Ο σκοπός του ιστοχώρου αυτού

Όλο και περισσότεροι Έλληνες συνειδητοποιούμε καθημερινά ότι το πολιτικό μας σύστημα είτε αδυνατεί είτε δεν θέλει να δώσει λύσεις στα προβλήματα του τόπου. Η Βουλή έχει καταντήσει ένα θέατρο εντυπώσεων όπου ο καλόπιστος διάλογος είναι σπάνιος. Οι πολίτες καλούνται κάθε τέσσερα χρόνια να επιλέξουν ουσιαστικά το κόμμα που είναι λιγότερο κακό. Καλούνται όμως να επιλέξουν και τα συγκεκριμένα άτομα που θα στείλουν στη Βουλή. Η επιλογή αυτή σπάνια γίνεται με ορθολογικά και αξιοκρατικά κριτήρια. Μπορεί να γίνεται στην τύχη, με βάση την «αναγνωρισιμότητα» ενός ονόματος, τη φωτογένεια, ή με την προσδοκία μιας εξυπηρέτησης. Ούτε ο τύπος προσφέρει καμιά βοήθεια στο σκεπτόμενο πολίτη που θα ήθελε να βάλει σταυρό με γνώμονα το συμφέρον της χώρας. Η κατάσταση αυτή πρέπει να αλλάξει, και για αυτό απαιτείται η δραστηριοποίηση όλων των σκεπτόμενων, ανένταχτων πολιτών που ανησυχούν για το μέλλον του τόπου.

Στόχος του ιστοχώρου αυτού είναι η ενίσχυση της αξιοκρατίας και της λογοδοσίας στο πολιτικό μας σύστημα μέσω της αξιολόγησης και της κριτικής των πολιτικών προσώπων. Οι πολίτες καλούνται να καταθέσουν σχόλια για όποιο πολιτικό πρόσωπο το επιθυμούν. Ασφαλώς οι κρίσεις θα είναι υποκειμενικές, όμως κάθε κρίση ενημερώνει και προβληματίζει όταν είναι τεκμηριωμένη. Ο κάθε πολίτης ενημερώνει και τους υπόλοιπους για τις πράξεις των πολιτικών προσώπων με τα οποία έρχεται σε επαφή, άμεσα ή έμμεσα μέσω των ΜΜΕ. Συγκρουόμενες απόψεις μπορούν να οδηγήσουν σε προβληματισμό και διάλογο. Ένας πολίτης που δεν παρακολουθεί στενά την πολιτική, θα μπορεί να διαβάσει τα κατατεθέντα σχόλια, θετικά και αρνητικά, να ενημερωθεί, και να σχηματίσει τη δική του άποψη.

Αν έχετε λοιπόν διαμορφώσει κάποια θετική ή αρνητική γνώμη για κάποιο πολιτικό πρόσωπο και μπορείτε να την αιτιολογήσετε, κάντε κλικ στο όνομα του προσώπου και καταθέστε την (προς το παρόν για τους βουλευτές, αργότερα ίσως και για άλλους). Ποιός κάνει καλή, σοβαρή δουλειά; Ποιός δεν κάνει τίποτα; Ποιός συζητάει νηφάλεια και ορθολογικά; Ποιός πλατειάζει και κενολογεί; Τα σχόλια είναι ελεύθερα, επώνυμα ή ανώνυμα. Διατηρώ όμως το δικαίωμα να σβήνω σχόλια που είναι εκτός θέματος, κενά πληροφοριών ή επιχειρημάτων, χυδαία, προσωπικής υφής, συκοφαντικά*, ή γενικά υποβιβάζουν το επίπεδο του διαλόγου. Μαζί με τα σχόλια βάλτε και βαθμό από 0 (χειρότερο) ως 5 (καλύτερο).

Τα βιογραφικά των βουλευτών βρίσκονται στην ιστοσελίδα
http://www.parliament.gr/synthesh/members.asp

Τα πρακτικά της Βουλής βρίσκονται εδώ:
http://www.parliament.gr/ergasies/main.asp

Πριν από τις εκλογές θα γίνει και αξιολόγηση των υποψηφίων βουλευτών ανά εκλογική περιφέρεια.

Ο διαχειριστής,

Θέμης Λαζαρίδης
Αναπληρωτής Καθηγητής Χημείας
City University of New York
http://www.sci.ccny.cuny.edu/~themis/

* Συκοφαντία: η σκόπιμα ψευδής κατηγορία που εκτοξεύεται εναντίον κάποιου για να τον μειώσει, να τον διασύρει δημοσίως (Λεξικό Μπαμπινιώτη).

ΥΓ 22/12/06: Το ιστολόγιο «στης Βουλής τα έδρανα» έχει μιά λίστα βουλευτών με ιστοσελίδες.
ΥΓ 12/1/07: Η λίστα των υπουργών και υφυπουργών της κυβέρνησης βρίσκεται εδώ.
ΥΓ 31/1/07: Πρόσθεσα τους 24 ευρωβουλευτές με πρόθεμα e-. Τα βιογραφικά τους δίνονται στην ιστοσελίδα του ευρωκοινοβουλίου. Βουλευτές που έχουν πρόσφατα αντικατασταθεί δίνονται με πρόθεμα x-.
ΥΓ 29/4/07: Και εξωκοινοβουλευτικά στελέχη της κυβέρνησης με πρόθεμα ο-.

95 Σχόλια to “Ο σκοπός του ιστοχώρου αυτού”

  1. Θεμης Λαζαριδης Says:

    Chris:

    1. Η πρόβλεψη του συντάγματος για «εθνικό θέμα εξαιρετικής σημασίας» είναι μιά απαράδεκτη ασάφεια. Πολύ σωστά το λες, ποιός θα κρίνει τι είναι «θέμα εξαιρετικής σημασίας» και τι δεν είναι. Αυτά να τα πεις π.χ. στον κ. Βενιζέλο που δηλώνει ανερυθρίαστα ότι έχουμε ένα από τα καλύτερα συντάγματα της Ευρώπης. Όσο πάει πιστεύω όλο και περισσότερο ότι χρειαζόμαστε καινούριο σύνταγμα. Παραπέμπω και σε ένα ενδιαφέρον άρθρο στο e-rooster. Είναι απαράδεκτο να είναι στη διακριτική ευχέρεια του πρωθυπουργού το πότε θα γίνουν εκλογές. Θα μπορούσε να αποφασίζεται π.χ. από τη Βουλή με αυξημένη πλειοψηφία 3/4 ή 4/5.

    2. Τώρα, λες ότι μέσα στα πλαίσια του παρόντος συντάγματος, δεν θα ήταν θεμιτό για τον κ. Παπούλια να δηλώσει ότι οι εκλογές θα γίνουν στην ώρα τους, θα ήταν απαράδεκτη παρεμβολή στα πολιτικά πράγματα. Διαφωνώ. Πρώτον, η ενέργεια αυτή θα ήταν σύμφωνη με το πνεύμα του Συντάγματος, και δεύτερον, θα νομιμοποιείτο από το γεγονός ότι ανταποκρίνεται στη λαϊκή επιθυμία. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν οι δημοσκοπήσεις. Θα μου πεις, είναι αξιόπιστες οι δημοσκοπήσεις; Ε, όταν γίνονται 2-3 δημοσκοπήσεις από διαφορετικές εταιρείες και όλες δείχνουν το ίδιο πράγμα, τότε είναι αξιόπιστες.

    3. Για τα άλλα παραδείγματα που ανέφερες, και πάλι είναι θέμα ανεπάρκειας του συντάγματος. Το σύνταγμα κακώς έδινε τις εξουσίες που έδινε στους βασιλείς (κακώς υπήρχαν οι βασιλείς, αλλά αυτό είναι άλλη πονεμένη ιστορία). Για την περίπτωση Σαρτζετάκη δεν θυμάμαι, αλλά εφόσον άσκησε δικαίωμα που του δίνει το Σύνταγμα, καλώς το άσκησε. Το Σύνταγμα προβλέπει σε αυτήν την περίπτωση ότι το νομοσχέδιο θα ξανασυζητηθεί και θα ξαναψηφισθεί στη Βουλή (σιγά τα ωά δηλαδή …). Είναι εντελώς λάθος αυτό που λες «Εάν ο πρόεδρος ασκήσει σε όλο του το φάσμα τα δικαιώματα που έχει από το σύνταγμα, τότε κυβερνά μόνον ο πρόεδρος. Μπορεί να βάλει βέτο σε ότι θεωρεί αντισυνταγματικό.» Δεν είναι ουσιαστικά βέτο το παραπάνω. Θα ήταν αν απαιτείτο αυξημένη πλειοψηφία στη δεύτερη ψηφοφορία (όπως στην Αμερική).

    Ξαναλέω, χρειαζόμαστε καινούριο Σύνταγμα.

    ΥΓ. Ποιός το πρωτοείπε αυτό το «στη δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα»; Έχει κάνει θραύση. Η Γιαννάκου το έχει κάνει καραμέλλα. Κι ο Παπανδρέου νομίζω το είπε. Πρώτον, πρέπει να διευκρινίσουμε τι είναι «αδιέξοδο». Αν εννοούμε αδυναμία λήψης απόφασης σε κάτι, ασφαλώς και μπορεί να υπάρχουν αδιέξοδα. Π.χ., στην Αμερική, αν η Γερουσία λέει το ένα, και η Βουλή το άλλο, και ο Πρόεδρος το τρίτο, έχουμε αδιέξοδο. Στην Ελλάδα φυσικά γίνεται ό,τι πει ο πρωθυπουργός, οπότε δεν υπάρχει «αδιέξοδο». Αλλά είναι αυτό δημοκρατία, και οδηγεί σε ποιοτική διακυβέρνηση; Αυτό που έχει σημασία είναι να ανταποκρίνεται το πολιτικό σύστημα στις λαϊκές επιθυμίες. Υπάρχει αυτό σήμερα, όταν το 70% του λαού δεν έχει εμπιστοσύνη στα κόμματα; Αδιέξοδα και κουραφέξαλα.

    evi:

    Το διάβασα ότι το πολίτευμα δεν μπορεί να αλλάξει και κουφάθηκα! Όπως τα λες, μόνο με λαϊκή εξέγερση μπορεί (θεωρητικά) να αλλάξει το πολίτευμα. Άλλο ένα τραγελαφικό του υπάρχοντος συντάγματος.

  2. evi Says:

    Στην Ελλάδα ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση εκλέγονται αρχικά απο το λαό και έπειτα λαμβάνουν ψήφο εμπιστοσύνης απο τη Βουλή- εξαιρετικά τυπική διαδικασία-, αφού πρώτα ακούσουν τις προγραμματικές δηλώσεις κάθε υπουργο.υ Στην Αμερική κάτι τέοιο δε συμβαίνει και συν τοις άλλοις οι Υπουργοί είναι υποχρεωτικά εξωκοινοβουλευτικοί. Συνεπώς ο βαθμός λαικής αποδοχής που απολαμβάνει ο Πρωθυπουργός είναι μεγαλύτερος. Είναι σίγουρο στην Ελλάδα οτι ο Πρωθυπουργός > εντός φυσικά κάποιων πλαισίων.
    Θεωρώ τον κ. Βενιζέλο εξαιρετικά λαικιστή και ξερόλλα καθώς ενώ ξέρει οτι το Συνταγμα΄αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα δεν το παραδέχεται.
    Το επαγγελματικό ασυμβίβαστο καθιστά τους βουλευτές κάθε κόμματος υποχείριο του προέδρου του, θεσμό που ο ίδιος εισηγαγε. Επίσης, η σύσταση Συνταγματικού Δικαστηρίου, πρόταση της Κυβέρνησης, θα έλυνε σημαντικά το πρόβλημα. Στη Γερμανία το Συνταγματικό Δικαστ΄΄ηριο εξετάζει την συνταγματικότητα των νομών προτου αυτοί κατατεθούν στην Βουλή. Στην Ελλάδα το Συμβούλειο της Επικρατείας εξετάζει τη συνταγματικότητα ενός νόμου , μιας Υπουργικής απόφασης, ενός Προεδρικού Διατάγματος κ.α. κατόπιν προσφυγής. Επίσης, θα έπρεπε να αλλάξουν και οι διατάξεις του Συντάγματος που αφορούν την ασυλια των βουλευτών και της ευθύνη Υπουργών, κατι που απορρίπτει το ΠΑΣΟΚ και ο κ. Βενιζέλος μιλώντας περι δήθεν ποινικοποίησης της πολιτικής ζωής και δημιουργίας κράτους δικαστών. Σίγουρα πρέπει να διατηρούνται κάποιες ισορροπίες μεταξύ των τριών εξουσιών, αλλά είναι τελείως αντιδημοκρατικό το καθεστώς που διέπει σήμερα τη Βουλευτική ασυλία.

  3. Chris Says:

    Θέμη, (εσύ νομίζω θα καταλάβεις):

    Θεώρημα μη πληρότητας του Godel (εκλαικευμένη μορφή): Κάθε σύστημα λογικής (αξιωμάτων και κανόνων) δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα πλήρες ΚΑΙ συνεπές.

    Μπορεί να ακούγεται σαν μαθηματική σοφιστεία, αλλά αυτή είναι η ουσία του πράγματος. Πρέπει να διαλέξουμε τι θέλουμε. Δεν με ξαφνιάζει ούτε το ότι το σύνταγμα έχει ασάφειες, ούτε το ότι δεν προβλέπει την αλλαγή του. Εάν το σύνταγμα περιέγραφε με λεπτομερείς κανόνες-αξιώματα (πλήρες σύστημα) κάθε περιπτωσιολογία και έκφανση του πολιτεύματος, τότε το σύστημα-σύνταγμα δεν θα ήταν συνεπές, γιατί θα έπρεπε να καθορίζει όπως είπες και την περίπτωση αλλαγής του. Ένα σύνταγμα που καθορίζει τον τρόπο αλλαγής του δεν είναι συνεπές γιατί η κατάργηση του προβλέπεται από αυτό, αλλά είναι και αντισυνταγματική ταυτόχρονα! Ασφαλώς και το σύνταγμα πρέπει να έχει ασάφειες και να μην είναι πλήρες (εάν δε θέλουμε
    την αυτοαναίρεση του). Και αυτό γιατί το σύνταγμα είναι το μίνιμουμ κοινωνικό συμβόλαιο κατά μία έννοια. Καθορίζει τους πολύ βασικούς κανόνες της λειτουργίας του κράτους, στηριζόμενο σε ένα σύστημα διαχρονικών αξιών, καθολικά αποδεκτών. Είναι η ελάχιστη πλατφόρμα κανόνων και πρέπει εκ των πραγμάτων να μην είναι σαφής.

    Κατά τη γνώμη μου, υπάρχει μια «συνταγματολαγνεία» που δεν καταλαβαίνω. Θα έπρεπε το σύνταγμα να γίνει πιο λιτό και συνεπώς πιο ευέλικτο. Οι αμερικανοί έχουν το ίδιο σύνταγμα από το 1787 χωρίς ποτέ να έχουν κάνει αναθεώρηση. Όταν το σύνταγμα αναθεωρείται κάθε 10 χρόνια χάνει την ουσία του, που είναι το να αποτελεί ένα απαραβίαστο σύνολο κανόνων. Δεν πρέπει ζητήματα που θα έπρεπε να καλύπτονται από τους νόμους να γίνονται κλωτσοσκούφι για το σύνταγμα. Βέβαια αυτό δείχνει ότι το σύνταγμα μας δεν ήταν «καλογραμμένο» εξ’αρχής. Γι’αυτό και όλα τα περίεργα…

  4. Ασμοδαίος Says:

    Κ. Λαζαρίδη, ίσως θα ήταν χρήσιμο στους Ευρωβουλευτές να αναφέρεται και η ευρωκοινοβουλευτική ομάδα ή το ευρωπαϊκό κόμμα στο οποίο ανήκουν.

    Chris, θα συμφωνήσω απόλυτα. Το σύνταγμα δεν πρέπει να μοιάζει με ένα ‘κλειστό’ αλγεβρικό σώμα, αλλά να επιτρέπει να δίνει η εκάστοτε πλειοψηφία τις απαντήσεις. Ίσως θα μπορούσαμε να πούμε ότι ένα σύνταγμα πρέπει να αποτυπώνει τα σημεία εκείνα μόνο στα οποία υπάρχει η ρωλσιανή επάλληλη συναίνεση.

  5. Θεμης Λαζαριδης Says:

    «Ρωλσιανή επάλληλη συναίνεση» ;;; «Θεώρημα μη πληρότητας του Godel » ;;; Ωχ, πολύ ανέβηκε το επίπεδο στο μπλογκ. Θα πεταχτώ λίγο στη βιβλιοθήκη να κάνω catch up και θα επανέλθω :=)

  6. jellipop Says:

    Κύριε Λαζαρίδη στην Αμερική βγάλατε πρόεδρο και δυο φορές μάλιστα τον Μπούς όπως επίσης και τον Κλίντον, βγάλατε Κυβερνήτη Πολιτείας τον Σβατζενεγκερ και εφαρμόζεται εν έτει 2007 η θανατική ποινή μήπως πρέπει όλα αυτά να τα υιοθετήσουμε; Ακόμα η πολιτική κουλτούρα ενός λαού είναι πολύ σημαντικότερο απο το πολίτευμα του και τη νομοθεσία για την διασφάλιση της δημοκρατίας. Οι Έλληνες σίγουρα δεν είμαστε ο ποιο πολιτικοποιημένος λαός αλλά απέχουμε έτη φωτός απο το επίπεδο των Αμερικάνων, που οι πρόεδροι που εκλέγουν ο ένας είναι πιο χαζός απο τον άλλο; Μήπως στην αμερική δεν υπάρχει διαπλοκή;

  7. Θεμης Λαζαριδης Says:

    @jellipop: Ο Μπους όντως είναι χαζός, αλλά ο Κλίντον ήταν εξαιρετικά ευφυής. Άλλοι εξαιρετικοί πρόεδροι: Τζίμι Κάρτερ και Τζων Κέννεντυ. Αλλά και ο Ρήγκαν, που εμένα ποτέ δε μου άρεσε, είχε σημαντικά χαρίσματα. Συμφωνώ ότι μεγάλο μέρος του αμερικανικού λαού υστερεί σε πολιτικό κριτήριο. Υπάρχει διαπλοκή και στην Αμερική, αλλά δεν είναι τόσο εκτεταμένη όσο στην Ελλάδα. Υπάρχει διαπλοκή μεταξύ πολιτικών (π.χ. Cheney) και εταιριών (π.χ. Halliburton). Αλλά δεν νομίζω ότι υπάρχει διαπλοκή με τα ΜΜΕ. Και δεν υπάρχει διαπλοκή σε άλλους χώρους της κοινωνίας όπως τα πανεπιστήμια.

    Λοιπόν, σήμερα δημοσιεύει το Βήμα δημοσκόπηση με το εξής ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ αποτέλεσμα. Σε ερώτηση ποιό πολίτευμα προτιμάτε οι απαντήσεις ήταν:

    Προεδρική δημοκρατία 46.8 % !!!!
    Προεδρευομένη δημοκρατία 39.9 %
    Βασιλευομένη δημοκρατία 11.6 %

    Και αυτό τη στιγμή που δεν έχει γίνει παρά ελάχιστη δημόσια συζήτηση για την προεδρική δημοκρατία. Όπως έγραψα παραπάνω, ανήκω στο 46.8%. Με βάση αυτά τα αποτελέσματα είναι νομίζω λογικό να αρχίσει ένα λαϊκό κίνημα για αλλαγή του πολιτεύματος! Ας πούμε μιά κίνηση «Έλληνες πολίτες για την προεδρική δημοκρατία», με ιστοσελίδα, συλλογή υπογραφών κτλ. Εγώ είμαι υπερφορτωμένος, ας το αναλάβει κάποιος άλλος.

  8. Ασμοδαίος Says:

    K. Λαζαρίδη, νομίζω ότι η θέση υπέρ μίας προεδρικής δημοκρατίας είναι λανθασμένη. Και αυτό γιατί, όπως έχω προσφάτωςγράψει και στο site διαλόγου του ΠαΣοΚ, «η στάση αυτή πραγματικά δε νομίζω ότι απέχει πολύ από την άποψη περί ενός φιλελεύθερου αιρετού ηγεμόνα με τετραετή θητεία, ο οποίος έχει το δικαίωμα να διορίζει όποιους και όποτε επιθυμεί ως υπουργούς. Αυτό το πρότυπο, πρέπει να αντικατασταθεί από την αντίληψη περί υπουργών άμεσα εκλεγόμενων από τους πολίτες, ανακλητών, που σχηματίζουν ένα κολλέγιο στο οποίο χαράζουν τη γενική κατεύθυνση της πολιτικής του, όπως συμβαίνει με το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Συμβούλιο και στην προεδρία του οποίου εναλλάσσονται, όπως προβλεπόταν για το Προεδρικό Συμβούλιο της Ηνωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας στο Σχέδιο Ανάν. Οι υπουργοί, κατά τη γνώμη μου, πρέπει να εκλέγονται από το σώμα των πολιτών, ο καθένας ξεχωριστά» και να παρέχεται η δυνατότητα ανάκλησής τους πριν το τέλος της ορισμένης θητείας μέσα από σχετική διαδικασία.

  9. evi Says:

    Κύριε Λαζαρίδη θα διαφωνήσω μαζί σας. Ο Κλίντος δεν ήταν έξυμνος πρόεδρος απλά εξυπνότερος απο τον Μπούς, δεν ήταν τίποτα άλλο απο ένα δημιούργημα των ΜΜΕ, όπως και Ρήγκαν. Ο Κένεντι ήταν πράγματι ένας έξυπνος πρόεδρος, για τον Κάρτερ δε θα το έλεγα. Στις ΗΠΑ οι υπουργοί διορίζονται κατευθείαν απο τον πρόεδρο χωρίς να χρειάζεται να άβουν ψήφο εμπιστοσύνης, ποιόν εκπροσωπούν άραγε; Μήπως η Ράις εκπροσωποί το λαό, μήπως τον εκπροσωπεί ο Ράμσφελντ, η Ολμπράιντ, ο Κοέν, ο Πάουελ κ.α ; Είναι προφανές οτι βιομηχανίες όπλων και διαπλεκόμενα συμφέροντα γενικότερα τους τοποθετούν σε αυτές τις θέσεις. Η > των image maker που γελιοποιεί την πολιτική παγκοσμίως έχει ξεκινήσει απο τις ΗΠΑ και συγκεκριμένα απο τον Αιζενχάουερ. Για ποιό λόγο έγινε πρόεδρος ο ΄Κλίντον επειδή γυμναζόταν και φορούσε ωραία ρούχα; Για ποιό λόγο έγινε πρόεδρος της Βουλής η Πελόζι, χωρίς να έχει τίποτα ουσιαστικό να πεί, με μόνο προσόν τα ακριβά ταγιέρ;

  10. Deeranged Says:

    Λαζαρίδης σεντ:
    «Στην αρχαία Αθήνα (όπου δεν υπήρχαν κόμματα) ο κάθε πολίτης μπορούσε να λάβει το λόγο και να μιλήσει, καθώς και να εκλεγεί ή να κληρωθεί σε κάποιο αξίωμα.». Στην αρχαία αθήνα το ποσοστό των πολιτών άγγιζε σε πραγματικό ποσοστό του αθηναϊκού πληθυσμού όσο το εκλογικό ποσοστό του καρατζαφέρη. Ίσως και λιγότερο. Πέρα από το πως υπάρχουν τα πολιτεύματα εξιδανικευμένα στην πολιτική σκέψη υπάρχει και η καθημερινή εμπειρία του 1/3 και ίσως παραπάνω των ελλήνων που ζούν κάτω από το όριο της φτώχιας με δυτικοευρωπαικά κριτήρια.

    jellipop Says:
    Κύριε Λαζαρίδη στην Αμερική βγάλατε πρόεδρο και δυο φορές μάλιστα τον Μπούς όπως επίσης και τον Κλίντον, βγάλατε Κυβερνήτη Πολιτείας τον Σβατζενεγκερ
    Ακόμα η πολιτική κουλτούρα ενός λαού …

    Φίλε Τζελιποπ οι πολιτικά κουλτουριάρηδες έλληνες κάναμε τον Θεοχάρη βουλευτή (θα σε λιώσω σα το σκουλήκι βρωμερέ εγκληματία) αν δε κάνω λάθος, που ούτε καν ο ίδιος ο Φώσκολος δε θα σκευτόταν να του δώσει τέτοιο ρόλο.

    Η Προεδρευόμενη κοινοβουλευτική δημοκρατία που έχουμε, είναι περισσότερο προβληματική και ελλειματική ως προς το κοινοβουλευτική-αντιπροσωπευτική και το δημοκρατία, παρά ως προς το προεδρευόμενη.

    τελος ένα μπράβο στην Αμερική που φιλοξενεί παλικάρια σα τον λαζαρίδη βγάζει προγράμματα σα το SouthPark.

  11. Καρχιμοπαθής Says:

    Διορθώστε την ζώνη ώρας του blog…

  12. Ari0nas Says:

    Χαλάω την κουβέντα αλλα, εγώ προτείνω να αλλαξουμε ΚΑΙ τους 300. Να ψηφίσουμε το κόμμα που θέλουμε στις εκλογές, αλλα όχι αυτους που είναι επάνω. Να ένα ηχηρό μήνυμα που θα κάνει πάταγο.
    Η κίνηση θα λέγεται ΚΑΤΩ ΟΙ 300.
    Στα διαφορα Blogs ετοιμάζεται κάτι τέτοιο… Ψήνεται θα έλεγα…

  13. Ari0nas Says:

    Λαζαρίδης σεντ:
    «Στην αρχαία Αθήνα (όπου δεν υπήρχαν κόμματα) ο κάθε πολίτης μπορούσε να λάβει το λόγο και να μιλήσει, καθώς και να εκλεγεί ή να κληρωθεί σε κάποιο αξίωμα.». Στην αρχαία αθήνα το ποσοστό των πολιτών άγγιζε σε πραγματικό ποσοστό του αθηναϊκού πληθυσμού όσο το εκλογικό ποσοστό του καρατζαφέρη. Ίσως και λιγότερο. Πέρα από το πως υπάρχουν τα πολιτεύματα εξιδανικευμένα στην πολιτική σκέψη υπάρχει και η καθημερινή εμπειρία του 1/3 και ίσως παραπάνω των ελλήνων που ζούν κάτω από το όριο της φτώχιας με δυτικοευρωπαικά κριτήρια.

    Κύριε Λαζαρίδη, ίσως γνωρίζετε ότι στην Αρχαία Αθήνα δικαιωμα ψήφου είχαν μόνο όσοι διέθεταν κλήρο και καλλιεργούσαν. Οσοι είχαν και δικαιωμα στον πόλεμο δηλαδή.

  14. katagelies.gr Says:

    Γεια
    Απο ότι βλέπω είναι ολοκληρωμένη η προσέγγιση σου επι του θέματος της ασξιολόγησης των πολιτικών. Θα ήθελα άν συμφωνείς να κάνω embend το blog σου στο http://www.katagelies.gr για να καταργήσω την δική μας απόπειρα αξιολόγησης των πολιτικών προσώπων(βέβαια δεν αναφέρεις Δημάρχους Νομάρχες κ.α.- ίσως να ήταν καλή ιδέα να τους προσθέσεις και αυτούς). Αναμένω την απάντηση σου στο info@katagelies.gr

  15. Φίλιππος Φόρτωμας Says:

    Γιατί δεν φιλοξενείται στην ιστιοσελίδα σας και την κα Ντόρα Μπακογιάννη, η οποία αποτελεί μέλος της κυβέρνησης Καραμανλή;

  16. Θεμης Λαζαριδης Says:

    Πρόσθεσα την Μπακογιάννη με πρόθεμα ο- (είναι εξωκοινοβουλευτική).

    Γιά δήμαρχους, νομάρχες, κτλ ίσως θα πρέπει να γίνει ξεχωριστό site. Είναι πάρα πολλοί.

    evi κάνεις λάθος για τον Κλίντον. Εξάλλου ήταν και Rhodes Scholar στα νιάτα του, κάτι που είναι σημαντική διάκριση. Τόσο αυτός όσο και η Χίλαρυ είναι εξαιρετικά ευφυείς.

    Ασμοδαίε, δεν γνωρίζω τίποτα για Ελβετία. Γενικά είμαι υπέρ της ιδέας να δοθούν περισσότερες εξουσίες στο λαό. Π.χ. αυτό που σκεφτόμουν τελευταία είναι να υπάρχει ένα Συμβούλιο Παιδείας με σημαντικές εξουσίες του οποίου τα μέλη να εκλέγονται απ’ ευθείας από το λαό. Τώρα, για την απευθείας εκλογή των υπουργών ξεχωριστά από το λαό τίθεται το πρόβλημα της συνοχής. Δηλαδή, αν ο ένας υπουργός τραβάει από δω κι ο άλλος από κει, θα γίνει μπάχαλο. Κι ύστερα όταν διαφωνούν ποιός θα επικρατήσει; Και ο ρόλος τους πρωθυπουργού ποιός είναι; Διακοσμητικός;

  17. Ασμοδαίος Says:

    Φυσικά και είναι διακοσμητικός ο ρόλος του πρωθυπουργού στις περισσότερες περιπτώσεις. (βλέπε την τωρινή!). Αν προκύψει κάποια διαφωνία, μπορούν ως ενήλικες και σοβαροί άνθρωποι να την επιλύσουν, διαφορετικά θα τους σουτάρει ο λαός, εφόσον θα είναι άμεσα ανακλητοί.

  18. Ari0nas Says:

    Οι προτάσεις αυτές αφορούν ώριμες κοινωνίες και πολίτες (περί αιρετών πρωθυπουργών κλπ).
    Ο Πρωθυπουργός πρέπει να είναι ο Συντονιστής ή αν θέλετε ο Manager αυτής της ιστορίας. Ο λαός καλό θα ήταν να έχει τέτοιες εξουσίες, αλλά ας κοιτάξουμε γύρω μας…για ποιο λαό ώριμο μιλάμε;
    Μιλάμε γι αυτούς που παρακάμπτουν το σύνολο για το ρουσφετάκι τους; Γι αυτούς που μας δίνουν τα νουμεράκια της AGB κοιτώντας σάχλες στην τηλεόραση; Γι αυτούς που «κοσμούν» τα περιοδικά και τα κανάλια; Γι αυτούς που λάδωσαν για να πάρουν συντάξεις μαϊμού; Γι αυτούς που τα παίρνουν σε εφορίες, πολεοδομίες, νοσοκομεία και όπου άλλου; Γι αυτούς που τρώνε επιδοτήσεις; Για τους εργατοπατέρες που ξύνονται;

    Και μη λέμε ότι μας κανανε έτσι. Εμείς οι Έλληνες έτσι ήμασταν πάντα. Και από τα αρχαία χρόνια, για όποιον ξέρει ιστορία. Όποιος πήγαινε να σηκώσει ανάστημα και φωνή τον έτρωγε το σκοτάδι, η εξορία ή το κώνειο…
    Έχουμε τους πολιτικούς που μας αξίζουν. Ας κοιταχθούμε στον καθρέφτη και ας ζητήσουμε συγχώρεση από αυτό που βλέπουμε απέναντι μας. Αν το κάνουμε όλοι, κάτι τότε ίσως αρχίζει να αλλάζει.

  19. pipo Says:

    Κονδύλια και ομόλογα που «έρχονται και φεύγουν», μελέτες που «εκπονούνται και ξε-εκπονούνται», μερεμέτια που «προγραμματίζονται και ξε-προγραμματίζονται». Δηλώσεις, υποσχέσεις, χαμόγελα και μεγάλα λόγια…
    Ενα γαϊτανάκι πολιτικής σπέκουλα είναι η προεκλογική περίοδος που διανύουμε!

  20. gkorgki Says:

    Το σημερινό κυβερνητικό σχήμα στην Ελλάδα υποτίθεται πως ανήκει στον χώρο όσων πιστεύουν στην οικονομία της αγοράς, στην ελεύθερη επιχειρηματική δράση και στην κοινωνία των ανοιχτών οριζόντων και των αδέσμευτων προσωπικών επιλογών. Και εντούτοις, η συμπεριφορά του απηχεί ξεπερασμένα κρατικοδίαιτα σχήματα του παρελθόντος συνάμα με την εγκατάλειψη της υπεράσπισης των όποιων δικών του αρχών και αξιών. Δεν μάχεται για την εμπέδωση της δικής του πολιτικής φιλοσοφίας πάνω στην ελληνική κοινωνία. Μάλλον προτιμά να διαχειρίζεται -δίχως πρωτοβουλίες μάλιστα και ανατρεπτικές κινήσεις- τις αρχές που έχουν επιβάλει οι πολιτικοί του αντίπαλοι. Στο όνομα, είναι μία πολιτική κίνηση του κεντροδεξιού χώρου. Στην πράξη, δεν είναι παρά ένα μωσαϊκό άνευρων πεποιθήσεων και μιας συρροής φόβων για τις πιθανές αντιδράσεις όσων θα κινδυνέψουν να χάσουν τη βόλεψή τους από την όποια πρωτοβουλία αλλαγής των κακώς εχόντων της κοινωνίας.
    Σας συγχαίρω για την προσπάθεια αυτή που κάνετε να δίνεται βήμα στον καθένα από εμάς για ζητήματα πολιτικής και κριτικής των πολιτικών και του πολιτικού χώρου γενικότερα. Η ηλεκτρονική δημοκρατία βρίσκεται πλέον προ των πυλών. Και οι συνέπειες της ορμητικής παρουσίας θα είναι άμεσες σε κάθε επίπεδο της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής ζωής.

  21. Vassilis Says:

    Θέμη,
    Συγχαρητήρια για την ιδέα και την πρωτοβουλία σου για το site. Πιστεύω ότι σύντομα (αν δεν έχει γίνει ακόμα) θα «τσιγκλήσει» πολλούς από τους 300!

    θα πρότεινα όμως (και δεν παει μόνο σε σένα) να είχαμε και ένα ανάλογο site για αξιολόγηση των δημοσιογράφων και μαζί με αυτούς αξιολόγηση των δελτίων (παραθύρων) ειδήσεων! Δεν παει άλλο η κατάσταση με αρκετούς από αυτούς!

    Προσωπική μου άποψη είναι ότι η αξιολόγηση των δημοσιογράφων είναι εξίσου σημαντική. Δεν μπορεί ο κάθε ένας να λεει και να φέρεται όπως γουστάρει, να πλάθει και να διαμορφώνει «κοινή γνώμη» και να μένει στο απυρόβλητο επειδή έχει τον τίτλο του δημοσιογράφου!

    Καλή επιτυχία στην αξιόλογη προσπάθεια σου!

  22. zack Says:

    Einai aplo. katargisi tou staurou stous bouleutes.
    Den sumferei ta korakia omws kai opws polla alla den prokeitai n allaxei.
    N APALLAGOUME MIA KAI KALI APO TA ROUSFETIA.

  23. Τζένη Says:

    Αν και εγώ δεν αποτελώ εξαίρεση, φοβάμαι οτι τελικά η προσπάθειά σου Θέμη θα καταλήξει σε αλλη μια φωτογραφία του κακού πολιτικού επιπέδου των περισσοτέρων μας.

    Μήπως θα ήταν καλύτερα να γίνει υποχρεωτικό να γραφουμε όλοι στο πρότυπο που γράφεις έσυ: σχόλιο πάνω σε κάτι που διαβασαμε προσφατα, και όχι γενικές κρίσεις. Να υπάρχει η υποκειμενικότητα του σχολίου, αλλά πάντα να συνοδεύεται και απο την συγκεκριμένη πήγη που προκαλεί την ανάλογη κριτική, θετική ή αρνητική.

    Αλλιώς πάλι θα καταλήξουμε στα αριστερα/δεξιά, κλεφτες, προδότες κλπ. Δηλαδή μου κάνει εντυπωση που δεν έχει γίνει ακόμη ευρύτατα κάτι τέτοιο…(έχει πέσει και Moderation άραγε;)

  24. maria Says:

    DYSTIXOS TZENH H POLITIKI SE OPOIA POLITISMENH XORA KAI AN KOITAXEIS EXEI ARISTERA KOMMATA KENTROA KOMATA KAI DEXIA KOMMATA. TO TI EINAI KATHE FORA STIN EXOYSIA EINAI APO TA EKLOGIKA APOTELESMATA. NA MHN ANALYSO TO KATHE ENA ALLA
    OTAN BLEPEIS EKLEGMENOYS POY EKMETALEYONTAI TI DYNAMH TIS EXOYSIAS KAI KANOYN OTIDIPOTE GIA NA KRATITHOYN EKEIKAI EINAI TOSO POROMENOI DEN KATALABA TI SE PEIRAZEI H LEXEI ? H H PRAXEI AYTO POY ANTIPROSOPEYEI .STH XOYNTA MONO DEN PSIFIZAN KAI DEN EIXA EKFRASEI GNOMHS .
    LOIPON O KATHE EKLEGMENOS EINAI STHN KRISI KAI AYTON POY TON PSIFISA KAI SE AYTON POY DEN TON PSIFISAN.
    ALLIOS NA KATSOY SPITI TOYS.
    KAI TELOS PANTON DEN KATALABA SE ENA TELEIO KOSMO ZOYME KAI DEN MPOROYME NA POUME ARNITIKA SXOLIA?

  25. Θεμης Λαζαριδης Says:

    Πώ πώ, χαμός. Μέτρησα πάνω από 300 σχόλια και 8000 επισκέψεις τις τελευταίες 3 μέρες. Ευχαριστώ την Ελευθεροτυπία:

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=110,dt=03.08.2007,id=72265656

    αλλά και την Απογευματινή που αναφέρθηκε στον ιστοχώρο αυτό στις 2 Αυγούστου (σελ. 15).

    Το πρόβλημα είναι ότι δεν προλαβαίνω να διαβάζω τα σχόλια (ιδίως τώρα που είμαι διακοπές) και μπορεί να μου ξεφύγει κάτι ανάρμοστο. Αν δείτε κάτι που πρέπει να σβηστεί στείλτε μου ΗλΤαχ. Αλλά δεν θέλω να βάλω διαμεσολάβηση (moderation). Τζένη, και γω φοβάμαι μήπως βουλιάξουμε στις απερίσκεπτες ύβρεις. Θα δούμε.

    Βασίλη, συμφωνώ απόλυτα και το έχω ήδη σκεφτεί. Αξιολόγηση δημοσιογράφων, αξιολόγηση τηλεοπτικών προγραμμάτων, και φυσικά αξιολόγηση στελεχών της τοπικής αυτοδιοίκησης. Να εμπεδωθεί μιά «κουλτούρα αξιολόγησης» παντού. Ας το δούμε από Σεπτέμβρη.

  26. Θεμης Λαζαριδης Says:

    Το είδατε αυτό;

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_1_11/08/2007_237456

    Πολύ ενδιαφέρον! Κάτι σαν αυτό που κάνουμε εδώ αλλά πιό «κυριλέ» … :=)

  27. apasxolisi Says:

    Η απόλυση μου οι ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΤΟΥ Πολυζωγόπουλου στην ΓΣΕΕ …ΚΑΙ Η «ΝΟΙΚΙΑΣΜΕΝΗ» ΓΡΑΜΜΑΤΈΑΣ ΤΟΥ ΧΡ .ΠΡΩΤΟΠΑΠΑ
    August 23rd, 2007
    Όλη η Οικογένεια του Χρήστου Πολυζωγόπουλου και της συζύγου του ΕΧΕΙ προσληφθεί στην ΓΣΕΕ
    ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΣΕΕ « νοίκιαζε» ΓΙΑ 10 ΧΡΟΝΙΑ την Γραμματέα του ο Πρώην συνδικαλιστής και υπουργός του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Πρωτόπαπας

    http://apasxolisi.wordpress.com/

    Τo blog του απολυμένου από την ΓΣΕΕ Δημοσιογράφου για θέματα εργασίας και ότι άλλο κάτσει…

  28. Γιώργης Χολιαστός Says:

    Στους παλαιότερους είναι γνωστό ότι ο «θείος» καραμανλής είχε συχνά στη γλώσσα του τη φράση: «ανήκομεν εις την Δύσιν» και ότι αυτή η πίστη του καθόριζε την πολιτική του.
    Πάμε λοιπόν:

    ΑΝΗΚΟΜΕΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΥΣΙΝ
    Copyright PAu 2-024-743

    Καθώς,στην Κόλαση που βρίσκομαι,τριγυρνώ ανάμεσα σε πεθαμένους,συναντώ διάφορους γνωστούς. Γιατί οι πεθαμένοι,μη έχοντας σπίτι και μέρος να κάτσουν, τριγυρίζουν ολοένα. Και βρίσκει κανείς πολλούς μαζί ή έναν έναν να βολτάρουνε ή να έχουν ανοίξει πηγαδάκια και να αναμασάνε τα ίδια και τα ίδια τους. Είδα λοιπόν μια παρεούλα που είχε για θέμα της τον Καραμανλή-το «θείο». Ανάμεσα στους ίσκιους η μητέρα και ένας από τους δασκάλους του Kαραμανλή.
    Πλησίασα και αφού μπήκα στην συζήτηση, ρώτησα τη μητέρα του Καραμανλή:
    -Κυρα Φωτεινούλα,για πες μου,τι θυμάσαι πιο πολύ από τον Κώστα;
    -Πιο πολύ θυμάμαι παιδάκι μου την ημέρα που τονε γέννησα; γιατί η γέννα του με παίδεψε.
    -Γιατί σε παίδεψε κυρα-Φωτεινή;
    -Παιδάκι μου δεν έβγαινε. Δεν έβγαινε με τίποτα. Και δεν έβγαινε γιατί ο σατανάς με είχε καβαλλημένηνε-γι αυτό! Το είπε και η μαμμή που ήρθε να με ξεγεννήσει.
    -Μπορείς να μου πεις τα πράγματα με πιο λεπτομέρειες σε παρακαλώ κυρα-Φωτεινή;
    -Να στα πω παιδάκι μου. Εμείς εμέναμε δίπλα στην εκκλησία του χωριού. Και εγώ απάνου στο κρεββάτι μου εκοιμόμουνα με το κεφάλι μου κατά το ιερό της εκκλησίας για να με φυλάει ο Κύριος που έτσι θα τον είχα πιο κοντά μου. Αμ δε μου λες, που να το ’ξερα εγώ η κακομοίρα πως δεν έπρεπε να κοιμάμαι με το κεφάλι κατά κει και πως γι αυτό δεν έβγαινε το παιδί… αγράμματη γυναίκα ήμουνα, έλεγα πως ήτανε καλλίτερα να έχω το ιερό της εκκλησίας κοντά μου να σκέπει την κεφαλή μου. Ε, ήρθε η ώρα να γεννήσω κι έπεσα στο κρεββάτι να γεννήσω μόνη μου, γιατί η μαμμή ξεγένναγε αλλού και θ’ αργούσε να ’ρθει. Τότες μαθές δεν είχαμε κλινικές και νοσοκομεία. Εσφίχτηκα λοιπόν, είχα και τα πανιά κοντά μου να σκουπιστώ κι εγώ και να ντύσω και το παιδί, πού παιδί…εκείνο όχι δεν έβγαινε, αλλά ανέβαινε αντί να κατεβαίνει, λες και ήθελε να βγει από το στόμα μου-κύττα, ανατριχιάζω που το λέω… Χριστός και Παναγιά, κάνω. Ξανασφίγγομαι, ξεφούσκωσε πάλι η κοιλιά μου και φούσκωσε το στήθος μου, γιατί το παιδί επήγαινε πάλι προς τα πάνω, προς το λαιμό μου. Τρόμαξα αλλά δεν τα ’χασα. Ζούπηξα το στήθος μου, ξαναγέμισε η κοιλιά μου και φούσκωσε το στήθος μου,γιατί δεν μπορούσα ούτε αναπνοή να πάρω και η καρδιά μου επήγαινε να σταματήσει από το παιδί που δεν την άφηνε να δουλέψει. Βάζω τις φωνές έρχεται μια γειτόνισσα της λέω πήγαινε να φωνάξεις το Γιώργη από το μαγαζί γιατί το και το, το παιδί πάει να βγει από το στόμα. Ώσου να ’ρθει ο Γιώργης ο άντρας μου-Γιώργη τονε λέγανε, εγώ όλο και εσφιγγόμουνα, αλλά όχι και δυνατά για να μη με πνίξει το παιδί. Όμως όταν έβλεπα σε κάθε σφίξιμο να τραβάει προς τα πάνω, σταμάταγα. Το τι τράβηξα εκείνη την ημέρα δε λέγεται.
    Έρχονται και οι γειτόνισσες, βλέπουνε τι εγινόντανε κι άρχισαν να σταυροκοπιούνται. Και κει απάνου ευτυχώς, μπήκε η μαμμή, θάνατο να ’χει, και με λεφτέρωσε.
    -Πώς;
    -Μπαίνει κι όταν έμαθε τι έγινε, άρχισε να φωνάζει: Μωρή ζουρλές τι σταυροκοπιούσαστε; Τη γυναίκα την έχει καβαλλικέψει ο σατανάς και,ο τρισκατάρατος,δε φεύγει με σταυροκοπήματα. Την έχει καβαλλικέψει γιατί εξάπλωσε με το κεφάλι κατά το ιερό,κατά τη Δύση-οι Καραμανλούδες γεννάνε πάντοτε με το κεφάλι κατά την Ανατολή-ζουρλές είσαστε; Γύρνα μωρή Φώτω»,μού κάνει. Και με πιάνει παιδάκι μου και με γυρίζει ανάποδα, με το κεφάλι στο μέρος που είχα τα πόδια μου και με τα πόδια εκεί που ήτανε πρώτα το κεφάλι μου. Ε παιδάκι μου, αυτό ήτανε. Ο τρισκαταραμένος εβγήκε αμέσως από μέσα μου και από κοντά εβγήκε και το παιδί από τον κανονικό δρόμο του. «Είσαι πρωτάρα»,μου λέει η μαμμή, «στις άλλες τις γέννες σου να ξέρεις να ξαπλώνεις με το κεφάλι κατά την Ανατολή,έτσι που το παιδί να μπορεί να βγει γιατί θα τραβάει κατά τη Δύση. Αφού ο τρισκατάρατος έχει βάλει βουλή να χαλάσει τους ανθρώπους, εμείς, φτωχές γυναίκες θα τονε σταματήσουμε;»
    Και παιδάκι μου όλα μου τα κατοπινά παιδιά τα εγέννησα με ευκολία γιατί έκανα εκείνο που είπε η μαμμή. Και τον Αχιλλέα μου έτσι τονε γέννησα.
    Γιατί εγώ πού να ήξερα τότες από Ανατολή και από Δύση, αργότερα τα ‘μαθα, όταν ο Κώστας μου έγινε πρωθυπουργός. Τότε όλο αυτή τη λέξη έλεγε. Όλο Δύση και Δύση το πήγαινε. Και το μυαλό του γεμάτο από αυτή τη λέξη ήτανε μόνο. Αφού όταν ερχότανε καμμιά φορά να με δει στο χωριό, όταν τον αφήνανε οι δουλειές του,» «γεια σου μάννα» δε μου ’πε ποτές. «Ανήκομεν εις την Δύσιν».έτσι με χαιρέταγε. Και μου είχε μάθει να του απαντάω «αληθώς ανήκομεν»,όπως καλή ώρα λέγαμε «αληθώς ανέστη» για τον Κύριο που αναστήθηκε.
    Και τόσο την αγάπαγε αυτή τη λέξη παιδάκι μου, που και μέσα στο δωμάτιό του την είχε. Και μάλιστα την είχε γραμμένη όπως τη λένε στα αμερικάνικα. Είχε ένα μεγάλο πανί με υφασμένα πάνω του τέσσερα γράμματα. Το πρώτο ήτανε ένα ανάποδο μου. Τα άλλα τρία ήτανε ελληνικά-τα ήξερα κι εγώ. Ήτανε ένα Ε, μετά ένα σου που το βάνουνε στο τέλος και ύστερα το του. Και μού έλεγε να τη μάθω κι εγώ αυτή τη λέξη την ξένη, γιατί μ’ αυτήν, έλεγε,λύνεις όλα σου τα προβλήματα σαν να ήτανε μαγική. Μου ’λεγε «πες το και συ μάννα-Γοέστ! Γοέστ!» Και τον άκουγε ο Αχιλλέας μου και του ’λεγε: «Γουέστ μωρέ Κώστα,Γουέστ…» και του απάνταγε ο Κώστας μου «Ε, κι εγώ τι λέω; Γοέστ…»
    Αλλά εγώ παιδάκι μου δεν μπόρεσα ποτέ να μάθω αυτή τη λέξη όσο ζούσα. Εδώ την έμαθα, γιατί αυτό είναι το Γουέστ, εδώ που είμαστε τώρα. Κι αφού είναι η παντοτινή μας πατρίδα αυτή, έμαθα να λέω το όνομά της στη γλώσσα τους, τα αμερικάνικα.
    Δεν είχε τελειώσει καλά καλά τα λόγια της η κυρα-Φωτεινή, πετιέται η Κλωθώ.
    -Εμείς να ’βλεπες τι τραβήξαμε ώστε να βρούμε πού ήτανε το παιδί για να το μοιράνουμε…Περιμέναμε να το βρούμε στην κούνια του όπως όλα τα μωράκια, αλλά πού…Αυτό είχε πάρει δρόμο δυτικά και το προφτάσαμε στις στήλες του Ηρακλή αν έχεις το Δία σου…
    Ύστερα το λόγο πήρε ο δάσκαλος που είχε τον Καραμανλή μαθητή στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού.
    -Αγαπητέ μοι, θα επεθύμουν να είπω καγώ λέξεις τινάς σχετικάς προς την δυτικοφιλίαν του μεγάλου αυτού τέκνου της Αμερικής…
    -Της Ελλάδος δάσκαλε, του λέω.
    -Συγχωρήσατε την παραδρομήν της γλώσσης μου, της Ελλάδος ήθελον να είπω. Μοι δίδετε την άδειαν προς τούτο;
    -Πες κάτι κι εσύ δάσκαλε, όμως στα γρήγορα,
    -Εγώ θα τα είπω εις υμάς και ουχί εις τα γρήγορα. Και σας υπισχνούμαι ότι δεν θα μακρηγορήσω. Ενθυμούμαι ουκούν τας περιπτώσεις καθ’ ας ηναγκαζόμεθα, ελλείψει δευτέρου διδασκάλου εις την Πρώτην, να απασχολούμεν τα παιδία και κατά τας εσπερινάς ώρας της ημέρας. Κατά τας ημέρας ταύτας και ότε, ενώ ο ήλιος έδυεν,
    ευρισκόμεθα εντός της αιθούσης διδασκαλίας, ο Γκας ηγείρετο του αναλογίου του…
    -Ο Κώστας δάσκαλε, τον διόρθωσα.
    -Μάλιστα, ο Κώστας. Συγχωρήσατέ μοι και την παραδρομήν ταύτην. Ο Κώστας ουκούν εγκαλέλειπεν το αναλόγιόν του και κατυθύνετο προς το παράθυρον το προς Εσπερίαν, εκεί δε ίστατο ακίνητος, προσβλέπων περιδεής την δύσιν του ηλίου, ήτις επλήρωνε τον ουρανόν της Πρώτης πέπλων ερυθρών ως αιματοβάπτων και ήτις υπέβαλεν εις τον νουν του ανθρώπου την ιδέαν των τελευταίων στιγμών της Δημιουργίας, την εν μέσω φλογών αίτινες κατά τας Γραφάς θα την καταφάγωσιν ώσπερ άχυρον φλοξ πυρκαϊάς αγροτικής καλύβης. Και ήτο τόσον απορροφημένος εκ του θεάματος εκείνου, ώστε δεν ηδύνατο να ακούσει τας προτροπάς μου περί επανόδου του εις το αναλόγιόν του. Ήτο ως να μη υπήρχε τας στιγμάς εκείνας.
    Ίνα δώσω εν πέρας εις την απαράδεκτον δια σχολείον κατάστασιν ταύτην, απεφάσισα να μεταβάλω την θέσιν του αναλογίου του Γκας…
    -Του Κώστα δάσκαλε.
    -Του Κώστα, συγχωρήσατέ μοι και την παραδρομήν ταύτην. Ηλαγκάσθην ουκούν να μεταβάλω την θέσιν του αναλογίου του Κώστα. Το ετοποθέτησα παραπλεύρως του παραθύρου, ώστε μα μη απαιτείται η εγκατάλειψις του αναλογίου του υπ’ αυτού κατά τας ώρας εκείνας. Τοιουτοτρόπως τουλάχιστον δεν ίστατο αλλά εκάθητο. Εκεί ήτο μονίμως πλέον «εις τα νερά του»,καθώς λέγει ο χύδην όχλος.
    -Δάσκαλε,δεν προσπάθησες να του κόψεις τη συνήθειά του αυτή;
    -Να σας είπω…Ενθυμούμαι ότι άπαξ ηγέρθην της έδρας μου και τον επέπληξα δριμέως. Πριν ή δυνηθώ όμως να αρθρώσω τας πρώτας λέξεις της επιπλήξεως, ούτος, οργίλως προσβλέπων με, μοι αντέλεξε με σταντορείαν φωνήν: «Κάτσε κάτου ρε!». Ήτο τόσον επιτακτική η εντολή του ώστε εκάθησα και έκτοτε δεν απετόλμησα πλέον να τον παρατηρήσω πάλιν δια την συνήθειάν του αυτήν. Και εκ των υστέρων απεδείχθη ότι καλώς εποίησα. Καθόσον απώλεσε μεν ο Γκας ολίγας…
    -Ο Κώστας δάσκαλε
    -Ο Κώστας, μάλιστα. Συγχωρήσατέ μοι και την νέαν ταύτην παραδρομήν. Απώλεσεν μεν ο Κώστας ολίγας ώρας παραδόσεως, όμως η Αμερική εκέρδισεν ένα μεγάλον άνδρα.
    Δεν τον διόρθωσα πάλι. Γιατί να μας πειράζει η αλήθεια;
    Γιώργης Χολιαστός

    Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το παραπάνω κείμενο, αρκεί να αναφερθείτε και στην πατρότητά του.

  29. nikos Says:

    Θεμι
    Δεν καταλαβαινω τι γινεται. Βλεπω με εκπληξη να απουσιαζει απο την »αξιολογη βουλευτων»το ονομα Καρατζαφερης.!!!!!
    Γιατι ΄?
    Λογικο ειναι να το θεωρω υποπτο.
    Γιατι ο Καρατζαφερης ειναι εκτος αξιολογησης και κριτικης ?
    Υπαρχει απαντηση?

  30. FrapDigo Says:

    nikos, κοίτα πιο προσεκτικά. Σιγά μην αφηνόταν αυτό το φρούτο ασχολίαστο.

  31. Kafros7 Says:

    Nikos, υπάρχουν ήδη 161 σχόλια στο link του προέδρου του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού. Κοίταξε λίγο καλύτερα στα δεξιά, που είναι όλα τα ονόματα των Βουλευτών και στο «Κ» θα το βρεις.

  32. corvous Says:

    Καταρχήν συγχρητήρια για το blog!!! Τυχαία το βρήκα!
    Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής, το οποίο άκουσα κ δυσκολεύομαι να το πιστέψω!
    Επί Σημίτη, είχε ψηφιστεί μία τροπολογία η οποία λέει ότι διαγράφονται τα ποινικά αδικήματα βουλευτών με τη διάλυση της βουλής, όταν πραγματοποιούνται πρόωρες κελογές…
    ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΤΟΙΟ ΠΡΑΓΜΑ?? ΕΧΕΤΕ ΑΚΟΥΣΕΙ ΤΙΠΟΤΑ??
    Τραβηγμένο μου φαίνεται…μην τα ισοπεδώνουμε και όλα🙂

  33. maria Says:

    o kosmos toxei toumpano…..

    alla min stenoxoriese thumase ti egine to 89 ?
    e! kati tetoio tha ginei kai tora…

  34. ποιητής Φανφάρας Says:

    Τι έγινε Μαρία το 89 και γιατί το συνδέεις με αυτό που είπε ο corvous; Το 89 το Πασοκ έχασε την εξουσία μετά από 8 χρόνια διακυβέρνησης. Μήπως υπονοείς ότι τα ενδεχόμενα «αδικήματα» των βουλευτών της απερχόμενης κυβέρνησης (ΠαΣΟΚ) δήθεν παραγράφηκαν; Δεν νομίζω να εννοεις αυτό.
    Και μην επαναλάβεις τα ίδια πάλι περί «βρώμικου 89». Γιατί θα αναγκαστώ να σου ξανααπαντήσω όπως έκανα τον Ιούλιο και παλιότερα. Σόρρυ, αλλά τα έχεις μπερδέψει. Καμία σχέση δεν έχει η περίπτωση που περιγράφει ο ανωτέρω σχολιαστής με το 89. Και κανένα 89 δεν ήταν βρώμικο. Βρώμικοι είναι όσοι κοροϊδεύουν το λαό και φορτώνουν τις λαμογιές τους στους άλλους, δηλητηριάζοντας την πολιτική και κοινωνική ζωή του τόπου.

  35. corvous13 Says:

    Δεν καταλαβαίνω τίποτα!!!!!
    Τελικά ισχύει αυτό που έγραψα?ψηφίστηκε κάτι τέτοιο επί Σημίτη??

  36. ποιητής Φανφάρας Says:

    @ corvous

    δες εδώ :

    http://gefoto.blogspot.com/2008/06/5.html

  37. ποιητής Φανφάρας Says:

    ή εδώ:
    http://www.antinews.gr/?p=2550

  38. maria Says:

    o kosmos toxei toumpano oti theloun na kanoun ekloges gia na paragrfoun ta adikimata tous.

    to 89 to anefera mono oson afora to eidiko dikastirio kai nomizo oti tous axizei ena tetoio.

    na dikastoun kai na dikaiothei to dimosio. den exo gnoseis alla auto aisthanomai.
    eksalou bgainei kai fonazei gia na ton fobithoume oti ta kserei ola kai einai enimeromenos gia ola. ola-oloi i klika mazi ta ekanan.( oxi oloi oi bouleutes tis nd)

    fillika.

  39. CORVOUS Says:

    Ok paidia, katalava ti ginete. Sas eyxaristw!

    y.g. otan leme «τακτική σύνοδο της βουλευτικής περιόδου» ti ennoyme??, poso diarkei?

  40. maria Says:

    na to parei to potami!

  41. ποιητής Φανφάρας Says:

    @ Corvous

    ‘Αρθρο 64 Συντάγματος της Ελλάδος
    1. H Bουλή συνέρχεται αυτοδικαίως κάθε έτος την πρώτη Δευτέρα του Oκτωβρίου σε τακτική σύνοδο για τα ετήσια έργα της, εκτός αν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας τη συγκαλέσει ενωρίτερα σύμφωνα με το άρθρο 40.
    2. H διάρκεια της τακτικής συνόδου δεν μπορεί να είναι συντομότερη από πέντε μήνες, χωρίς να συνυπολογίζεται ο χρόνος της αναστολής σύμφωνα με το άρθρο 40.
    H τακτική σύνοδος παρατείνεται υποχρεωτικά ώσπου να εγκριθεί, σύμφωνα με το άρθρο 79, ο προϋπολογισμός ή να ψηφιστεί σύμφωνα με το ίδιο άρθρο ειδικός νόμος.

    ———

    Για οποιαδήποτε άλλη απορία, ρίξε μια ματιά στο ίδιο το Σύνταγμα(αναθεωρημένο το 2001) .
    Ας μην κάνουμε μάθημα Συνταγματικού Δικαίου από εδώ μέσα.
    Κουράζει αρκετά τους ίδιους τους αναγνώστες και δημιουργεί την υποψία ότι μερικοί ίσως κάνουμε επίδειξη γνώσεων!

  42. Peter Says:

    Θέμη, είσαι εδώ; Έχεις πολύ χρόνο να σχολιάσεις.

  43. AAT Says:

    @ Θέμης

    Μόλις προ ολίγου άκουσα στο ραδιόφωνο RealFM, σε συζήτηση μεταξύ Χατζηνικολάου και Δελατόλα (Ποντίκι) τη βαθμολόγηση των υπουργών της κυβέρνησης.

    Ο Χατζηνικολάου βρήκε καλή την ιδέα της βαθμολόγησης των υπουργών και είπε ότι πρόκειται να δημοσιεύει (στη νέα εφημερίδα του) μια φορά το μήνα ένα «βαρόμετρο» βαθμολόγησης με τις ψήφους των ακροατών του ραδιοφώνου (ψήφοι με sms).

    Βλέπεις Θέμη, η καλή σου ιδέα θα υιοθετηθεί και από άλλους (με το αζημίωτο βέβαια).

  44. Γιώργης Χολιαστός Says:

    Ο ΚΎΡΙΟΣ ΤΡΑΓΆΚΗΣ

    Η φωνή του η στυγνή τ’ αυτιά τρυπάει
    σαν λαιμός λαμαρινένιος να μιλάει.
    Κι αν μιλώντας, κάποιος βλέπει και τη φάτσα του,
    σιγουρεύει: καλικάντζαρου ειν’ η ράτσα του.

    Δεξιόστροφο κοχλία μας θυμίζει
    που μονάχα εξυμνεί και σαλιαρίζει.
    Από κάποια υγρά υπόγεια έξω βγαίνοντας
    γλοιώδη αφήνει γύρω ίχνη σουλατσέρνοντας.

    Δεξιότερος του Σάχη της Περσίας
    της ανίερης συμμετέχει πανδαισίας
    που μπροστά του απ’ τη Δεξά μονίμως στρώνεται
    ώστε κάθε της αγύρτης να ματσώνεται.

    Κι όλο λέει-λέει-λέει και γρυλλίζει
    κι όλο γύρω από τα ίδια τριγυρίζει-
    βλέπει δίκια όπου τ’ Άδικο εστιάζεται
    και ειρήνη όπου πόλεμος ’τοιμάζεται.

    Κι αν ειπείς για λευτεριά κι αξιοπρέπεια
    ω! εκείνον δεν τον νοιάζουνε τα τέτοια-
    λευτεριά είναι γι αυτόν η εκμετάλλευση
    κι αξιοπρέπεια η κακοήθης της μετάλλαξη…

    Ω! Καλέ μας! ω! Φασίστα μας Τραγάκη,
    να γελούσες ας σε βλέπαμε λιγάκι…
    αλλά όχι!..όχι…όχι…μην το κάνεις-
    μη το γέλιο μισητό κι αυτό μας κάνεις…

    Γιώργης Χολιαστός

  45. Θεμης Λαζαριδης Says:

    http://www.zitaindex.gr

    Ενδιαφέρουσα προσπάθεια. Την είχα αναφέρει στο σχόλιο της 11/8/2007. Αποτελέσματα δεν βλέπω όμως.

Τα σχόλια είναι κλειστά.


Αρέσει σε %d bloggers: