλος από το Γ.Κ.Σ, τα διέθετε εξ’ ολοκλήρου στους πυροπαθείς.Απ’ ότι κατάλαβα τα πηρε , για να βοηθήσει την εκκλησία να φέρει εις πέρας τον φιλανθρωπικό στόχο της.΄…

    .

  8. Γιώργος Says:

    Αν η Εκκλησία έχει ξεχάσει τον «πραγματικό της ρόλο», αυτό δεν οφείλεται στην όποια σχέση έχει (ή δεν έχει!) με το κράτος. Οφείλεται στα πρόσωπα που βρίσκονται είτε μέσα στο χώρο της είτε έξω από αυτόν. Αν κάποιοι δεν βλέπουν ρόλους διακριτούς για το κράτος και την Εκκλησία, αυτό δεν οφείλεται σε κανέναν άλλο παρά στα πρόσωπα. Μην κάνουμε ότι ξεχνάμε πως τόσο το κράτος όσο και η Εκκλησία παίρνουν ουσιαστική υπόσταση χάρη στην ύπαρξη ανθρώπων. Οι νόμοι έχουν υπόσταση όταν εφαρμόζονται. Οι σχέσεις κράτους – Εκκλησίας ορίζονται από νόμους. Αν δεν εφαρμόζονται, φταίνε εκείνοι που δεν τους εφαρμόζουν. Όπως θα μπορούσε να συμβαίνει δηλαδή και στην περίπτωση που είχαν «διαχωριστεί» αυτοί οι δύο οργανισμοί. Ισχυρίζομαι δηλαδή, τελικά, ότι πολεμάμε με ένα φάντασμα που κάποιοι έχουν εγκαταστήσει από πάνω μας και μας απειλεί.
    Όσο για την παρουσία της Εκκλησίας στην κοινωνία (κάτι που σχετίζεται με τα 30 εκ.), ίσως πρέπει να γίνουμε περισσότερο δίκαιοι και να μη βλέπουμε τα πράγματα από τη μία μόνο όψη. Η Εκκλησία έχει προσφέρει πολλά και στο μακρινό και στο πρόσφατο παρελθόν . Έχει κάμει και πολλά λάθη! Μην ξεχνάμε – και διορθώνω: τα λάθη δεν τα κάνει η Εκκλησία αλλά κάποιοι άνθρωποι, αυτοί που είναι ταγμένοι να διαχειρίζονται τις αντίστοιχες υποθέσεις. Επιβάλλεται να τους κρίνουμε και αυτούς με το ίδιο πνεύμα με το οποίο κρίνουμε κάθε άνθρωπο. Θα έλεγα με μεγαλύτερη αυστηρότητα, αλλά με την ίδια προσήλωση στη δικαιοσύνη.

  9. maria Says:

    @ iasonas
    ebales oles tis skepseis mou mazi.
    @ themi
    dialusei tou kratous bebeios bebaios allios antilambanomai ti lutourgeia enos kratous ego kai allios esu. ego thelo en kairo dimokratias na sebontai tous thesmous kai oxi epeidi exoume dimokratia na tous podopatane.

  10. jpapa2007 Says:

    Η Εκκλησία έχει μπερδέψει προ πολλού τα πράγματα και έχει λειτουργήσει ως πρόσχημα για τα χειρότερα εγκλήματα (Σταυροφορίες κλπ). Όσο παραμένει δεμένη με το κράτος δεν πρόκειται να αποποιηθεί του πολιτικού της ρόλου. Ας μην γελιόμαστε, η Γαλλία δεν έκανε τυχαία τον διαχωρισμό. Και προφανώς εδώ δεν κυνηγάμε φαντάσματα, αλλά κάποιους που επιδιώκουν να χαλιναγωγούν συνειδήσεις και να οδηγούν το ποίμνιο κατά το δοκούν. Αυτό πρέπει επιτέλους να εκλείψει. Δεν είμαστε ούτε Ιραν, ούτε Ιρακ. Η Εκκλησία, η Χριστιανική και οποιαδήποτε άλλη μπορεί να ασχοληθεί με τα του οίκου της. Όλα τα άλλα είναι σαχλαμάρες. Εικόνες που κλαίνε, λείψανα που δεν λιώνουνε και αγγούρια καλαβρέζικα. Πλουτίζουν από την αφέλεια και την ανάγκη του κόσμου να πιστέψει και να πιαστεί από κάπου.

  11. maria Says:

    @ giorgos
    giorgo den xero an exeis ypopsi sou pos tha itan ta pragmata an diaxorizotan kratos -ekklisia alla ego pou zo stin ameriki se pluroforo oti einai kalutera.
    o pickman kanei mia polu kali perigrafei.
    einai anagei gia tin koinonia na ginei diaxorismos i ellada prospathei na

    trexei stin enomeni ebropi kai i ekklisia tin gurizei ston mesaiona.

    kai einai kai mia anoixti trupa ta xrimata pou diatithode gia tin ekklisia ,
    to kratos mporei na dimiourgeisei «kratos pronias», anti na pluronei tin ekklisia.

    kai meta tha eblepes an eixame upogennitikotita.

    kai i ekklisia tha eixe ton sebasmo tou kosmou giati oi idioi tha tin suntirousan.

  12. Γιώργος Says:

    Σέβομαι, Μαρία, την άποψή σου όπως και όλων τις απόψεις. Επειδή όμως συσχετίζεις με την κατάσταση στην Αμερική, θα παρατηρήσω πολύ πρόχειρα ότι στην Ελλάδα εδώ και σχεδόν είκοσι αιώνες η Εκκλησία έχει σημαντική παρουσία, κάτι που σημάδεψε και την ταυτότητα και τη φυσιογνωμία των Ελλήνων. Θυμίζω ότι σε πολλές περιπτώσεις εθνικοαπελευθερωτικοί ή απλώς εθνικοί αγώνες έγιναν με τη συμπαράταξη και συμπαράσταση της Εκκλησίας. Ο απλός λοιπόν άνθρωπος τη θεωρεί σε σημαντικό βαθμό κομμάτι από τον εαυτό του.
    Ο διαχωρισμός, εξακολουθώ να πιστεύω, δεν πρόκειται να λύσει ή να εξαφανίσει τα προβλήματα που υπάρχουν. Αν, όπως λες (που δεν το συμμερίζομαι), η Εκκλησία γυρίζει την κοινωνία στον Μεσαίωνα, αυτό θα συμβαίνει και μετά το διαχωρισμό: το «ακροατήριο» θα είναι το ίδιο με το σημερινό, επομένως αν και όσο το επηρεάζει σήμερα θα το επηρεάζει και στο μέλλον. Αν το ελληνικό κράτος θέλει να αναπτύξει τους θεσμούς πρόνοιας, είναι δική του επιλογή να το κάμει. Ας μη φτάσουμε στο σημείο να ισχυριζόμαστε πως επειδή μισθοδοτεί τους κληρικούς δεν του μένουν χρήματα! Στο κάτω κάτω και οι κληρικοί είναι έλληνες πολίτες, «εργαζόμενοι», προσφέρουν υπηρεσίες -έστω πνευματικού χαρακτήρα – στο κοινωνικό σύνολο, γιατί λοιπόν να μην έχουν δικαίωμα στην ίση μεταχείριση; Επειδή φορούν το ράσο;
    Εκείνο που γνωρίζω πολύ καλά είναι πως υπάρχει μεγάλη προκατάληψη από μερίδα του λαού εις βάρος της Εκκλλησίας. Είναι αλήθεια πως υπάρχουν κληρικοί όλων των βαθμίδων που δίνουν το δικαίωμα της αρνητικής κριτικής. Όπως όμως υπάρχουν και εκείνοι που αποτελούν σημείο αναφοράς και κόσμημα για την Εκκλησία και για την κοινωνία – όπως συμβαίνει με όλους τους χώρους της κοινωνικής ζωής. Ομολογώ πως δεν βλέπω γιατί μια αλλαγή σαν κι αυτήν που υποστηρίζεται από πολλούς θα διορθώσει τα πράγματα.
    Θυμίζω και κάτι τελευταίο: και πριν από την ίδρυση του ελληνικού κράτους η Εκκλησία είχε στο εσωτερικό της ανάλογα προβλήματα. Και προβλέπω πως θα έχει και στο μέλλον, γιατί η φύση του ανθρώπου, όπως παρατήρησε ο Θουκυδίδης δεν αλλάζει.

  13. maria Says:

    sugnomi pou tha sto po alla exakoloutheis na exeis matia kai aytia kleista logo thriskeutikou prosilitismou.
    kai pisteuo oti i topothetisi sou einai giati stin ousia den gnorizeis pos leitourgei i ekklisia ektos kratous.
    e kai mipos prepei na allaxei auti i thoefobia?

  14. PANTA Says:

    …short attention span…
    Ξαναπέστο 100 φορές, έχει ειπωθεί άλλες τόσες και βάλε.
    Ζούμε όμως σε ένα περιβάλλον που το συντηρεί, το εκτρέφει και το «περνάει» σιγά-σιγά και συνεχώς, υποδόρια… Και η κοινωνική αδράνεια έγινε μόδα, όπως και η επανάσταση/εκτόνωση του καναπέ…
    Ποιος το πολεμάει ?
    Ένας ΚΟΥΚΟΣ δεν θα φέρει την άνοιξη. Ίσως μόνο αν είχε πολύ τσαγανό και άρχιζε βάζοντας χοντρό χέρι στο «καθεστώς» περί το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Τύπου κλπ, κλπ, κλπ. Δεν χρειάζεται ένας ΗΡΩΑΣ αλλά μεθοδικότητα και ομαδικότητα. Που είναι ο συντονισμός ? Υλικό φαίνεται οτι υπάρχει κάπου…

  15. Αλέξανδρος Says:

    Δεν νομίζω ότι η οργή του κόσμου οφείλεται στην ανικανότητα αντιμετώπισης της φωτιάς αλλά στην ανυπαρξία μέτρων πρόληψης. Και σε αυτό έχουν απόλυτο δίκιο. Πρόληψη δεν υπάρχει ούτε καν σε νομοθετικό επίπεδο. Εάν υπήρχε αναλυτικό δασολόγιο τι όφελος θα είχε ο οικοπεδοφάγος από την φωτιά; Κανένα.

    Άσε που όπως αποκάλυψε μία μεγάλη εφημερίδα (δεν θυμάμαι ποια) το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης (ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΗΛΑΔΗ) χτίζει στα καμμένα της Πάρνηθας (από πρόπερσυ)…

Τα σχόλια είναι κλειστά.


Αρέσει σε %d bloggers: